عمر شارژ باتری اچ‌تی‌سی وان جدید (M8) واقعاً چقدر است؟

یکی از بزرگترین معایب اچ‌تی‌سی وان قبل عمر شارژ نه چندان خوب آن بود. امسال وان جدید از باتری با ظرفیت کمی بیشتر بهره برده است اما به ادعا اچ‌تی‌سی می‌تواند 40 درصد بهتر عمل کند. آیا این ادعا صحت دارد؟

2

فارنت: یکی از بزرگترین معایب اچ‌تی‌سی وان قبل عمر شارژ نه چندان خوب آن بود. امسال وان جدید از باتری با ظرفیت کمی بیشتر بهره برده است اما به ادعا اچ‌تی‌سی می‌تواند 40 درصد بهتر عمل کند. آیا این ادعا صحت دارد؟

HTC-One-M8-battery-test

اچ‌تی‌سی وان گذشته از باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی و اچ‌تی‌سی وان M8 از باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند؛ پس اچ‌تی‌سی چگونه ادعا کرده است که عمر شارژ 40 درصد بهتر شده است؟ پاسخ را می‌توان در بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بسیار و همچنین مصرف شارژ کمتر چیپست اسنپ‌دراگون 801 جویا شد. سایت GSMArena تست عمر شارژ باتری خود را بر روی وان جدید نیز انجام داده است.

HTC-One-M8-talk-time

اولین آزمایش مربوط به زمان مکالمه است. در این آزمایش وان جدید توانست پیش از رسیدن به میزان شارژ بحرانی 20 ساعت مکالمه را در شبکه مخابراتی نسل سوم 3G جوابگو باشد. به این ترتیب عمر شارژ وان جدید در این زمینه حتی بهتر از گلکسی اس 4، فبلت‌هایی مانند گلکسی نوت 3 و گاکسی مگا 6.3 است و عمر شارژی نزدیک به Droid RAZR MAXX موتورولا با باتری غول‌آسایش دارد.

HTC-One-M8-web-browsing-time

در وب‌گردی اما اوضاع نسبت به سال گذشته بدتر شده و وان M8 با 9 ساعت و 6 دقیقه دوام نسبت به مدل قبلی یک ساعت زودتر شارژ تمام خواهد کرد اما همچنان از گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 عملکرد بهتری را نشان می‌دهد و عمر شارژی معادل آیفون‌های جدید و آی‌پد مینی اپل دارد.

HTC-One-M8-video-playback-battery-time

در تماشای ویدئوها اوضاع بسیار خوب است و اچ‌تی‌سی وان M8 با یک ساعت پیشرفت نسبت به مدل پیشین 11 ساعت و 14 دقیقه با نور صفحه 50 درصد قادر به پخش محتوای اچ‌دی است. این نتیجه از آیفون 5اس اپل نیز بهتر است اما نسبت به گلکسی نوت 3 و گلکسی اس 4 با صفحه‌نمایش‌های کم‌مصرف Super AMOLED در صحنه‌های تاریک کمی عقب‌تر است.

شاید بگویید عملکرد روزانه گوشی‌ها محدود به فعالیت‌های بالا نمی‌شود و مصرف شارژ در حالت استندبای نیز تأثیر زیادی دارد. بنابر آزمایش GSMArena اگر روزانه یک ساعت از هر کدام از فعالیت‌های بالا را انجام دهید قادر خواهید بود با یک بار شارژ 71 ساعت یعنی حدود سه روز را روی وان جدید حساب باز کنید. البته اگر استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید باید در آخر شب گوشی خود را به شارژر متصل کنید. عملکرد وان جدید نسبت به مدل قبلی بسیار بهتر شده است و توانسته عمر شارژ را از 48 ساعت به 71 ساعت افزایش دهد.

HTC-One-M8-battery-life-test

همچنین خوب است بدانید وان جدید از فناوری شارژ سریع Quick Charge 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است تا 75 درصد سریع‌تر از دیگر گوشی‌ها باتری را شارژ کند؛ هرچند شارژر موجود در بسته آن تنها از نسخه اول Quick Charge با 40 درصد افزایش سرعت شارژ پشتیبانی می‌کند و باید برای بهره بردن از این ویژگی یک شارژر مخصوص تهیه کند. یک قابلیت دیگر برای صرفه‌جویی در مصرف شارژ M8 حالت Extreme Power Saving نام دارد که به ادعای اچ‌تی‌سی قادر است با 10 درصد شارژ باقیمانده 30 ساعت برایتان دوام بیاورد!

به این ترتیب به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی موفق شده تا یکی از بزرگترین معایب وان را بدون استفاده از یک باتری غول‌آسا حل کند و اگر شما هم خواهان خرید M8 شده‌اید از نظر عمر شارژ نگرانی نخواهید داشت.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بهزاد می‌گوید

    اره عالیه من دارم ازش هم راضی ام

  2. hamrahcenter می‌گوید

    اگر این مشکل را حل نمی کرد شما به پوشالی بودن این ظاهره قدرتمند پی میبردی ولی فکر میکنم گوشیه خوبی باشه…