زوم اپتیکال از سال 2015 به دوربین گوشی‌های اچ‌تی‌سی اضافه می‌شود

اچ‌تی‌سی در دو سال اخیر ثابت کرده است که در گوشی‌های خود به دنبال جدال مگاپیکسل نیست و سعی دارد از روش‌های دیگری کیفیت تصاویر را افزایش دهد. اخیراً مشخص شده است که پرچم‌دار سال آینده اچ‌تی‌سی به زوم اپتیکال مجهز خواهد شد.

0

همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگترین معایب سنسور 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی وان M8 عدم قابلیت زوم بدون افت مشهود کیفیت است. حالا اچ‌تی‌سی در گفتگو با اپراتور Vodafone انگلیس ادعا کرده است که قصد دارد علاوه بر فیلم‌بردای با وضوح 4K زوم اپتیکال را نیز به گوشی‌های آینده خود بیاورد. همان‌طور که می‌دانید زوم اپتیکال بدون کاهش کیفیت در تصاویر و ویدئوها عمل می‌کند اما به لنز بزرگتری نیز مانند گلکسی اس4 زوم نیاز خواهد داشت.

Optical-vs-Digital-Zoom

به این ترتیب می‌توان مطمئناً اعلام کرد که سنسور پرچم‌دار آینده اچ‌تی‌سی وضوحی بالاتر از 4 مگاپیکسل خواهد داشت و اگر اچ‌تی‌سی بتواند بدون بزرگ کردن بیش از حد لنز فناوری زوم اپتیکال را به گوشی پرچم‌دارش بیاورد آن‌گاه بزرگترین ضعف پرچم‌داران سالانه خود را برطرف کرده است. به گفته اچ‌تی‌سی این کمپانی 12 تا 18 ماه برای این کار زمان نیاز دارد تا بتواند دوربین گوشی‌ها را یک قدم به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR نزدیک کند.


 

پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.