قابلیت وای‌فای هات‌اسپات گوشی شما ‌می‌تواند شانس نجات شما از زیر آوار زلزله را دو برابر کند!

مهندسان انیستیتو فناوری اطلاعات فرانهوفر آلمان راهی را برای استفاده از گوشی هوشمندتان به عنوان یک ابزار نشان نجات برای درخواست کمک پیدا کرده‌اند وقتی که هیچ شبکه ارتباطی در دسترس نیست.

0

فارنت: وقتی حوادث و بلایای طبیعی اتفاق می‌افتد معمولاً سرویس‌های ارتباطی قطع می‌شود؛ شما قادر نخواهید بود تا برای کمک تماس بگیرید و یا موقعیت خود را آنلاین به اشتراک بگذارید. با این حال مهندسان انیستیتو فناوری اطلاعات فرانهوفر آلمان راهی را برای استفاده از گوشی هوشمندتان به عنوان یک ابزار نشان نجات برای درخواست کمک پیدا کرده‌اند وقتی که هیچ شبکه ارتباطی در دسترس نیست.

Emergency-crew

این محققان یک اپلیکیشن قربانی نوشته‌اند که هشدار درخواست کمک SOS را در نام وای‌فای هات‌اسپات گوشی قرار می‌دهد. به این ترتیب گروه‌های نجات و امداد قادر خواهند بود تا با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن درخواست کمک‌ها را تا فاصله 100متری دریافت کنند. این ایده ساده اما کارا البته نیازمند آن است که مردم این اپلیکیشن را از ابتدا روی گوشی خود نصب کرده باشند. به این ترتیب اگر محققان فرانهوفر موفق شوند این ایده را همه‌گیر کنند به زودی یک ارسال کننده سیگنال کمک در گوشی خود خواهید داشت.

البته یک مشکل جدی هم در این روش وجود دارد و آن هم مصرف نسبتاً بالای شارژ باتری گوشی در هنگام استفاده از WiFi Hotspot است که شاید در بهترین باعث شود تنها دو یا سه ساعت از این روش استفاده کنید.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.