استفاده تبلیغاتی مایکروسافت از فاجعه دریایی کره‌جنوبی برای تبلیغ آفیس 365

شاید این جمله را شنیده باشید که تبلیغات در انواع مختلف می‌تواند تاثیراتی مثبت بر جامعه داشته باشد، اما در یکی از جدیدترین انواع تبلیغات، جمله بالا به طور کلی نقض می‌شود. حتما شما هم از فاجعه دریایی کره جنوبی که به مرگ 30 نفر و مفقودشدن 260 نفر انجامید باخبر شده‌اید. اکثر قربانیان این حادثه را دانش‌آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دهند. فاجعه یادشده، دنیا و به ویژه کشور کره را در بهت و حیرت فرو برده‌است.

2

فارنت: شاید این جمله را شنیده باشید که تبلیغات در انواع مختلف می‌تواند تاثیراتی مثبت بر جامعه داشته باشد، اما در یکی از جدیدترین انواع تبلیغات، جمله بالا به طور کلی نقض می‌شود. حتما شما هم از فاجعه دریایی کره جنوبی که به مرگ 30 نفر و مفقودشدن 260 نفر انجامید باخبر شده‌اید. اکثر قربانیان این حادثه را دانش‌آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دهند. فاجعه یادشده، دنیا و به ویژه کشور کره را در بهت و حیرت فرو برده‌است.

office 365

با این اوصاف، شرکت مایکروسافت به واسطه پستی که در فیس‌بوک منتشر کرده، تبلیغی مرتبط با آفیس 365 را و البته به یاد قربانیان حادثه منتشر کرده است! این پست نامربوط، با موج گسترده اعتراضات کاربران روبرو شد و مایکروسافت مجبور به حذف آن شد.

به نظر نمی‌رسد استفاده از فاجعه‌ای اینچنینی برای فعالیت‌های تبلیغاتی قابل استفاده و مورد اقبال عموم باشد. مدنظر داشته باشید مایکروسافت اولین شرکتی نیست که اقداماتی از این دست را انجام داده است. اخیرا مشخص شد شرکت سامسونگ نیز قصد داشته از مرگ استیوجابر به عنوان نقطه عطفی در بازاریابی سری گلکسی خود استفاده کند.

Source: Neowin

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ra می‌گوید

    چی نوشته حالا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ابراز همدردی!