آینه عقب مجهز به دوربین خودروهای نیسان دیدی واضح در نور کم را برای شما فراهم می‌کند

: آینه عقب خودرو در هنگام شب و در نور کم و یا وقتی که شرایط جوی مساعد نباشد یا افراد زیادی را روی صندلی عقب سوار کرده باشید چندان مفید نیست. نیسان قصد دارد در خودروهای جدیدش با یک دوربین مشکل را حل کند.

0

اگر شیشه عقب خودروی شما مه گرفته باشد و یا خودروهای پشتی در شب نور چراغ‌هایشان را درست رو به آینه بتابانند آینه عقب نه تنها مفید نیست بلکه گاهی اوقات آزاردهنده نیز می‌شود. اما آینه عقب مجهز به دوربین و ابتکاری و هوشمند نیسان مشکل را حل خواهد کرد.

آینه عقب مجهز به دوربین در خودروهای آینده نیسان

این آینه از یک LCD و یک دوربین در عقب ماشین استفاده می‌کند و هر زمان که بخواهید می‌تواند بین حالت آینه عادی و تصویر گرفته شده توسط دوربین سوییچ کنید. این آینه قرار است اولین بار در خودروی الکتریکی ZEOD RC به کار رود اما به مرور زمان و از اوایل بهار به دیگر خودروهای نیسان در ژاپن نیز خواهد آمد و تا سال 2015 خودروهای صادر شده به دیگر نقاط جهان نیز به این فناوری مجهز خواهند شد.

ZEOD-RC

این اختراع جالب نیسان نه تنها به دید رانندگان کمک می‌کند بلکه از آن‌جایی که دیگر نیاز نیست خودروها الزاماً یک شیشه عقب عریض داشته باشند ممکن است تحولی در طراحی خودروها رخ داده و شاهد تولید خودروهایی با آئرودینامیک بهتر باشیم.


Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.