مشکلات رایج ویندوزفون و راه‌های برطرف کردن آن‌ها

از آنجایی که ویندوزفون کنونی دارای نواقصی است بنابراین کاربران تا آمدن آپدیت جدید باید با سیستم‌عامل فعلی خود کنار بیایند. در این مقاله مشکلات رایج و روش‌های بر طرف کردن این مشکلات در ویندوز‏فون 8 را بررسی خواهیم کرد.

575

فارنت: بنا به گفته مایکروسافت، ویندوزفون 8.1 در حال آماده‏‌سازی و انجام آزمایشات نهایی است و تا چند ماه به صورت رایگان برای تمامی گوشی‌های ویندوز فون 8 ارائه خواهد شد. از آنجایی که ویندوز فون کنونی دارای نواقصی است بنابراین کاربران تا آمدن آپدیت جدید باید با سیستم‌عامل فعلی خود کنار بیایند. در این مقاله مشکلات رایج و روش‌های برطرف کردن این مشکلات در ویندوز‏ فون 8 را بررسی خواهیم کرد.

windows-phone-problems


مشکل در اشغال حافظه قسمت “other“:

بسیاری از کاربران از وجود نقص در قسمت فضای ذخیره‌سازی این سیستم‌عامل گلایه دارند. به طوری که وقتی کاربران برای مشاهده میزان فضای مصرفی دستگاه خود مراجعه می‌کنند در این بخش، قسمتی با نام “other” وجود دارد که میزان فضای اشغال شده توسط ایمیل‌ها، اطلاعات بازی‏ و برنامه‌ها و دیگر فایل‌های موقت را نشان می‌دهد. متأسفانه هیچ راهی برای پاک کردن این اطلاعات بدون پاک کردن کل اطلاعات گوشی وجود ندارد. بالاخره مایکروسافت برای رفع این مشکل چاره‏‌ای اندیشید.

Windows-Phone-Other-Storage

راه حل‌های پیشنهادی:

  • آپدیت GDR2 برای رفع این مشکل ارائه شده است و به صورت خودکار اطلاعات این قسمت را هنگام پر شدن پاک می‌کند.
  • استفاده از برنامه Storage Check که توسط نوکیا ارائه شده است. با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود فایل‏‌های این قسمت را پاک نمایید.
  • استفاده از برنامه رایگان Shrink Storage.

مشکل اعلانات

Windows-Phone-Notifications

یکی از مشکلات رایج درست کار نکردن اعلانات و رویدادها در برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک و واتس‌اپ در ویندوزفون 8 است. به طوری که وقتی برنامه‌های ذکر شده رو باز می‏کنید با تعدادی زیادی از پیام‌ها و رویداد‏های متنوع روبرو می‏شوید درحالی‌که قبل از این هیچ اعلانی مبتنی بر وجود رویداد برای شما گزارش نشده بود.

راه حل‌های پیشنهادی:

ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه پاور گوشی را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود و سپس آن را روشن نمایید.

  • به قسمت Settings -> Wi-Fi -> Advance بروید و تیک گزینه ” Keep Wi-Fi on When Screen Time Out ” را فعال نمایید. با فعال کردن این گزینه گوشی شما در حال آماده باش نیز ارتباط خود را با مودم حفظ خواهد کرد.
  • در قسمت تنظیمات گوشی، گزینه صرفه‏جویی در مصرف باتری را خاموش کنید چون ممکن است برای صرفه‏جویی در مصرف باتری در حالت آماده باش ارتباط شما با اینترنت قطع شود.
  • اگر با انجام موارد بالا همچنان مشکل حل نشده است، برنامه مربوطه را از گوشی خود پاک کرده و سپس گوشی را ریستارت نمایید و سپس برنامه را دوباره نصب نمایید.

مشکل در هنگام کم و زیاد کردن صدا

Windows-Phone-volume

تعدادی زیادی از کاربران گزارش داده‏‌اند که هنگامی که به موسیقی گوشی می‏دهند نمی‏توانند با دکمه‏های فیزیکی کنترل صدا، صدای موسیقی را کم و زیاد کنند.

راه حل‌های پیشنهادی:

  • گوشی خود را ریستارت نمایید. برای این کار دکمه پاور گوشی را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود و سپس آن را روشن نمایید. با انجام این کار مشکل به طور موقت حل می‏شود.
  • اگر گوشی شما سری لومیا است، از پلیر مخصوص نوکیا برای گوشی دادن موسیقی استفاده نمایید زیرا این برنامه به درستی کار می‏‌کند و مشکل اشاره شده در این قسمت را ندارد.

مشکل راه‌اندازی مجدد

اواخر سال گذشته میلادی تعدادی از کاربران ویندوز فون 8 از ریبوت شدن گوشی بدون هیچ اخطاری گلایه داشتند، این مشکل در گوشی‏‌های HTC 8X و لومیا 920 گزارش شده بود. مایکروسافت برای حل این مشکل، بسته به‌روزرسانی OTA را منتشر کرد.

راه حل‌های پیشنهادی:

  • مطمئن شوید سیستم‏‌عامل گوشی به‌روز باشد.

 برای این کار به قسمت Settings -> Phone Update -> Check for updates and follow the prompts بروید و سیستم‏عامل گوشی را آپدیت نمایید.

  • اگر پس از انجام به‌روزرسانی مشکل حل نشده است، در صورت امکان باطری گوشی را در بیاورید و دوباره سر جای خود قرار دهید.
  • برگرداندن به تنظیمات کارخانه را به عنوان آخرین راه‏حل به شما پیشنهاد می‌دهیم. بهتر است قبل از انجام هر کاری از اطلاعات گوشی خود backup تهیه کنید.

 

مشکل زود خالی شدن باتری

Windows-Phone-Battery

اگر شما هم جز کسانی هستید که احساس می‌کنید باتری گوشی شما زود تمام می‏‌شود، ممکن است Wi-Fi، NFC و GPRS یا بلوتوث گوشی روشن باشد. با غیرفعال کردن این موارد روند مصرف باتری را کاهش دهید. همچنین تعدادی از برنامه‏‌های کاربردی که بر روی گوشی نصب کرده‌اید در پس‌زمینه در حال اجرا شدن هستند، در صورت ممکن این برنامه‌ها را پاک یا غیرفعال نمایید.

راه حل‌ پیشنهادی:

  • برای غیرفعال کردن برنامه‏‌های در حال اجرا در پس زمینه به Settings -> Applications -> Background tasks مراجعه کنید.

خطا در همگام‌سازی

تعدادی از کاربران از وجود خطا در قسمت همگام‏‌سازی حساب‏‌های کاربری، ارسال و دریافت پیامک و ایمیل گلایه دارند.

راه حل‌ پیشنهادی:

  • برنامه اسکایپ را پاک کنید و عمل همگام‌سازی را انجام دهید سپس برنامه اسکایپ را مجدداً نصب نمایید.
  • اگر مشکل همچنان پابرجاست، گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

در این مقاله سعی کردیم مشکلات رایج و روش‌های برطرف نمودن این مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به مشکل تازه‌ای برخورد کرده‌‏اید حتماً با ما در میان بگذارید.


پایان مطلب/

Source: DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.