این خودرو جدید فولکس واگن بخاطر مصرف سوخت پائین مجوز تردد در آمریکا را نگرفت!

سیاست‌های رایج در کشور آمریکا در زمینه حضور خودروها و فروش آن‌ها به نحوی خاص تنظیم می‌شوند. در جدیدترین نمونه از این تصمیم‌گیری ها، به نظر می‌رسد خبری از خودروی فولکس واگن XL1 در نمایشگاه‌‌های خودروی این کشور نخواهد بود.

3

فارنت: سیاست‌های رایج در کشور آمریکا در زمینه حضور خودروها و فروش آن‌ها به نحوی خاص تنظیم می‌شوند. در جدیدترین نمونه از این تصمیم‌گیری ها، به نظر می‌رسد خبری از خودروی فولکس واگن XL1 در نمایشگاه‌‌های خودروی این کشور نخواهد بود. اما جالب اینجاست که دلیل این امر، بازده بالای این خودرو در میزان مصرف سوخت عنوان شده است. این موضوع با توجه به سود حاصل از فروش سوخت در این کشور، اهمیت بالایی دارد.

حتی به نمایش گذاشتن این خودرو که وزنی در حدود 770 کیلوگرم دارد و از لاستیک‌های نرمال بهره می‌برد در این کشور مجاز نبوده و همه اینها به خاطر مصرف بهینه سوخت در این خودرو است. XL1 می‌تواند مسافتی در حدود 64 کیلومتر را تنها با استفاده از انرژی الکتریکی بپیماید و تجربه رانندگی با آن تا سرعت نهایی 160 کیلومتر بر ساعتی آن بسیار ایده‌آل توصیف شده است.

VOLKSWAGEN WOB XL1

این خودرو از 0 تا 100 را در زمان 11.5 ثانیه شتاب می‌گیرد که برای خودرویی در این سطح بد نیست. این خودرو در شرایط ایده‌آل مصرف سوخت یک لیتر به ازای 127.54 کیلومتر دارد و در شرایط سخت‌تر، مصرف سوخت در حدود یک لیتر به ازای پیمودن 85 کیلومتر دارد. به زبان دیگر، این خودرو در شرایط عادی تقریبا به ازای مصرف یک لیتر سوخت، 100 کیلومتر را می‌پیماید.

این درحالیست که مصرف سوخت این خودرو از خودروی استیشن Jetta TDI  با میزان مصرف سوخت یک لیتر به ازای هر 36.14 کیلومتر کمتر است. خودروی استیشنی که در آمریکا ساخته شده اما از پیمودن جاده‌های این کشور منع شده است! دلایل و بهانه‌های مختلفی در زمینه منع این خودروها از فروش در آمریکا مطرح می‌شوند که یکی از آن‌ها نداشتن استانداردهای آزمایشی است، اما خودتان هم می‌دانید حقیقت چیز دیگری است!

 

Source: wealthydebates

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سجاد می‌گوید

    هههههه
    چرا ب امریکاییا گیر دادین تو ایران ک نه استیشنJetta TDI هست نه xl 1

  2. بهاره می‌گوید

    واقعا این خبر برام جالب بود .

  3. آریا می‌گوید

    وقتی یک دستگاه از زمان خود جلو باشه، همین میشه
    قدر این اتوموببیل رو بعد از بحران کمبود نفت و بنزین خواهند فهمید