جنگ سرد با تبلت‌؛ هیات وزیران روسیه تبلت‌های سامسونگ را جایگزین آی‌پد اپل کردند!

از قرار معلوم وزرای روسیه بر این باورند که دوران جنگ سرد بازگشته است. اخیرا وزرای این کشور آپدهای خود را کنار گذاشته و در عوض از تبلت‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. ظاهرا سیستم عامل iOS از نظر روس‌ها دیگر قابل اطمینان نیست.

1

فارنت: از قرار معلوم وزرای روسیه بر این باورند که دوران جنگ سرد بازگشته است.  اخیرا وزرای این کشور آپدهای خود را کنار گذاشته و در عوض از تبلت‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. ظاهرا سیستم عامل iOS از نظر روس‌ها دیگر قابل اطمینان نیست.

Russia  military tablets

از سویی دیگر نیکولای نیکیفوروف وزیر ارتباطات روسیه در این زمینه اعلام داشته است که تبلت جدید سامسونگ از لحاظ امنیت، خصوصی‌سازی شده و با اطمینان خاطر می‌توان آنرا به کار گرفت. البته مدل تبلتی که جناب وزیر مورد نظرشان بوده هنوز نامشخص است.
در این میان نیز افرادی هستند که اعتقاد دارند روسیه از این تصمیم اهداف دیگری را دنبال می‌کند. آمریکا در تکاپو است تا در جریان اوکراین، تحریم‌هایی را بر ضد روسیه اعمال کند، چه بسا که اقدام روسیه نیز در همین راستا صورت گرفته باشد.

اما نیکیفوروف این احتمال را بی‌اساس می‌داند. در مقابل وی مدعی است که دسترسی به اطلاعات موجود بر روی این مدل از تبلت‌های سامسونگ توسط آژانس‌های جاسوسی آمریکایی دشوارتر خواهد بود.

وزیر ارتباطات روسیه با تاکید بر اینکه آنها کاملا حق دارند در انتخاب محصولات مربوط به تکنولوژی و آی‌تی وسواس به خرج دهند خاطرنشان کرد که درخواست تبلت‌های چینی و کره‌ای در آینده نزدیک از جانب روسیه بیشتر خواهد شد!

Source: Phonearena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Avalive می‌گوید

    قابل توجه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران
    شما هم به مجلس طرح استفاده از محصولات تلفن همراه و تبلت و … سازنده های ایرانی رو بدید دیگه لطفأ