فیس‌بوک کمپانی واقعیت مجازی Oculus را با قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد

شاید کمپانی Oculus و هدست واقعیت مجازی مشهور Oculus Rift را بشناسید. حالا پس از اینستاگرام و واتس‌اپ فیس‌بوک تصمیم گرفته تا این کمپانی را نیز خریداری کند.

0

فارنت: شاید کمپانی Oculus و هدست واقعیت مجازی مشهور Oculus Rift را بشناسید. حالا پس از اینستاگرام و واتس‌اپ فیس‌بوک تصمیم گرفته تا این کمپانی را نیز خریداری کند.

Oculus-Rift

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift سال گذشته یکی از پرجنجال‌ترین و جذاب‌ترین گجت‌های پوشیدنی بود به طوری که در سال 2013 عنوان یکی از بهترین‌های نمایشگاه فناوری CES 2013 لاس‌وگاس را از آن خود کرد. کافیست این هدست را روی سرتان بگذارید تا به دنیای مجازی قدم بگذارید. حالا فیس‌بوک با قیمت 2 میلیارد دلار (مجموع پول نقد و سهام) این کمپانی را تصاحب کرده است تا همگان را متعجب علاقه فیس‌بوک به یک کمپانی تولید ابزار بازی کند.

Oculus-rift-headset

گفته می‌شود مارک زاکربرگ مدت‌ها بود که به این پروژه Oculus علاقه خاصی داشت و حالا که سونی نیز رقیبی با نام پروژه مورفئوس را معرفی کرده است تصمیم گرفته تا Oculus را تصاحب و حمایت کند. مدیرعامل Oculus اعلام کرده است که این کمپانی کماکان به فعالیت پیشین خود در لس‌آنجلس ادامه خواهد داد و این معامله با فیس‌بوک فناوری واقعیت مجازی را ارزان‌تر و بهتر از گذشته خواهد کرد. کریس دیکسون یکی از سرمایه‌گذاران اصلی Oculus هم می‌گوید می‌توان به این خرید مانند خرید اندروید توسط گوگل در سال 2005 نگاه کرد که باعث تحول در دنیای موبایل شد. جالب است بدانید ساعتی پس از اعلام انجام این خرید چندین کمپانی مانند Minecraft پروژه‌های خود را برای Oculus Rift به دلایل مختلفی متوقف کردند.

به هر حال امیدواریم فیس‌بوک این پروژه را سرعت ببخشد و فناوری جذاب واقعیت مجازی هر چه زودتر به تولید انبوه و به دست مصرف‌کنندگان برسد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.