مایکروسافت ویندوزفون را به صورت رایگان در اختیار برخی تولیدکنندگان قرار می‌دهد

همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت برخلاف گوگل برای لایسنس سیستم‌عامل موبایلی خود از تولیدکنندگان ویندوزفون هزینه دریافت می‌کند. اما شایعات حاکی از آن است که این شرکت ردموندی قصد دارد استثائاتی را در این زمینه قائل شود.

0

فارنت: همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت برخلاف گوگل برای لایسنس سیستم‌عامل موبایلی خود از تولیدکنندگان ویندوزفون هزینه دریافت می‌کند. اما شایعات حاکی از آن است که این شرکت ردموندی قصد دارد استثائاتی را در این زمینه قائل شود.

Windows-Phone-8.1-Blue-

در حالی که اندروید با اختلاف زیادی در سهم بازار و تعداد و تنوع اپلیکیشن‌ها از سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت جلوتر است معمولاً تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند به جای ویندوزفون از اندروید بهره ببرند. احتمالاً به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته است درسیاست‌های خود تجدید نظر کند؛ گفته می‌شود دو تولیدکننده هندی که فعلاً نامی از آن‌ها برده نشده است ویندوزفون 8 را بدون هزینه دریافت خواهند کرد. یکی از این دو شرکت در مصاحبه با Times اعلام کرده است که در پی یک قرارداد ویژه به مایکروسافت هزینه لایسنسی پرداخت نمی‌کند.

Lumia-Phones

با وجود این‌که مایکروسافت در این زمینه اظهار نظری نکرده است اما اعلام کرده که برنامه گسترده‌ای برای شرکای جدید ویندوزفونی دارد. شرکای جدید بزرگ ویندوزفون ال‌جی و لنوو هستند و جالب است بدانید مایکروسافت تا کنون حتی از نوکیا برای ویندوزفون هزینه دریافت می‌کرده است.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.