آیفون 5S چهار روز پس از خالی شدن کامل شارژ باطری نیز حرکات شما را زیر نظر دارد!

افراد زیادی هستند که همواره در برخورد با سرویس‌دهندگان اینترنتی و یا دستگاه‌های الکترونیکی، نگران حریم خصوصی خود هستند. پیش از این اگر این ترس تنها به فیس بوک و گوگل ختم می‌شد، اکنون باید اپل را نیز به این لیست اضافه کرد. در گزارش جدیدی که منتشر شده، هرچند براساس یک ادعای کاربر اما به نظر می‌رسد آیفون 5S و new iPad که از پردازنده M7 بهره می‌برند،

1

فارنت: افراد زیادی هستند که همواره در برخورد با سرویس‌دهندگان اینترنتی و یا دستگاه‌های الکترونیکی، نگران حریم خصوصی خود هستند. پیش از این اگر این ترس تنها به فیس بوک و گوگل ختم می‌شد، اکنون باید اپل را نیز به این لیست اضافه کرد.

در گزارش جدیدی که منتشر شده، هرچند براساس یک ادعای کاربر اما به نظر می‌رسد آیفون 5S و new iPad که از پردازنده M7 بهره می‌برند، می‌توانند تا 4 روز پس از اتمام باتری به رهگیری جابجایی‌های مکانی شما بپردازند. البته این مسئله از سوی یکی از کاربران مطرح شده و هنوز تایید نشده است. ظاهرا Glarznak، یکی از کاربران گوشی‌های اپل که به اروپا مسافرت کرده بوده پس از اتمام باتری، متوجه معیوب بودن کابل شارژر دستگاهش می‌شود.

وی پیش از خاموش شدن دستگاه، برنامه Argus را برای محسابه مسافت طی شده‌اش فعال کرده بود. 4 روز بعد، هنگامی که وی آیفونش را شارژ کرد متوجه شد که دستگاه وی کل این مدت 4 روز، با وجود خاموش بودن، از انرژی باقی‌مانده در باتری استفاده می‌کرده و به رهگیری مکان وی پرداخته است.

IPHONE-TRACKING

البته مدنظر داشته باشید که شما می‌توانید قابلیت ردیابی را خاموش کنید و  ثانیا موضوع شکایت از ردگیری‌های گوگل بیشتر به علت آن‌چیزی است که در ازای این ردگیری‌ها، عاید کاربر می‌شود. از سوی دیگر تا اظهارنظر مسئولان اپل، نمی‌توان نظری قطعی در این ‌رابطه داد زیرا تا جایی که ما اطلاع داریم، پردازنده‌های M7 هیچ ارتباطی با جی‌پی‌اس دستگاه ندارند. هرآنچه که نتیجه این موضوع باشد، نشان می‌دهد دستگاه‌های الکترونیکی به درجه‌ای از پیشرفت رسیده‌اند که کاربران نیاز دارند دانش خود را همپای آ‌ن‌ها ارتقا دهند.

Source: BGR

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    جالبه