با ایمن‌ترین خودروهای 2014 ایالات متحده آشنا شوید!

بر اساس آزمون های بسیار سخت گیرانه در حیطه ایمنی خودروهای تولیدی و یا عرضه شده در بازار ایالات متحده؛ سازمان ملی ایمنی بزرگراه آمریکا با بررسی خودروها در برابر ضربات سخت و یا مقاومت در برابر ضربه در برخورد از طرفین به تجزیه و تحلیل خودروها پرداخته است.

2

فارنت: بر اساس آزمون‌های بسیار سخت‌گیرانه در حیطه ایمنی خودروهای تولیدی و یا عرضه شده در بازار ایالات متحده؛ سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا با بررسی خودروها در برابر ضربات سخت و یا مقاومت در برابر ضربه در برخورد از طرفین به تجزیه و تحلیل خودروها پرداخته که در این مقاله به نتایج ارزیابی‌های اخیر اشاره می‌کنیم.

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)ابمن‌ترین خودروهای لوکس: آئودی A6، کادیلاک سدان CTS، کادیلاک XTS، هیوندای Equus، هیوندای جنسیس، اینفینیتی M37/M56، لکسوس GS ،Lincoln MKS، مرسدس بنز E-Class کوپه و سدان و ولوو S80 به همراه بی.ام.دبلیو سری 5 که تصویر آن را همین پائین می‌بینید.

BMW 5 Series

ایمن‌ترین خودروهای سایز استاندارد: بیوک LaCrosse، بیوک Regal ،Chrysler 300، دوج شارژر، فورد تاروس، هیوندای آزرا و تویوتا آوالون، خودرو کیا Cadenza که تصویر آن را مشاهده می ‌کنید شایسته بهترین تبریک است زیرا با ساختاری از فولاد با مقاومت بسیار بالا و هشت کیسه هوا به خوبی می‌تواند زندگی شما را در یک تصادف نجات دهد.

Kia Cadenza

ایمن‌ترین شاسی بلند میان سایز لوکس: ولوو XC60 بالاترین امتیاز را در این گروه دریافت کرد که از جمله نقاط قوت آن می‌توان به ساختار بدنه سفت و محکم به همراه یک سیستم اشاره کرد که مانع از فشار در زیر کمربند در هنگام برخورد و جذب انرژی است.

Volvo XC60

ایمن‌ترین شاسی بلندهای میان سایز:از میان خودروهای مورد آزمایش، خودروهای Chevrolet Equinox، دوج Durango، دوج Journey، فورد Edge، فورد Explorer، فورد Flex ،GMC Terrain، هوندا Crosstour، هوندا Pilot ،Jeep Grand Cherokee، کیا سورنتو، Subaru Tribeca ،Toyota 4Runner، تویوتا هایلندر، تویوتا ونزا و هیوندای سانتافه توانستند از این آزمون سربلند بیرون بیایند که در ادامه آزمایش انجام شده بر روی خودرو Chevrolet Equinox را مشاهده می‌کنید.

ایمن‌ترین شاسی بلندهای جمع وجور: یک نگاه جدید در میتشوبیشی Outlander به چشم می‌خورد که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال است که بدین ترتیب هفت کیسه هوای استاندارد به ارامش مسافران میتشوبیشی Outlander کمک می‌کند که تصویر آن را در ادامه می‌بینید.

Mitsubishi Outlander

البته در کنار میتسوبیشی، سوبارو Forester نیز دارای نتایج خوبی در آزمایش‌ها بوده است.

ایمن‌ترین شاسی بلندهای عظیم و وفول سایز: Buick Enclave، شورلت تراورز، GMC Acadia ایمن‌ترین شاسی بلندهای عظیم و فول سایز هستند و فولکس واگن Touareg دارای فناوری های جالبی نیز است (تصویر پایین).

Volkswagen Touareg

ایمن‌ترین خودروهای میان سایز بسیار لوکس: خودرو Lincoln MKZ که تصویر آن‌را مشاهده می‌کنید از امنیت کافی برای محافظت از شما در برابر حوادث برخوردار است و سیستم کمربند توزیع انرژی در یک برخورد شدید به کمک شما می‌آید، سایر خودروهای سربلند در این دسته عبارتند از Acura TL و ولوو S60

Lincoln MKZ

ایمن‌ترین خودروهای میان اندازه: کرایسلر 200، دوج آونجر، فورد فیوژن، هوندا آکورد در هر دو مدل سدان و کوپه، کیا اپتیما، نیسان آلتیما در نسخه سدان، سوبارو Legacy، سوزوکی کیزاشی، فولکس واگن پاسات و مزدا 6 که تصویر آن‌را در ادامه مشاهده می‌کنید.

Mazda 6

ایمن‌ترین خودروهای مینی (کوچک): هاچ بک فورد فیستا و نسخه سدان آن به همراه هوندا فیت، نیسان ورسا نسخه سدان، تویوتا پریوس سی، تویوتا یاریس نسخه چهار درب هاچ بک و فیات 500 که تصویر آن‌را در ادامه مشاهده می‌کنید، خودروهای سربلند آزمون‌های این سازمان در این دسته بوده‌اند.

Fiat 500

ایمن‌ترین پیکاپ‌های دوکابین : فورد F-150 یک خودرو دو کابین از فولاد با مقاومت بالا برای حداکثر حفاظت در اثرات جانبی و محفظه موتور از هر طرف حفاظت شده است که برای جذب شوک‌های ناگهانی بسیار مفید است و البته هوندا Ridgeline و تویوتا Tundra نسخه دو کابین نیز به همان اندازه قابل اعتماد هستند.

Ford F-150

ایمن‌ترین خودروهای جمع و جور: فورد فوکوس نسخه سدان و هاچ‌بک به همراه هوندا سیویک نسخه کوپه و سدان، هیوندای الانترا نسخه سدان، سیون تی سی و دوج دارت که تصویر آن در ادامه آمده، خودروهایی هستند که توانسته‌اند نمرات لازم را در آزمون‌ها کسب کنند.

Dodge Dart

ایمن‌ترین خودروهای ون و خانوادگی: در این بخش، جایزه به هوندا اودیسه 2014 می‌رسد که یک خودرو خانوادگی با استانداردهای بالای ایمنی است که در یک تصادف انرژی را در تمام بخش خودرو توزیع می‌کند و در ضمن محصولاتی همچون کرایسلر تاون، دوج گرند کاروان و تویوتا سینا نیز قابل و شایسته تقدیر هستند.

Honda OdysseySource: Autoguide

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. morad می‌گوید

    البته پراید و 405 و سمند از قلم افتاده که سریع سرنشینان را به دیار باقی می فرستد.
    بیش از 20 هزار نفر کشته در سال توسط خودرو های تولید داخل .چیزی حدود نیمی از کشته های جنگ ایران وعراق

  2. سینا می‌گوید

    آمریکایی ها کارشون درسته