Getty Images میلیون‌ها تصویر را به طور رایگان و آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد

‌حفظ قانون کپی رایت تصاویر در سایر کشورها نیز مشکل است و در نتیجه یکی از بزرگترین منابع تصویر موجود در اینترنت، امکان رویت ۳۵ میلیون تصویر را به صورت رایگان فراهم کرده است چرا که به هر ترتیب این تصاویر در اینترنت منتشر خواهند شد!

2

فارنت:‌حفظ قانون کپی رایت تصاویر در سایر کشورها نیز مشکل است و در نتیجه یکی از بزرگترین منابع تصویر موجود در اینترنت، امکان رویت ۳۵ میلیون تصویر را به صورت رایگان فراهم کرده است چرا که به هر ترتیب این تصاویر در اینترنت منتشر خواهند شد!

Getty Images اجازه داده است تا دارندگان وبلاگ و کاربران توییتر از تصاویر این سایت با قرار دادن کدی مشابه با نحوه قرار دادن کد لینک فیلم‌های یوتیوب، استفاده کنند. تصاویر قرار داده شده از طریق این سایت دارای مشخصات Getty است و به سایت این شرکت لینک داده خواهد شد و از آنجا کاربران می‌توانند امتیاز عکس قرار داده شده را خریداری کنند.

logo-getty

Getty در این زمینه گفت: با به کار گیری این شیوه جدید حقوق صاحبان تصاویر نادیده گرفته نخواهد شد و از طرف دیگر فرصتی برای کسب درآمد با خرید امتیاز عکس‌ها بدست می‌آید. تصمیم در دسترس گذاشتن یکی از بزرگترین منابع تصویری دنیا به روی علاقه‌مندان باعث خواهد شد تا چشمان بیشتری شاهد این تصاویر باشند.

آقای کریگ پیترز (Craig Peters) به عنوان معاون واحد گسترش بازاریابی Getty گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تصاویر این سایت کپی می‌شود، در نتیجه بهتر است که از این مشکل به عنوان یک موقعیت مناسب استفاده کنیم. وی مدعی است که با به کارگیری این شیوه می‌توان از اشتیاق و علاقه مردم برای به اشتراک گذاری تصاویر استفاده بهینه کرد. دسترسی نامحدود به تصاویر این سایت حتی می‌تواند باعث ایجاد شدن بازاری جدید برای Getty شود.

کریگ پیترز همچنین تاکید کرده است که هرگونه استفاده تجاری از تصاویر این سایت نیازمند خرید مجوز است و در نتیجه ممکن است این شیوه باعث شود تا مشتریان بیشتری به دست آورند. شرایط جدید این وب سایت باعث می‌شود تا با به کارگیری از این تصاویر که از طریق کدهای داخلی انجام می‌شود به تبلیغات این سایت نیز کمک کند. وی همچنین افزود که ممکن است صحبت کردن در مورد درآمد زایی از این شیوه به خصوص هنوز زود باشد.

Getty

کاربران در این سایت قادر هستند تا از میان ۱۵۰ میلیون تصویر موجود در این سایت تعداد ۳۵ میلیون از آنها را را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند، این تصاویر تنوع موضوع بسیار زیادی دارند و طیف آنها از آگهی‌های تبلیغاتی تا مطالب شبکه‌های خبری نظیر سی‌ان‌ان را شامل می‌شود. البته یکی از شرایط در اختیار داشتن رایگان این تصاویر عدم استفاده آنها برای موارد تبلیغاتی است.

جاشوآ بنتون (Joshua Benton) مدیر مجله Nieman از دانشگاه هاروارد در این زمینه گفته است که Getty در تلاش برای استقرار یک شیوه جایگزین برای کپی برداری از تصاویر این سایت است، همانطور که آی‌تیونز راهی برای به اشتراک گذاری مجاز موسیقی ابداع کرده است.

Getty درآمد زیادی از در اختیار گذاشتن تصاویر خود برای شبکه‌های نظیر نیویورک تایمز و سی‌ان‌ان و همچنین نشر دهندگان حرفه‌ای تصاویر به دست می‌آورد. در نتیجه مالکین این سایت هرگز حاضر نیستند تا این راه کسب درآمد خود را به خطر بیاندازند. آنها سعی می‌کنند تا علی‌رغم درآمدهای خود راه جدیدی را نیز برای کسب درآمد ایجاد کنند.

بنتون معتقد است شرکت‌های تبلیغاتی حق بیشتری نسبت به تصاویر این سایت در مقابل افرادی که آنها را در وب‌لاگ خود به اشتراک گذاشته‌اند دارند. آنها می‌توانند تصاویر را در موارد مختلفی به کار گیرند، آنها را ویرایش کنند و برای همیشه بر روی سرورهای خود نگهداری کنند.

به ادعای وی این شیوه با روش تمامی شرکت‌های رسانه‌ای متفاوت است. از طرف دیگر تصاویر خبری نسبت به تصاویر معمولی نایاب‌تر هستند. حتی اگر Getty اجازه دهد تا تصاویر این سایت در سایت‌های دیگر به همراه تبلیغات تعبیه شده در آنها قرار داده شود چه کسی می‌خواهد دستمزد از دست رفته عکاسانی را که عکس خود را در Getty قرار داده‌اند جبران کند.

ایون بوید (Yvonne Boyd) که یک عکاس از ایالت آتلانتا است در این زمینه گفت: شیوه‌ای که تاکنون برای استفاده از تصاویر به کار می‌رفته دیگر در حال زوال است و آژانس‌های عکاسی به دنبال راهی برای ایجاد درآمد بیشتر عکاسان می‌باشند.

به نظر وی ممکن است در این میان سودی نصیب Getty شود اما بعید است که عکاسان نیز در این میان ذینفع باشند. وی و سایر عکاسان در صفحه فیس بوک Getty این سوال را مطرح کرده‌اند که چگونه ممکن است یک وب‌سایت که به بوسیله تبلیغات، حمایت مالی می‌شود به عنوان یک‌وب سایت غیر تجاری شناخته شود.

مهم نیست که حتما در آن سایت کالا و یا خدمات به فروش برسد، چرا که با این روش به هر ترتیب سایت درآمد زا خواهد شد. با این حساب Getty در قبال عکس‌های گذاشته شده در این سایت پول دریافت می‌کند اما باز هم این عکاسان هستند که بی‌نصیب می‌مانند.

جالب اینجاست که کریگ پیترز به عنوان معاون واحد گسترش بازاریابی Getty اظهار داشته که عکاسان از شیوه جدید بسیار خرسند هستند. وی مدعی است که آنها با ۲۰۰ هزار عکاس در سرتاسر دنیا کار می‌کنند و در این میان احتمال اینکه چند نفر نیز از این شیوه جدید ناراضی باشند وجود دارد و این امری کاملا طبیعی است. او چهارشنبه گذشته با تعدادی از عکاسان ملاقات داشته و آنها در این زمینه کاملا مشتاق بوده‌اند.

Source: CNN

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. digitmania می‌گوید

    خبر نیامده و اعلان نشده، سایت فیلتر شده است.
    چقدر از حرف B خوشم میاد

  2. نام شما می‌گوید

    فیلتره که ؟