خداحافظ اینترنت اکسپلورر 6/ منفورترین مرورگر دنیا بالاخره به آخر خط زندگی خود رسید!

در اواسط دهه گذشته اینترنت اکسپلورر نسخه ۶ توانست بر مرورگر نت‌اسکیپ نویگیتور غلبه و بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار را از آن خود کند، با این حساب می‌توان گفت که نسخه 6 این مرورگر تا قبل از عرضه نسخه ۷ توانسته به مدت پنج سال متمادی یکه‌تاز میدان باشد.

0

 فارنت: به جرات می‌توان گفت که پس از عرضه ویندوز ایکس‌پی در سال ۲۰۰۱ و با گذشت چند سال پس از آن، مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 به یکی از مهمترین مرورگر‌های اینترنتی در دنیا تبدیل شد. اما جالب اینجاست که در تمام این مدت تا به امروز به عنوان پُر اشکال‌ترین مرورگر نیز شناخته می‌شد.

IE6-Countdown-to-Death

این مرورگر پر ایراد اما محبوب کماکان به زندگی خود ادامه داد تا اینکه در نهایت مایکروسافت در سال 2009 اعلام کرد که از امروز (نوزدهم فروردین 1393) در کنار پایان پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی دیگر از این نسخه از مرورگر خود نیز پشتیبانی نخواهد کرد و در نتیجه آپدیت‌های امنیتی را برای آن ارایه نخواهد داد.

در اواسط دهه گذشته اینترنت اکسپلورر نسخه ۶ توانست بر مرورگر نت‌اسکیپ نویگیتور غلبه و بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار را از آن خود کند، با این حساب می‌توان گفت که نسخه 6 این مرورگر تا قبل از عرضه نسخه ۷ توانسته به مدت پنج سال متمادی یکه‌تاز میدان باشد.

Map-Of-Internet-Explorer6-Usage-Around-The-World

در این مدت کاربران نیز دچار مشکلات زیادی امنیتی زیادی در هنگام کار با این مرورگر می‌شدند و هر از گاهی مایکروسافت آپدیت‌های امنیتی را برای اینترنت اکسپلورر منتشر می‌کرد.  این مشکلات به اندازه‌ای بود که عده‌ای از کاربران اقدام به راه‌اندازی کمپینی کرده‌ و در آن به صورت نمادین خواستار خاتمه دادن مایکروسافت به حیات این مرورگر پیر شده بودند.

در عین حال مرور‌گرهایی نظیر فایرفاکس و کروم توانستند از فرصت نهایت استفاده را برده و کاربران اینترنت اکسپلورر را به سمت خود بکشانند تا آنجا که با وجود تلاش فراوان مایکروسافت برای جلب اعتماد دوباره کاربران نسبت به نسخه‌های جدید مرورگر خود، از قرار معلوم با اقبال خوبی در این زمینه روبرو نشده است.

با تمام این حرف‌ها این مرورگر 12 ساله همچنان 4.15 درصد بازار را در اختیار دارد واین نشان می‌دهد که به همین راحتی‌ها هم دست برداشتنی نیست. اگر شما همچنان از اینترنت اکسپلورر 6 استفاده می‌کنید دعا می‌کنیم به راه راست هدایت شوید و یک مروگر دیگر مانند فایرفاس، کروم و یا حداقل آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر را برای ادامه حیات اینترنتی خود برگزینید! آمین!

Sourc: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.