8 دلیل برای اینکه گلکسی اس 5 سامسونگ را بر آیفون 5S اپل ترجیح دهیم!

انتشار مطالب مقایسه‌ای بین پرچمداران برندهای مختلف، همواره با نظرات و بازخوردهای متفاوتی از سوی دوستداران و طرفداران این برندها مواجه می‌شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که همه پرچمداران برندهای برتر، گجت‌های خوبی هستند. محصولات اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و فروش میلیونی محصولات این برند نیز موید این مطلب است.

182

فارنت:  انتشار مطالب مقایسه‌ای بین پرچمداران برندهای مختلف، همواره با نظرات و بازخوردهای متفاوتی از سوی دوستداران و طرفداران این برندها مواجه می‌شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که همه پرچمداران برندهای برتر، گجت‌های خوبی هستند. محصولات اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و فروش میلیونی محصولات این برند نیز موید این مطلب است.

galaxy-s5-vs-iphone-5s

با این وجود، گلکسی اس5 سامسونگ، به قابلیت‌های جالبی تجهیز شده که در مقایسه با قابلیت‌های آیفون 5S، باعث خواهد شد، اس5، با کمی اختلاف، بالاتر از این گوشی هوشمند قرار گیرد. در ادامه به بیان هشت دلیلی خواهیم پرداخت که این گوشی را از آیفون 5S، و بعضا پرچمداران برندهای دیگر متمایز می‌کند.

– ضد آب بودن

Galaxy S5 سامسونگ ضد آب بوده و این قابلیتی است که تاکنون در گوشی‌های آیفون، از جمله 5S مشاهده نکرده‌ایم. می‌توانید هر دو گوشی هوشمند را داخل مقداری آب قرار دهید و اگر آیفون را سریع از آب خارج کنید، احتمال سالم ماندن آن وجود دارد، اما سامسونگ با بهره‌گیری از تاییدیه IP67، در برابر باران، مایعات، شن و گردوغبار ایمن خواهد بود. اگرچه مدیرعامل سامسونگ در مراسم رونمایی تاکید کرد که اگرچه این گوشی ضدآب است اما نباید زیاد آن را زیرآب نگهداشت!!

– دوربین بهتر

دوربین گلکسی اس5 علاوه بر گرفتن عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل در مقایسه با 8 مگاپیکسل درآیفون 5S به قابلیت فوکوس انتخابی تجهیز شده و این بدان معناست که می‌توانید بر روی نقاط و یا قسمت‌های مهم‌تر تصویر تمرکز کرده و پس زمینه و قسمت‌های کم اهمیت‌تر را تار کنید. این بدان معناست که این گوشی هوشمند می‌تواند به نوعی عمق میدان را در تصاویر شبیه‌سازی کند.

samsung-galaxy-s5-camera-selective-focus

این‌ها تمام قابلیت‌های دوربین این گوشی هوشمند نیستند. این گجت دوست‌داشتنی می‌تواند پیش‌نمایش‌های زنده از تصاویر HDR را به شما نشان دهد و پشتیبانی از ویدئوهای 4K هم تکمیل کننده قابلیت‌های آن است.

– حافظه جانبی

گلکسی اس5 سامسونگ از شکاف اس‌دی کارت بهره می‌برد. هر دو شرکت اپل و سامسونگ از نیاز به حافظه داخلی آگاهند و به همین علت آیفون در نسخه 64 گیگابایتی نیز به بازار ارائه شده است، اما نکته مهم اینکه در گلکسی اس 5 سامسونگ، کاربران می‌توانند از مموری کارتی تا حجم 128 گیگابایت بر روی گوشی خود استفاده کنند.

– حریم خصوصی

در جهت حفاظت از اطلاعات کاربران و حفظ حریم شخصی، گلکسی اس 5 از “حالت خصوصی” بهره می‌برد که عکس‌ها و اطلاعات و هرآنچه که قصد دارید تنها خودتان مشاهده کنید را قفل می‌کند. “حالت کودک” نیز برای محدود کردن دسترسی فرزندان شما به برنامه‌ها، ویدئوها و کابردهای خاص گوشی تهیه و تنظیم شده است.

