برج پادشاهی عربستان ؛ بلندترین آسمانخراش دنیا هفتم اردیبهشت آغاز خواهد شد

طبق اعلام یکی از مجلات معماری، زمان آغاز ساخت بلند‌ترین سازه جهان در عربستان صعودی مشخص شد. طبق گفته‌ی این مجله انگلیسی برج پادشاهی عربستان قرار است از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در شهر ساحلی جده ساخته شود.

1

طبق اعلام یکی از مجلات معماری، زمان آغاز ساخت بلند‌ترین سازه جهان در عربستان سعودی مشخص شد. طبق گفته‌ی این مجله انگلیسی برج پادشاهی عربستان قرار است از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در شهر ساحلی جده ساخته شود.

بر طبق گزارش‌ها در صورت عملی شدن این طرح، برج پادشاهی عربستان بیشتر از یک کیلومتر ارتفاع خواهد داشت. جالب است بدانید که این طرح از سال 2011 مطرح شده است و در ابتدا تصمیم بر این بوده است که این برج بیشتر از یک مایل ارتفاع (1.6کیلومتر) داشته باشد که طراحان از ترس عملی نشدن این طرح از ارائه طرح پیشنهادی امتناع کرده بودند.

ساخت برج پادشاهی عربستان بلندترین آسمانخراش دنیا 63 ماه به طول خواهد انجامید و هزینه ساخت آن بالغ بر 1.2 میلیارد دلار خواهد بود. همانطور که اطلاع دارید برج خلیفه دبی با ۱۶۳ طبقه و بیش از 1000 واحد مسکونی، تجاری، تفریحی و ارتفاع 828 متری، بلندترین برج حال حاضر جهان به شمار می‌رود. همچنین در کشور چین برجی، به ارتفاع 838 متر در حال ساخته شدن است و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Zinaida می‌گوید

    هر روزه یونیسف هشدار میدهد که: ?
    “بیش از 8 میلیون کودک مسلمان گشنه و تشنه نیاز به کمک فوری دارند, در حالی که عربستان سعودی در حال ساختن بلندترین برج جهان با هزینه بیش از 1.2 میلیارد دلار است..
    پس چرا همیشه یونیسف از کشورهای مسیحی میخواهد که به مسلمانان کمک کنند ولی هرگز از کشورهای اسلامی ثروتمند مثل: عربستان سعودی, قطر, بحرین, دوبی و کویت تقاضا نمیشود که همگی مسلمان هستند به کودکان و برادران مسلمان گشنه خود کمک کنند؟؟؟