ویندوز ایکس پی به پایان خط رسید: حالا چه اتفاقی می‌افتد!؟

همانطور که اطلاع دارید بنا به اعلام مایکروسافت پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز ایکس‌پی در تاریخ 19 فرودین به پایان رسید. در حال حاضر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا رایانه شما هم از رده خارج می‌شود؟ آیا رایانه شما بلافاصله مورد هدف هکرها و بدافزارها قرار خواهد گرفت؟

0

در حالت کلی بعضی از کاربران ویندوز ایکس‌پی بر این باورند که گوشی دادن به موزیک، سرگرم شدن با بازی‌هایی مثل “پرندگان خشمگین” و چک کردن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی چندان جای نگرانی ندارد! پس باید بدانید که از نظر امنیت، ویندوز ایکس‌پی با ویندوز هشت، ویندوز هفت و حتی ویندوز ویستا قابل مقایسه نیست و عدم بروزرسانی یک سیستم‌عامل به این معنی است که آن سیستم‌عامل خود به خود به یکی از اهداف هکرها تبدیل خواهد شد. بد نیست بدانید که در سال‌های اخیر اکثر جرم‌های رایانه‌های از طریق نفوذ به سیستم‌عامل ایکس‌پی رخ داده است و بدون شک رایانه شما نیز از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود!

اگر هنوز با خواندن تهدیدات اشاره شده قانع نشده‌اید و تمایل دارید کماکان از سیستم‌عامل ایکس‌پی استفاده کنید پس بهتر است از نصب و به‌روز بودن نرم‌افزارهای ضد تروجان و آنتی‌ویروس بر روی رایانه‌تان اطمینان حاصل کنید. بهتر است بهنگام وب‌گردی در سایت‌های ویدئویی از نصب شدن پلاگین‌های ناشناخته اجتناب ورزید و همیشه از معتبر بودن آدرس صفحات باز شده اطمینان حاصل کنید. نا گفته نماند اگرچه مایکروسافت اعلام کرده است که هیچ آپدیتی ارائه نخواهد کرد اما اکثر نرم‌افزارهای کاربردی مثل کروم، ادوبی فلش و جاوا همچنان بر روی این سیستم‌عامل آپدیت خواهند شد. برای نمونه مرورگر گوگل کروم تا پایان ماه آوریل پشتیبانی خواهد شد!

XP-to-8.1

نا گفته نماند اگر کمی در استفاده از اینترنت و حافظه‌های فلش محتاطانه عمل کنید و همیشه برنامه‌های کاربردی مورد استفاده بر روی رایانه‌تان را به‌روز نگه دارید مطمئن باشید خطری رایانه شما را تهدید نخواهد کرد. ولی توصیه دوستانه ما به شما این است که سیستم‌عامل رایانه خود را به یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 یا 8 و یا یکی از توزیع‌های لینوکس ارتقا دهید! البته باید این نکته را اضافه کنیم که هزینه ارتقا به یکی از سیستم‌عامل‌های مذکور خوشبختانه در کشور ما با هزینه ناچیزی، ممکن و شدنی است.


پایان مطلب/

Source: Geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.