بررسی کامل تبلت MeMO Pad HD 7 ایسوس در فارنت

صفحه نمایش اچ‌دی، دوربین با کیفیت خوب در پشت، امکان استفاده از مموری کارت در کنار باتری خوب و کارایی عالی و مشخصه‌های نرم‌افزاری ایده‌آل، یکی از بهترین گزینه‌های خرید در این بخش از بازار دستگاه‌های اندرویدی ارزان‌قیمت به شمار می‌آید.

11

فارنت: در بازار تبلت‌های اندرویدی ارزان‌قیمت به نام‌هایی مانند نکسوس 7 گوگل و یا Kindle Fire HD برمی‌خوریم. تبلت‌هایی از برندهای متفرقه نیز کم نیستند که با قیمتی کم و البته برندهای گمنام با پشتیبانی ضعیف در بازار خودنمایی می‌کنند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-01

ایسوس مموپد اچ‌دی 7 تبلتی در همین رده و البته از برندی معتبر و با مشخصاتی خوب است. صفحه نمایش اچ‌دی، دوربین با کیفیت خوب در پشت، امکان استفاده از مموری کارت در کنار باتری خوب و کارایی عالی و مشخصه‌های نرم‌افزاری ایده‌آل، یکی از بهترین گزینه‌های خرید در این بخش از بازار دستگاه‌های اندرویدی ارزان‌قیمت به شمار می‌آید.

طراحی

مموپد اچ دی 7، از شاسی آلومینیومی و البته پوششی از پلاستیک بر روی آن تشکیل شده است. اثر انگشت به راحتی بر روی بدنه گوشی برجا می‌ماند اما ظاهر زیبا و تنوع رنگ موجود به همراه قاب پشتی جالب، باعث شده این تبلت از طراحی به‌روزی برخوردار شود.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-02

رنگ‌های سفید، آبی، صورتی، سبز و خاکستری از این تبلت در بازار موجودند. حاشیه‌های صفحه نمایش نسبتا زیاد و وزن کم دستگاه نیز در مقایسه با نکسوس 7 و یا گلکسی نوت 8 اینچ، باعث می‌شود سبکی آن به خوبی در دستان شما خودنمایی کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ایسوس مموپد اچ دی 7 با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و از نوع IPS، یکی از شفاف‌ترین صفحات نمایش در تبلت‌های موجود در این سایز را دارد. زاویه دید خوب و رنگ‌های صحیح  از مشخصه‌های این صفحه نمایش هستند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-12

این تبلت از یک نرم‌افزار جانبی به نام ASUS Splendid بهره می‌برد که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به تغییر گرمای رنگ و میزان اشباع آن بپردازید. فعال کردن حالت Vibrant نیز باعث می‌شود وضوح رنگ‌ها به نحو چشمگیری افزایش یابد.

صدا

اسپیکرهای موجود در پشت دستگاه از تکنولوژی SonicMaster بهره می‌برند و این بدان معناست که صدای تولید علاوه بر کیفیت، بلندی کافی جهت پوشش کامل اتاق شما را دارد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-05

نرم افزار ASUS Audio Wizard نیز این امکان را به کاربر می‌دهد تا به راحتی بین پروفایل‌های صوتی موجود تغییر حالت دهد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-09

این پروفایل‌ها برای بازی، فیلم، موسیقی و… قابل تفکیک هستند. آهنگ‌های پخش شده نیز در حالت Music Mode، با کیفیت بالایی قابل شنیدن هستند.

رابط کاربری اندروید

ایسوس مموپد اچ دی 7 از نسخه‌ای بهینه شده از اندروید 4.2.1 بهره می‌برد. اگرچه ایسوس مانند سامسونگ یا اچ تی سی، نامی برای رابط کاربری خود مشخص نکرده اما تغییرات زیادی بر روی رابط کاربری جلی‌بین ایجاد کرده است. یکی از اساسی‌ترین تغییرات، تغییر در ظاهر رابط کاربری و همچنین کلیدهای پیمایشی است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-06

علاوه بر تغییر ظاهری کلیدهای یادشده، فشردن طولانی مدت کلید هوم، منویی از میانبرها را به شما نمایش خواهد داد. آیکونی به عنوان یک قفل نیز برای غیرفعال کردن همه دکمه‌ها برای اجتناب از برخورد دست شما در مواقعی مانند اجرای بازی‌های اندرویدی در نظر گرفته شده است.

