Archival Disc؛ نسل جدید بلو-ری‌های سونی با فضای ذخیره‌سازی تا یک ترابایت

0

فارنت: طبق اعلام شرکت سونی، در سال آینده میلادی دیسک‌های آرشیوی (Archival Disc) که فضای فوق‌العاده زیادی خواهند داشت، جایگزین دیسک‌های بلوری کنونی خواهند شد. این دیسک‌های آرشیوی نسل بعدی دیسک‌های بلوری هستند که قابلیت ذخیره‌سازی 1 ترابایت اطلاعات را دارند. دیسک‌های بلوری کنونی بیشتر در کنسول‌های بازی نظیر پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان کاربرد دارند و ظرفیتی در حدود 50 گیگابایت دارند.

Archival-Disc-RoadMap

این دیسک‌ها در تابستان 2015 به بازار عرضه خواهند شد که نمونه‌های اولیه آن، قابلیت ذخیره‌سازی 300 گیگابایت اطلاعات را خواهند داشت که 6 برابر ظرفیت دیسک‌های بلوری کنونی است. ظرفیت این دیسک‌ها بعدا تا ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین هیچ‌گونه تاریخ انتشاری برای عرضه دیسک‌های 1 ترابایتی اعلام نشده است.

سونی در این باره می‌گوید:

“در سال‌های اخیر تقاضا برای بایگانی کردن اطلاعات در صنعت فیلم‌سازی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و پیشرفت‌های اخیر در سرویس‌ها و دیتاسنترهای ابری باعث شده تا حجم داده‌ها افزایش پیدا کند.”

شرکت سونی و پاناسونیک از پیشگامان ساخت دیسک‌های بلوری در جهان هستند که تصمیم دارند نسل جدید دیسک‌های آرشیوی را تولید کنند. با توجه به افزایش حجم بازی‌ها و نیاز روز افزون به رسانه‌هایی با ظرفیت بالا این دیسک‌ها قطعا در نسل بعدی کنسول‌های بازی، جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

Source: gamespot

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.