اظهار نظر تیم کوک در مورد جدایی موتورولا از گوگل و آیفون با صفحه‌نمایش بزرگتر

تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال در مورد مسائل زیادی از جمله آیفون با صفحه نمایش بزرگتر، تجربه افتضاح تبلت‌های اندرویدی، جدایی موتورولا از گوگل و … اظهار نظر کرد که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

0

فارنت: تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال در مورد مسائل زیادی از جمله آیفون با صفحه نمایش بزرگتر، تجربه افتضاح تبلت‌های اندرویدی، جدایی موتورولا از گوگل و … اظهار نظر کرد که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

Tim-Cook

تیم کوک در این مصاحبه همچنین اعلام کرد که امسال اپل دسته جدیدی از محصولات را معرفی و عرضه خواهد کرد. به اعتقاد تیم کوک خرید موتورولا توسط لنوو یک معامله منطقی بود چرا که گوگل واقعاً توجه زیادی به موتورولا نداشت. به اعتقاد مدیرعامل اپل گوگل قادر نبود که هم بر روی سخت‌افزار و هم نرم‌افزار و سرویس‌هایش به صورت همزمان کار کند و به همین دلیل تصمیم به فروش موتورولا گرفته است. هرچند شاید دلایل دیگری هم در این رابطه وجود داشته باشد.

iPhone-6-concept

همچنین از تیم کوک در مورد علاقه کاربران به استفاده از آیفون با صفحه نمایش بزرگتر سوال شد؛ تیم کوک هم در پاسخ گفت اپل چنین اقدامی انجام نخواهد داد مگر این‌که تکنولوژی مورد نیاز آن فراهم باشد. او همچنین گفت که صفحه نمایش خوب تنها به اندازه بزرگتر نیست و فاکتورهای دیگری مانند وضوح، کنتراست و پایداری نیز اهمیت دارد. به هر حال رقبا مشغول تهیه گوشی‌های بزرگتر با وضوح 2K و فناوری‌های SuperLCD و AMOLED هستند و مشخص نیست که کوک دقیقاً به دنبال چه فناوری آماده‌ای برای ورود به این عرصه است. لازم به ذکر است که شایعاتی راجع به عرضه آیفون جدید با صفحه‌نمایش بزرگتر از 4.5 اینچ اخیراً به گوش می‌رسد.

Galaxy-Note-10.1-2014-edition

موضوع بعدی این مصاحبه تبلت‌ها بود. تیم کوک مانند همیشه وجود بیش از 500 هزار اپلیکیشن اختصاصی آی‌پد را متذکر شد و گفت به نظر او تجربه کار با تبلت‌های اندرویدی “افتضاح” است و یک دلیل آن اپلیکیشن‌های طراحی شده مخصوص گوشی‌هاست که برای تبلت‌ها بهینه نشده است. در این مورد با تیم کوک تا حد زیادی موافقیم هرچند که اخیراً اوضاع اپلیکیشن‌ها برای تبلت‌های اندرویدی رو به بهبود است اما آی‌پد کماکان اکوسیستم بهتری دارد.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.