ایسوس کلید چهارمی را نیز در قسمت سمت چپ نوار سیستمی اضافه کرده که منویی از میانبر‌ها را به صورت افقی در معرض دید شما قرار می‌دهد. این میانبرها شامل مرورگر، ایمیل، تقویم، ماشین حساب، پخش کننده ویدئو و مبدل انواع واحدهاست.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-10

اگرچه دستگاه‌های اندرویدی به دسکتاپ‌های مختلفی مجهز شده‌اند و این امکان را به کاربر می‌دهند تا این صفحات را کم یا زیاد کنند ولی مموپد اچ دی 7 شخصی‌سازی دسکتاپ را به مرحله‌ای جدید وارد کرده است. اگر شما بر روی صفحه جاری زوم کنید، نه تنها می‌توانید نمایه‌هایی از صفحات دیگر را ببینید بلکه می‌توانید حالت‌های دیگر را که شامل هر صفحه به همراه میانبر‌ها و ویجت‌های آن است را نیز مشاهده کنید.

به طور پیش‌فرض تبلت دارای حالت‌هایی به نام ASUS ( حالت پیش فرض شامل پنج دسکتاپ)، Work (شامل لیست‌های درنظر گرفته شده و زمان‌بندی شده، و تقویم به همراه زمان‌های مشخص شده)، Entertainment ( ویجت یوتیوب) و گزینه‌ای برای اضافه کردن حالت های دیگر است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-11

در قسمت اعلانات نیز دسترسی سریع به تنظیماتی مانند وای‌فای، بلوتوث و … فراهم شده است. همانند پوسته‌های دیگر استفاده شده بر روی اندروید خالص، رابط کاربری ایسوس نیز کمی کند است. وقفه‌هایی کوتاه مدت، به ویژه در هنگام جابجایی بین برنامه‌ها و یا بازگشت به صفحه اصلی، گهگاه مشاهده می‌شود.

سخت‌افزار و کارآیی

این تبلت هوشمند از درگاه میکرو یواس‌بی بهره می‌برد و این بدان معناست که می‌توانید از اکثر کابل‌های استاندارد موجود در بازار برای شارژ کردن آن بهره ببرید. امکان استفاده از مموری کارت نیز به عنوان یک برتری در مقایسه این تبلت با دستگاه‌هایی مانند نکسوس 7 به شمار می‌رود.

از سوی دیگر 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی برای کاربران مهیا شده است. اگرچه مموپد اچ دی 7 توانایی استفاده از کابل برای برقراری ارتباط با تلویزیون شما را ندارد اما در عوض از استاندارد Miracast Wireless Display پشتیبانی می‌کند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-13

 در عوض استفاده از پردازنده شرکت‌های معروفی همچون انویدیا، کوآلکام و یا سامسونگ، ایسوس مموپد اچ دی 7 از پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز ساخت مدیاتک، یعنی مدل MT8125 بهره می‌برد. این مدل ناآشنا، در عمل کارایی خوبی دارد. مشاهده ویدئوهای تمام اچ دی، ایجاد تصاویر پانورامیک و یا اجرای بازی‌های سنگین، در عمل نشان داد MT8125 قابلیت‌هایی بیش از نیاز کاربران دارد.

بازی‌های سنگین با جزئیات کامل و به خوبی و روان بر روی این تبلت اجرا شدند. در نرم افزار بنچمارک Antutu مموپد اچ دی 7 ایسوس توانست رقم 13078 را بدست آورد که رقمی بالاتر از نکسوس 7 گوگل به حساب می‌آید.

دوربین

 مموپد اچ دی 7 ایسوس از دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. در آزمایشات ما، دوربین پشتی، عکس‌هایی شارپ، با دقت رنگ بالا و البته در نور کافی تولید کرد اما در نور کم نویز به وضوح در عکس‌ها مشاهده می‌شود.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-07

نرم افزار دوربین ایسوس به قابلیت‌هایی با کارایی بالا، نظیر HDR، Panorama Mode وBurst Mode مجهز شده است. Burst Mode در عمل کارایی بالایی دارد و از سویی به کاربر امکان گرفتن تعداد عکس‌های زیاد را در فاصله زمانی کم می‌دهد و از سویی دیگر به وی این امکان را می‌دهد که از بین این عکس‌ها، به راحتی و با سرعت بالا، عکس‌های مورد نیاز را انتخاب و مابقی را حذف کند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-08

برای ایجاد تصاویر پانوراما باید تبلت را خیلی آهسته بچرخانید. با استفاده از دوربین پشتی، می‌توانید ویدئوهای تمام اچ دی با کیفیت بالا بیافرینید. وقتی تبلت را در حالت افقی در دست می‌گیرید باید مراقب باشید تا انگشتان شما جلوی لنز دوربین را نگیرد. دوربین جلویی نیز عکس‌هایی با جزئیات بالا ایجاد می‌کند. در ادامه می‌توانید چند عکس با اندازه واقعی که یا مموپد اچ دی 7 ایسوس گرفته‌ایم را تماشا کنید.

