عینک هوشمند گوگل حالا احساسات افراد را نیز تشخیص می‌دهد!

عینک هوشمند گوگل یا همان گوگل گلس دریچه بزرگی را به روی خلاقیت توسعه‌دهندگان باز کرده است. یک اپلیکیشن جدید به نام Emotient حالا قادر استانواع احساسات انسانی را تشخیص دهد.

0

فارنت: عینک هوشمند گوگل یا همان گوگل گلس دریچه بزرگی را به روی خلاقیت توسعه‌دهندگان باز کرده است. یک اپلیکیشن جدید به نام Emotient حالا قادر استانواع احساسات انسانی را تشخیص دهد.

Emotient-1

Emotient می‌تواند با تکنیک‌های پیشرفته تشخیص چهره و به کمک گوگل گلس حالات چهره مختلف را تحت نظر گرفته و با آنالیز دقیق متوجه حالات چهره مانند خشم، لذت، ناراحتی، خوشحالی، غافلگیری، تفکر و … شود. البته Emotient تنها به صورت یک اپلیکیشن گوگل گلس عرضه نشده و پیش از این نیز برای پلتفرم‌های مختلفی عرضه شده است اما به کمک دوربین روی عینک هوشمند گوگل این فناوری مفیدتر و جذاب‌تر خواهد بود.

Emotient-2

شاید تشخیص این‌که فرد روبروی ما چه حالت چهره‌ای دارد برای ما کار آسانی باشد اما اپلیکیشن‌های و سرویس‌های دیگر گوگل گلس می‌توانند با استفاده از فناوری Emotient ویژگی‌های و قابلیت‌های جدید و جذابی را اضافه کنند. همچنین گفته می‌شود از این فناوری در آینده در فرودگاه‌ها برای تشخیص میزان رضایت مشتریان نیز استفاده خواهد شد.

Emotient-3

از آن‌جایی که شرکت‌های حقوقی و کارشناسان در مورد نقض حریم شخصی و امنیت اپلیکیشن‌های تشخیص چهره گوگل گلس بسیار نگرانند مدیر عامل Emotient “کن دنمن” اعلام کرده است که اطلاعات این اپلیکیشن به هیچ‌وجه درون سرورهای این شرکت ذخیره نخواهد شد.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.