عرضه اولین نسخه آزمایشی پلیر محبوب VLC برای ویندوز 8

بالاخره پس از مدت‌ها، نسخه‌ای از نرم‌افزار محبوب VLC، با سازگاری کامل با ویندوز 8 مایکروسافت منتشر شد. بعد از ماه‌ها تاخیر، نسخه بتا از این نرم‌افزار از طریق ویندوزاستور قابل دریافت می‌باشد. ویندوز8 از پلیر ویدئوی داخلی برخوردار است اما VLC باعث خواهد شد کاربران بتوانند از گستره وسیع‌تری از فرمت‌های صوتی تصویری شامل Ogg,FLAC و MKV استفاده کنند.

0

فارنت: بالاخره پس از مدت‌ها، نسخه‌ای از نرم‌افزار محبوب VLC، با سازگاری کامل با ویندوز 8 مایکروسافت منتشر شد. بعد از ماه‌ها تاخیر، نسخه بتا از این نرم‌افزار از طریق ویندوزاستور قابل دریافت می‌باشد. ویندوز8 از پلیر ویدئوی داخلی برخوردار است اما VLC باعث خواهد شد کاربران بتوانند از گستره وسیع‌تری از فرمت‌های صوتی تصویری شامل Ogg,FLAC و MKV  استفاده کنند. این نرم‌افزار، از صدای پس‌زمینه، فضای ذخیره سازی خارجی و سرورهای DLNA  نیز پشتیبانی می‌کند.

w8-vlc-main

این نرم‌افزار به نوعی چاقوی سوئیسی در دنیای پخش‌کننده‌های ویدئویی به حساب می‌آید و رابط کاربری آن نیز تطابق کاملی با طراحی مترو و کاشی‌های زنده موجود بر روی صفحه آغازین دارد. متاسفانه این نرم‌افزار در حال حاضر تنها برای ویندوز 8 قابل استفاده است و بنابر اذعان توسعه دهنده ممکن است هنوز از ثبات و پایداری لازم برخوردار نباشد. این برنامه در حال حاضر از دستگاه‌هایی که از ویندوز آرتی برپایه پردازنده‌های ARM بهره می‌برند (نظیر سرفیس 2) پشتیبانی نمی‌کند اما این شرکت برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از این دستگاه‌ها به همراه ارائه نسخه‌ای برای ویندوزفون اعلام کرده است.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.