باتری

اگر مموپد اچ دی 7 ایسوس را با خود به سرکار یا بیرون از خانه می‌برید، می‌توانید با خیال راحت، شارژر را در خانه بگذارید. در آزمایش انجام شده، این تبلت توانست به خوبی به مدت تقریبا کمی کمتر از 10 ساعت روشن باشد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-04

این تست شامل استفاده با وای‌فای روشن و وب‌گردی بود. مقدار متوسط عمر شارژ باطری در دستگاه‌هایی با این اندازه صفحه نمایش تقریبا 7 ساعت است که از این نظر ممو پد اچ دی 7 ایسوس سربلند بیرون می‌آید.

نتیجه گیری:

اگر به دنبال خرید تبلتی با صفحه نمایش عالی و باتری با مدت زمان استفاده بالا هستید و از سویی دیگر قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای شما مهم است به واقع ایسوس مموپد اچ دی 7 چیزی بالاتر از هزینه پرداختی، به شما ارائه خواهد کرد. اگر به دنبال تبلتی با قابلیت‌هایی بیشتر هستید، می‌توانید نیم نگاهی هم به گلکسی نوت 8 با قیمتی بالاتر داشته باشید. در قسمت دوربین و طراحی به نظر می‌رسد مسئله کاهش هزینه تمام شده مدنظر قرار گرفته است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-14

به هر حال ممو پد اچ دی 7 ایسوس به خوبی توانسته از نظر قیمت با تبلت‌های چینی بازار که پیش از این دلائل نخریدن آنها را برایتان ذکر کرده‌ایم رقابت کند. اگر قصد خرید یک تبلت ارزان قیمت اما با کیفیت خوب هستید این تبلت واقعا انتخاب خوبی است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. reza می‌گوید

    سلام من ی تبلت ایسوس memo pad hd7دارم میخوام بفروشم سالم سالمه بدون هیچ خطوخش همراه با ضد خش سالم و یک کیف چرم مدل خود ایسوس ک خودم خریدم پنجاه هزار تومان قیمتی برای این تبلت تعیین کنید لطفا. در ضمن سیمکارت نمیخوره ولی من وایبرو … رو دارم و ازش استفاده میکنم ی اکانت کلش اف کلنز هم روش هست لول هفتاد اون اکانت هم اگر خواستید میفروشم سی هزارتومان.(ممنون)

  2. محمد می‌گوید

    آیا می توان برنامه های مثل واتس آپ و.. روش نصب کرد؟ خواهشمند بگید

    1. reza می‌گوید

      سلام محمد اگر تبلتت سیمکارت نمیخوره و یک گوشی فرقی نمیکنه چجوری باشه فقط سیمکارت بخوره ی سیمکارت بنداز روی اون گوشیت و هنگام نصب واتس اپ و بقیه ی برنامه ها شماره ی اون گوشی رو بزن فعال میشه

  3. آروین می‌گوید

    سلام پسر من یه دونه از این تبلت رو داره عاللیه البته مال اون سیم کارت نمیخوره

    مشکلی که داریم اینه که تبلت از دستش افتاد و صفحش چندتا ترک بزرگ برداشت اما تو کارکردش مشکلی پیش نیومد اما تازگیا اینقدر این تبلت بدبخت رو داغون کرده که دیگه قسمتایی از صفحش تاچش از کار افتاده و دیگه به سختی میشه باهاش کارکرد حالا میخوام بدونم آیا با عوض کردن صفحه رویی مشکلش حل میشه و این تعویض حدودا چقدر هزینه داره؟

    1. reza می‌گوید

      سلام اروین شما برا تاچ تبلتت پشتش رو باز کن بعد دوتا فیش از سمت چپ از روی باتری رد میشه اون هارو محکم کن اگر دیدی جواب نداد ببر نمایندگی یا تعمیراتی

  4. milad می‌گوید

    با سلام
    لطفا در صورت امکان acer iconia a1-810/811 رو هم بررسی کنید.
    بین ایسوس و ایسر موندم کدومو بگیرم.
    مر30

  5. کیا می‌گوید

    من این تبلتو از روی عکساش بررسی کردم اصا قدرت عجیبی داره من کف کردم باورتون نمیشه فیلمای 4kرا پخش میکنه عین خیالشم نیست گیم آسفالتو روش نصب کن لذت ببر شما میتونید با آیپد رتینا مقایسش کنید

  6. سامن می‌گوید

    خانم زری! از سایفون استفاده می کنن برای دانلود از گوگل پلی

  7. zari می‌گوید

    تو لیست برنامه هاش “سایفون” هم دیده میشه !
    از شما بعید فارنت عزیز :)

  8. farhad می‌گوید

    با سلام و تشکر از مطالب ارزشمندتان
    بنده با استفاده از راهنمایی های شما ممونا اچ دی ۷ خریدم و فوق العاده راضی هستم
    تبلت خیلی خوبی هست با توجه به قیمت مناسبش
    توصیه میکنم حتما بخرید

  9. مسعود می‌گوید

    تبلت acer iconia tab b1-710 قیمتی حدود 370 داره و از چیپ مدیا تک استفاده میکنه . لطفا این تبلت هم بررسی کنید