استفاده تبلیغاتی مایکروسافت از فاجعه دریایی کرهجنوبی برای تبلیغ آفیس 365
شاید این جمله را شنیده باشید که تبلیغات در انواع مختلف میتواند تاثیراتی مثبت بر جامعه داشته باشد، اما در یکی از جدیدترین انواع تبلیغات، جمله بالا به طور کلی نقض میشود. حتما شما هم از فاجعه دریایی کره جنوبی که به مرگ 30 نفر و مفقودشدن 260 نفر انجامید باخبر شدهاید. اکثر قربانیان این حادثه را دانشآموزان دبیرستانی تشکیل میدهند. فاجعه یادشده، دنیا و به ویژه کشور کره را در بهت و حیرت فرو بردهاست.
فارنت: شاید این جمله را شنیده باشید که تبلیغات در انواع مختلف میتواند تاثیراتی مثبت بر جامعه داشته باشد، اما در یکی از جدیدترین انواع تبلیغات، جمله بالا به طور کلی نقض میشود. حتما شما هم از فاجعه دریایی کره جنوبی که به مرگ 30 نفر و مفقودشدن 260 نفر انجامید باخبر شدهاید. اکثر قربانیان این حادثه را دانشآموزان دبیرستانی تشکیل میدهند. فاجعه یادشده، دنیا و به ویژه کشور کره را در بهت و حیرت فرو بردهاست.
با این اوصاف، شرکت مایکروسافت به واسطه پستی که در فیسبوک منتشر کرده، تبلیغی مرتبط با آفیس 365 را و البته به یاد قربانیان حادثه منتشر کرده است! این پست نامربوط، با موج گسترده اعتراضات کاربران روبرو شد و مایکروسافت مجبور به حذف آن شد.
به نظر نمیرسد استفاده از فاجعهای اینچنینی برای فعالیتهای تبلیغاتی قابل استفاده و مورد اقبال عموم باشد. مدنظر داشته باشید مایکروسافت اولین شرکتی نیست که اقداماتی از این دست را انجام داده است. اخیرا مشخص شد شرکت سامسونگ نیز قصد داشته از مرگ استیوجابر به عنوان نقطه عطفی در بازاریابی سری گلکسی خود استفاده کند.
Source: Neowin
پایان مطلب /
چی نوشته حالا؟
ابراز همدردی!