برنامه ویرایش عکس لایت‌روم ادوبی برای آی‌پد اپل عرضه شد

نسخه ویژه آی‌پد برنامه لایت روم ادوبی تقریبا تمامی امکانات نسخه دسکتاپ را داراست. رابط کاربری لایت روم ادوبی نیز کار به صورت افقی و عمودی با دستگاه را کاملا میسر ساخته است و با نظر گرفتن پلت‌فرم لمسی طوری طراحی شده است که هنگام کار با صفحات لمسی با کوچکترین کمبود و مشکلی مواجه نخواهید شد.

0

همانطور که می‌دانید برنامه لایت روم ادوبی یک برنامه بسیار قدرتمند در زمینه ویرایش عکس‌ها تلقی می‌شود که امروز از عرضه نسخه اختصاصی این برنامه برای آی‌پد باخبر شدیم. نسخه ویژه آی‌پد لایت روم ادوبی تقریبا تمامی امکانات نسخه دسکتاپ را داراست. رابط کاربری این برنامه نیز کار به صورت افقی و عمودی با دستگاه را کاملا میسر ساخته است و با نظر گرفتن پلت‌فرم لمسی طوری طراحی شده است که هنگام کار با صفحات لمسی با کوچکترین کمبود و مشکلی مواجه نخواهید شد.

Lightroom-mobile-for-iPad

هدف اصلی لایت روم ادوبی مدیریت حجم انبوهی از تصاویر و مرتب‌سازی آنها به منظور سهولت دسترسی هنگام ذخیره در یک مکان خاص است. این برنامه طوری طراحی شده که تغییرات اعمال شده روی تصاویر در رایانه و لپ‌تاپ نیز به آسانی و با استفاده از سرویس ابری قابل دسترس است.

بد نیست بدانید که لایت روم ادوبی در واقع یک نرم‌افزار مدیریت تصویر مبتنی بر پایگاه داده است که بصورت خودکار اطلاعات متادیتای تصویر مثل نام و نوع دوربین، تاریخ و زمان ثبت، دیافراگم، سرعت شاتر، iso، وایت بالانس و … را خوانده و به‌عنوان یک exif شناخته و این اطلاعات را در یک بانک اطلاعاتی به نام کاتالوگ برای عکس ذخیره می‌کند.

Lightroom-mobile-for-iPad-01

هنگامی که یک تصویر به محیط لایت روم ادوبی افزوده می‌شود این نرم‌افزار با قابلیت درونی خود امکان اضافه‌کردن اطلاعات اضافی مثل کلمات کلیدی، علائم، ستاره‌های امتیازدهی و … را فراهم می‌کند که این امر در پیدا‌کردن تصویر مورد نظر از بین هزاران تصویر موجود کمک فراوانی خواهد کرد.

نسخه ویژه آی‌پد این برنامه قابلیت باز کردن تصاویر با فرمت Raw (خام) را داراست و شما بصورت دستی می‌توانید تغییراتی مانند اکسپوژور، کلریتی، سایه‌ها، هایلایت‌ها و وایت بالانس‌ها را بر روی تصاویر انجام دهید.

Lightroom-mobile-for-iPad-03

ناگفته نماند که این برنامه بر روی آیپد نسخه 2 به بالا و iOS 7 به بعد اجرا می‌شود و از امروز بصورت رایگان از اپ‌استور اپل قابل دریافت است اما برای بهره‌گیری از تمامی امکانات این برنامه داشتن حساب کاربری “کریتیو کلاد” امری ضروری تلقی می‌شود.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.