از هر ده آمریکایی یک نفر تصور می‌کند HTML یک بیماری جنسی است!

اگر یک نفر از هر ده آمریکایی کلمه HTML را بشنوند، تصور می‌کنند شما در حال صحبت کردن از یک بیماری خطرناک و واگیردار جنسی هستید. در تحقیقی که اخیرا انجام شده، این نتیجه بدست آمده که تعداد زیادی از مردم آمریکا، از نظر اطلاعات حوزه تکنولوژی، به روز نیستند.

6

فارنت:  اگر یک نفر از هر ده آمریکایی کلمه HTML را بشنوند، تصور می‌کنند شما در حال صحبت کردن از یک بیماری خطرناک و واگیردار جنسی هستید. در تحقیقی که اخیرا انجام شده، این نتیجه بدست آمده که تعداد زیادی از مردم آمریکا، از نظر اطلاعات حوزه تکنولوژی، به روز نیستند.

در این تحقیق که 2392 مرد و زن 18 ساله و یا بالاتر در آن حضور داشتند، سوالات مربوط به حوزه تکنولوژی و خارج از این حوزه به آن‌ها ارائه شد و از آن‌ها خواسته شد تا در جواب، یکی از سه تعریف را به عنوان پاسخ سوالات چندگزینه‌ای انتخاب کنند. بدین ترتیب شرکت کنندگان متوجه نشدند که در این آزمایش، اطلاعات حوزه تکنولوژی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

html

دیگر یافته‌های این آزمایش نیز در نوع خود جالب هستند. 15درصد کلمه “Software” را به نوعی یک لباس راحت تعبیر کردند. 18درصد لفظ “Blu-ray” را با عنوان یک آبزی تلقی کردند. 23درصد معتقدند “MP3” یکی از روبات‌های فیلم جنگ ستارگان است. 12درصد فکر می‌کردند “USB” یک مخفف برای نام یک کشور اروپایی است. 27درصد تصور می‌کردند “Gigabyte”، حشره‌ای است که در آمریکای جنوبی کشف شده است. 42درصد واژه “MotherBoard” را به عنوان عرشه یک کشتی مسافرتی تلقی می‌کردند.

این تحقیق در حالی همگان را با حیرت مواجه کرده که پیش از این موسسه علوم ملی در گزارشی اذعان داشته بود یک‌چهارم آمریکایی‌ها هنوز نمی‌دانند که زمین به دور خورشید می‌چرخد و تنها نیمی از آن‌ها فرضیه تکامل را باور دارند. باوجود جواب‌های غلط، 61درصد از پاسخ‌دهندگان به سوالات بالا معتقدند که داشتن اطلاعات کافی در حوزه تکنولوژی امری مهم و حیاتی است.

Source: Independent.co.uk

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. @ می‌گوید

    آقا چرا نظرها همش نصفه،نیمه است؟؟
    نسخه کاملشو از کدوم قبرستون گیر بیاریم؟؟
    نظرات هم سانسور ???

  2. م ر می‌گوید

    این که مردم کشور امریکا اطلاعات عمومیشون کمه کاملا درسته اما اصلا بد نیست. چون کسی که (برای مثال) کارمند اداره فلان است به هیچ وجه حتی لامپ خونه خودشم عوض نمی‌کنه. هرکسی تو شغلی که هست مسلطه.

    بنده خودم توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار هستم که بصورت حرفه‌ای ورزش کار می‌کنم، رمان نویس و مترجم‌ام، شدیدا دنبال علوم اجتماعی-سیاسی هستم و از نقاشی، عکاسی و موسیقی بسیار لذت میبرم.

    اینجا ماه رمضون همه آشپز میشن، حلیم می‌پزن. دمه عید صورت سیاه میکنن، حاج فیروز میشن. جیگرکی از موفقیت صحبت می‌کنه، آبدارچی شرکت در ریز مسائل مدیریتی اظهار نظر می‌کنه

  3. امین می‌گوید

    اکثرا زندگی خوشگذرانی و راحت دارن و دنبال افزایش علم نیستند.

  4. مهراد می‌گوید

    آقا اطلاعاتی که مردم ما در رابطه با وی پی ان و اینجور چیزا دارن رو متخصص های آمریکایی ندارن والا

  5. i می‌گوید

    دلیلش اینه که اونا بیشتر توی دنیای واقعی زندگی میکنن.
    برعکس ما که دنیای واقعی رو رها کردیم و به دنیای مجازی چسبیدیم. و اطلاعات مثلا تکنولوژی ما بیشتراز اونهاست.
    واقعا این اطلاعات به چه درد ما میخوره درحالیکه توی دنیای واقعیمون انگیزه جدی ای برای زندگی کردن نداریم؟ و همش درگیر مشکلات روزمره مون از جمله گرانی ، فقر، بیکاری و … هستیم؟
    ما داریم زندگی میکنیم یا فقط زنده میمونیم و سرگرم این چیزها میشیم؟

  6. atom می‌گوید

    زیاد شوکه نشدم وقتی ترجمه ی این مطلب خوب توسط دوست خوبمان آقای حسن کریمی رو خوندم!

    من دوستای آمریکائی چندتا دارم، و یکمی اونا تحصیلکرده هستند. اما اوایل خیلی تعجب می کردم که میدیدم دانش جغرافیا و سیاست و در کل معلومات عمومیشون چقدر کمه!

    البته نباید این مطلب رو فراموش کرد که عامه ی مردم آمریکا کمسواد خستند، اما متخصصین و دانشمنداشون دبگه شهرت جهانی دارند. توی یه نظرسنجی دیگه یهه جائی خوندم که مردم آمریکا رو جزو لیست احمق ترین مردم دنیا قرار داده بود، که البته واژه ی احمق برای یک ملت کار قشنگی نیست.

    ما ایرونیا اگه یکم بیشتر میانگین ساعت مطالعه مون رو ببریم بالا، کمتر شعار بدیم و سعی کنیم همدیگرو درک و تحمل کنیم، از بعضی لحاظ از خیلی کشورها بهتر میشیم. (و الان هم بهترین نیستم! )

    با تشکر