پیتزا در میدان جنگ؛ این پیتزا قرار است سه سال تاریخ مصرف داشته باشد!

محققین بر این باورند که پیتزای اختراعی آنها می‌تواند سال‌ها پس از پخت مصرف شود. دانشمندان غذایی پایگاه نظامی‌ ماساچوست آمریکا در حال آزمایش نمونه ابتدایی این پیتزا هستند که در منوی غذایی سربازان قابل استفاده قرار خواهد گرفت.

2

پیتزا غذای پرطرفداری در میان سربازان است اما ترکیبات به کار رفته در ساخت این غذا باعث می‌شود که پس از تهیه سریعا فاسد شود. دو روش برای حل این مشکل باید به کار رود: آب مواد نگه داری شده و مواد پیتزا نسبت به باکتری ایمن گردد.

تاریخ مصرف پیتزا ؛ آیا رسیدن به سه سال یک رویاست؟

برای رسیدن به این نتیجه، دانشمندان از ماده‌ای مانند گلیسرول برای نگه‌داری تازگی و رطوبت پیتزا استفاده می‌کنند.  خاصیت اسیدی مواد نیز گرفته می‌شود تا در مقابل باکتری‌ها مقاوم‌تر شوند و به بسته‌بندی مواد، آهن اضافه می‌شود تا هوای داخل بسته را جذب کند.  با این روش شما می‌توانید پیتزا را از داخل یخچال در آورده و روی اپن برای مدت سه سال رها کنید و بعد از سه سال آنرا میل نمایید.

پیتزای مانده سه سال پیش همچنان لذیذ و خوش طعم خواهد بود. مدیر آزمایشگاه خانم جیل بیتس (Jill Bates) و سخنگوی این تیم آقای دیوید آکتا (David Accetta) پیتزای مانده سال سال پیش را خورده و از طعم آن تعریف کردند، به گفته آنها این پیتزا طعمی مانند پیتزای تازه طبخ شده در دمای ۸۰ درجه فر داشته است. این تحقیقات دو سال به طول انجامیده است ولی هنوز خبری از تاریخ تولید این پیتزای به خصوص منتشر نشده است.

Source: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بهاره می‌گوید

    بدم نمیاد بدونم تاریخ مصرف زندگی آدمایی که قراره این مواد نگهدارنده پیتزا نما را بخورند چقدره .

  2. ذوالفقاری می‌گوید

    گویا با آیفن۶ همزمان رونمایی میشن
    از این گذشته، سربازان اِمریکایی رو چه به پیتزا؟!
    اونا به سربازاشون خون مار کبرا میخورانند که هار بشن، همی الآن سرچ کنید[سربازان امریکایی و خون مار کبری]