آیا واقعا می‌توان یک گلوله شلیک شده را با دست گرفت؟

گرفتن گلوله شلیک شده از اسلحه، رویایی قدیمی است که همواره ذهن بشر را به خود مشغول کرده است، اما آیا تبدیل این رویا به حقیقت امکان‌پذیر است؟ بد نیست بدانید، این کار شدنی است، البته منظور ما تبدیل این رویا به حقیقت در فیلم‌های تخیلی نیست. بهتر است بگوییم حداقل از نظر تئوریک، این کار شدنی است.

2

فارنت:  گرفتن گلوله شلیک شده از اسلحه، رویایی قدیمی است که همواره ذهن بشر را به خود مشغول کرده است، اما آیا تبدیل این رویا به حقیقت امکان‌پذیر است؟ بد نیست بدانید، این کار شدنی است، البته منظور ما تبدیل این رویا به حقیقت در فیلم‌های تخیلی مانند ماتریکس نیست.

TheMatrix-Bullet-catch

بهتر است بگوییم حداقل از نظر تئوریک، این کار شدنی است. اگر قصد داشته باشیم این موضوع را از جنبه فیزیکی بررسی کنیم، بدنیست باهم اظهار نظر Randall Munroe و روش خاص وی را مرور کنیم. وی مدعی است با استفاده از این روش می‌توان گلوله شلیک شده از اسلحه را در دست گرفت :

bullet

” گلوله شلیک شده از یک اسلحه، نهایتا به ارتفاعی خاص می‌رسد. اگرچه این گلوله به طور کامل متوقف نمی‌شود اما به طور حتم با کاهش سرعت، تنها چند متر در ثانیه را طی خواهد کرد. با این سرعت، اگر شما در مکان صحیح و زمان صحیح قرار داشته باشید، می‌توانید این گلوله را در هوا در دست بگیرید.”

can-you-safely-catch-a-bullet-fired-by-a-gun

وی پیشنهاد می‌کند با استفاده از یک بالن مجهز به هوای گرم، می‌توانید ارتفاع مورد نظر را داشته باشید و هیچ تاثیری هم بر روی هوایی که گلوله از آن عبور می‌کند نداشته باشید، البته این ارتفاع بسته به عملکرد اسلحه و گلوله و نوع آن متفاوت خواهد بود اما یک اسلحه AK-47 به ارتفاع 2092.15 متری نیاز دارد. در این ارتفاع و در لحظه نهایی عمود، چرخش ایجاد شده توسط خان لوله همچنان ادامه خواهد داشت و اگر آن را در دستان خود بگیرید، این چرخش را هنوز حس خواهید کرد.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. arash می‌گوید

    البته یه راه دیگه هم داره در زمان شلیک گلوله با خودرو یا جت در زمان شلیک از کنارش رد بشی چون سرعت شلیک حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر بر ثانیه است

  2. سعید می‌گوید

    این محقق که اظهار نظر کرده رویایی فکر میکنه در شرایطی که گلوله رو به بالا شلیک شود در ارتفاع 2000 متری میشه بگیریش! نه خیر وقتی که گلوله از فاصله نزدیک به طرف انسان شلیک شود آن موقع چطور میشه گرفتش? این سوال را جواب بدهید آقای Randall Munroe !