کاربران ویندوز ایکس‌پی در چین همچنان آپدیت‌های امنیتی مایکروسافت را دریافت خواهند کرد!

در خارج از کشور چین شرایط فرق می‌کند و مایکروسافت از فروردین ماه سال آینده از سیستم عامل ایکس‌پی پشتیبانی نخواهد کرد و این امر به معنای عدم ارائه آپدیت‌های امنیتی برای این سیستم عامل می‌باشد.

0

فارنت: از قرار معلوم مایکروسافت برای کاربران چینی استثنا قائل شده است و همچنان به انتشار آپدیت‌های امنیتی ویندوز ایکس‌پی ادامه خواهد داد.

روز دوشنبه این غول نرم‌افزاری به طور رسمی اعلام کرد که برای اینکار با یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیتی اینترنت چین متحد شده تا بتواند به همراه شرکت چینی Sina Weibo آپدیت‌های امنیتی را عرضه کند. اما در خارج از کشور چین شرایط فرق می‌کند و مایکروسافت از فروردین ماه سال آینده از سیستم عامل ایکس‌پی پشتیبانی نخواهد کرد و این امر به معنای عدم ارائه آپدیت‌های امنیتی برای این سیستم عامل می‌باشد.

windows_xp_logo-100032392-large

مایکروسافت به آن دسته از کابرانی که تمایل دارند تحت حمایت مایکروسافت قرار بگیرند پیشنهاد کرده تا سیستم‌عامل خود را به آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت ارتقا دهند تا از این طریق در امنیت کامل باشند. در بازارهایی نظیر  آمریکا استفاده از ویندوز ایکس‌پی در دراز مدت میان کاربران کمتر شده است. اما در چین هنوز این ویندوز ایکس‌پی است که به عنوان پر طرفدار ترین سیستم عامل حرف اول را می‌زند.

بر اساس گزارش سایت CNZZ.com حدود ۵۷ درصد از کاربران چینی برای استفاده اینترنت از سیستم عامل ایکس‌پی بهره می‌برند. این سیستم عامل را بیشتر می‌توان در میان کافی‌نت‌ها، مدارس و مراکز تجاری یافت.

البته استفاده از نسخه‌های دزدی ویندوز ایکس‌پی نیز یکی از دلایل گسترش این سیستم عامل در چین است. سالیان سال است که مایکروسافت تلاش کرده تا مشتریان را قانع کند که استفاده از نسخه‌های اصلی ویندوز امنیت‌ بیشتری را برای کاربران به همراه دارد. اما قیمت بالای سیستم عامل ویندوز همیشه باعث شده تا کاربران از خرید نسخه‌های اصلی صرف نظر کنند.

سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی به شرکت‌های امنیتی نرم‌افزاری چین این امکان را می‌دهد تا خلا میان محصولات امنیتی خود را پر کنند. در این بین شرکت‌های امنیتی چینی نیز به مایکروسافت برای ارائه آپدیت‌های امنیتی ویندوز ایکس‌‌پی کمک خواهند کرد. البته نحوه ارائه این آپدیت‌های امنیتی هنوز اعلام نشده است اما پشتیبانی امنیتی از ویندوز ایکس‌پی برای خیلی از کاربران چینی اصلا مهم نیست.

مایکروسافت دیروز در بیانیه منتشر شده خود به این مطلب اشاره کرد که ۷۰ درصد از کاربران چینی در ۱۳ سال گذشته حتی یک‌بار هم ویندوز خود را برای نصب آپدیت‌های جدید امنیتی مایکروسافت آپدیت نکرده‌اند.

Source: pcworld

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.