79 درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند سال 2013 در اختیار اندروید!

اگرچه اندروید همچنان یکه تاز بازار سیستم‌ عامل‌های گوشی‌های همراه به شمار می‌آید، اما نشانه‌هایی وجود دارند که حاکی از کاهش رشد این سیستم عامل محبوب است. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این پلتفرم در سال 2013، نزدیک به 79 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود.

0

فارنت:  اگرچه اندروید همچنان یکه تاز بازار سیستم‌ عامل‌های گوشی‌های همراه به شمار می‌آید، اما نشانه‌هایی وجود دارند که حاکی از کاهش رشد این سیستم عامل محبوب است. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این پلتفرم در سال 2013، نزدیک به 79 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. اگرچه این آمار یک نتیجه عالی و گامی بزرگ نسبت به رقم 69 درصد در سال 2012 به شمار می‌آید اما از سوی دیگر نشان‌دهنده کاهش رشد این سیستم عامل نسبت به زمان تولدش است. همان‌طور که تحلیلگران بیان کرده‌اند، گوگل کم کم با بازاری اشباع شده روبرو می‌شود که تعداد مشتری‌های علاقمند نسبت به این سیستم عامل در آن کاهش خواهد یافت.

strategy-analytics-smartphones-q4-2013

این آمار برای سیستم‌عامل‌های دیگر نیز چندان راضی کننده نیست. اپل در سال 2013 نسبت به سال گذشته، تعداد تلفن بیشتری را به فروش رساند اما تنها توانسته 15.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. ویندوز فون به میزان 3.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده که اگرچه نسبت به سال گذشته، یک رشد محسوس به حساب می‌آید اما نمی‌تواند این سیستم عامل را در ردیف سیستم‌عامل‌های اپل و گوگل قرار دهد. پلتفرم‌های کوچک‌تر در سال 2013 نیز وضع چندان خوبی نداشتند. بلک بری، سیمبین و دیگر سیستم‌عامل‌ها نیز با کاهش سهم خود در بازار، از 9.1 درصد درسال 2012 به 2 درصد در سال 2013 روبرو شدند. با این آمار و ارقام، به نظر می‌رسد بازار سیستم‌عامل‌های همراه در سال 2014 نیز یک جنگ سه جانبه خواهد بود، جنگی که نباید انتظار داشت نتایج آن تغییر زیادی در سهم سه سیستم عامل برتر بازار ایجاد کند.

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.