مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید را به ویندوز اضافه کند

بر اساس گزارش جدیدی که توسط سایت TheVerge منتشر شده، احتمال اضافه کردن پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی برای ویندوز و ویندوزفون افزایش یافته است. استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند، روز به روز افزایش یافته و از سوی دیگر فروش رایانه‌های شخصی در حال کاهش است.

2

فارنت: بر اساس گزارش جدیدی که توسط سایت TheVerge منتشر شده، احتمال اضافه کردن پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی برای ویندوز و ویندوزفون افزایش یافته است. استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند، روز به روز افزایش یافته و از سوی دیگر فروش رایانه‌های شخصی در حال کاهش است. البته هنوز هم رایانه‌های شخصی، جایگاهی ویژه در آموزش و بازی‌های رایانه‌ای دارند اما حقیقت اینستکه، طرفداران این دستگاه‌های الکترونیکی روز به روز در حال کاهش هستند. شاید به همین دلیل، مایکروسافت نیز تلاش‌هایی را برای متحد کردن سیستم‌عامل‌های موبایل و رومیزی خود در ویندوز 8 انجام داد.  عرضه به روز رسانی ویندوز فون 8 و صحبت‌های ساتیا نادلا مبنی بر تمرکز بیشتر این شرکت بر روی موبایل و فضای ابری نیز دقیقا به همین علت است، اما بزرگ‌ترین ضعف مایکروسافت در دنیای موبایل، فقدان برنامه‌های کافی است. افراد زیادی وجود دارند که مجذوب کیفیت و طراحی گوشی های نوکیا هستند اما به علت عدم وجود برنامه‌ای خاص برای ویندوزفون، قید استفاده از این سیستم عامل را می‌زنند.

android-on-windows

در دنیای رایانه‌های رومیزی، شاهد تلاش‌های زیادی برای اضافه کردن امکان استفاده از برنامه‌های اندرویدی بر روی سیستم عامل ویندوز بوده‌ایم. نظیر این تلاش‌ها برنامه‌های شبیه سازی مانند BlueStacks می‌باشند یا حتی می‌توان تولید دستگاه‌هایی با سیستم عامل دوگانه را نیز از جمله این تلاش‌ها برشمرد. بنابر گزارشات، مایکروسافت در مراحل اولیه بحث و برنامه ریزی برای استفاده از روشی برای اضافه کردن پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی در ویندوز است. البته هنوز هیچ سخنی درباره نحوه اجرای این روش بیان نشده است. با این سیاست، مایکروسافت قصد دارد لیست برنامه‌های موجود برای سیستم عامل موبایل خود را افزایش دهد و از سوی دیگر توسعه دهندگان بیشتری را به سمت برنامه نویسی برای سیستم عاملش سوق دهد. البته طی این مراحل به این سادگی نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد تا افزودن برنامه‌های اندرویدی باعث افزایش اشتیاق کاربران به استفاده از این سیستم عامل شود. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد تا ویندوز استور، مملو از برنامه‌های اندرویدی شود که با رابط کاربری مدرن/مترو مایکروسافت همخوانی ندارند.

Source: Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. sadegh fallah می‌گوید

    من گوشی لومیا1020خود رااز ۸.۱ به ۱۰ اپدیت کردم متسفانه ستینگ گوشی نیست اگه ممکنه کمک کنید

  2. حميد می‌گوید

    ایده خوبى است و میتواند سهم بازار نوکیا را افزایش دهد البته به شرطى که از لحاظ سخت افزار و سیستم عامل مشکلى پبش نیاید