– عمر شارژ بیشتر

همه کاربران از اهمیت شارژ باتری به ویژه در مواقع ضروری آگاهند. گلکسی اس5 سامسونگ به حالتی به نام Ultra Power Saving تجهیز شده که در صورت نیاز می‌تواند صفحه نمایش شما را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری به حالت منوکروم تغییر دهد.

samsung-galaxy-s5-ultra-power-saving-mode1-710x505

این حالت به غیرفعال کردن سرویس‌های غیرضروری پرداخته و تنها قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک را برای شما امکان‌پذیر خواهد ساخت. بنابر ادعای سامسونگ، وقتی باتری گوشی شما 10 درصد است، می‌توانید با فعال کردن این حالت تا 24 ساعت در حالت استندبای، گوشی خود را روشن نگاه دارید.

– باطری قابل تعویض

برخلاف iPhone 5S، در گلکسی اس5 سامسونگ می‌توانید در مواقع لزوم باتری را به راحتی از گوشی خارج کنید و از یک باتری جایگزین استفاده کنید. در صورت خراب شدن باتری نیز‌ می‌توانید یک باتری جدید خریداری کرده و بدون دردسر آن‌ را جایگزین باتری خراب خود کنید.

Galaxy-S5

– صفحه نمایش

نیازی به اشاره کردن به ابعاد صفحه نمایش دو گوشی نیست زیرا سلیقه متفاوت کاربران باعث می‌شود، کاربران سایز‌های متفاوتی را در گوشی‌های هوشمند انتخاب کنند اما بد نیست اشاره‌ای به صفحه نمایش Super AMOLED سامسونگ و قابلیت Local Contrast Enhancement داشته باشیم که باعث می‌شود صفحه نمایش گوشی شما خود را با شرایط نوری متفاوت در محیط تطبیق دهد.

– امکانات جانبی

گلکسی اس5 سامسونگ از سنسور سنجش ضربان قلب و برنامه‌هایی مانند S Health و قابلیت اینفرارد برای کنترل تلویزیون از طریق گوشی بهره می‌برد که می‌توانند در مواقعی (هرچند کم) نیاز کاربران را برآورده کنند.

حرف آخر:

باید اذعان داشت آیفون 5S اپل، ابداعات جالبی از جمله استفاده از پردازش 64 بیتی را وارد بازار گوشی‌های هوشمند کرد، اما با نگاهی به لیست بالا، حتما شما هم با ما هم‌عقیده هستید که گلکسی اس 5 سامسونگ از قابلیت‌های بیشتری برای دوستداران گوشی‌های هوشمند برخوردار است.

Source: Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

182 نظر برای این مطلب
  1. میلاد می‌گوید

    اخه من چی به شما میگم اصلا سامسونگ در حد اپل هست به گرد پاشم نمی رسه اینایی که میگن سامسونگ خوبه حسادت میکنن چون نمی تونن اپل بخرن

  2. امیر می‌گوید

    عشق فقط یک کلام اپل علیه سلام

  3. رها می‌گوید

    اپل خدای گوشی های سامسونگ بندشه اپل سامسونگ تو جیبشم نمیزاره از هرکی بپرسی میگه گوشی فقط اپلللللللللل

    1. creeper می‌گوید

      زاااااااااارت…زر مفت نزنین جفتتون…اپل گرد پای سامسونگم نمیرسه اگ راس می گین فروشتونو بیشتر کنین الکی حرف نزنین…در ضمن کی می گه اپپلللل؟ ملت همه سامسونگ دستشونه اون وقت بگن اپلللل؟ هی خدا

  4. نبي گوهري می‌گوید

    واقعاآیفون ازهمه لحاظ ازسامسونگ بهتره خوش دست زیباپردازشگرعالی درکل آیفون اروپای ماآسیای هاچه میدونیم آیفون چقدرخوبه

  5. maryam می‌گوید

    باید اینو بگم که اپل فقط برا کلاسش خوبه وگرنه اپل سیستمش خیلی چرته و سامسونگ اس فور هم ازش بهتره
    این دلایل هم واقعا عالی بود .

  6. just iphone می‌گوید

    واقعا این دلایل خیلی مسخره است میتونم 100دلیل بیارم که 5sبهتر از این چسب زخمه حسگر اثر انگشتش بهتره جنس بدنه اش بهتره شکیل تره سیستم عاملش روون تر و پایدارتره ساپورت نرم افزاریش از سوی اپل واقعا بینظیره

  7. اکبر می‌گوید

    واقعا امکانات سامسونگ اس فایو بهتره از اپل 5هستش دوربین بهتر فیلمبرداری 4k ارتقاءحافظه ضد آب بودن حریم خصوصی درهر صورت امکانات بیشتر می خواین اس 5 اما کلاس گوشی رو میخوان اپل اگه اس فایو سامسونگ اصل اش رو بخرین هیچ موقع هنگ نمیکنه