ساتیا نادلا به احتمال زیاد مدیر عامل بعدی مایکروسافت خواهد بود

ماه‌هاست که استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت بازنشسته شده و پس از آن مایکروسافت مدت‌هاست که در حال تحقیق و بررسی برای یافتن جانشین او بوده است. حالا منابع معتبر زیادی ادعا می‌کنند ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت و جانشین استیو بالمر خواهد بود.

1

ساتیا نادلا در طول این ماه‌ها همواره جزو کاندیداهای برتر مدیرعاملی مایکروسافت بوده است اما حالا بلومبرگ و پس از آن نیویورک تایمز و وال استریت ادعا می‌کنند هیئت مدیره نادلا را برای این سمت در نظر گرفته است.

فرانک شاو یکی از سخنگوهای مایکروسافت در گفتگو با وب‌سایت TheVerge از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. به گزارش Bloomberg این تصمیم هنوز قطعی نشده است اما ساتیا نادلا به عنوان یکی از برترین کاندیداها در هفته‌های اخیر مطرح شده است.

همچنین در این گزارش آمده است که هیئت مدیره مایکروسافت همچنین قصد دارد بیل گیتس را نیز از سمت ریاست هیئت مدیره برکنار کرده و احتمالاً جان تامپسون را منسوب کنند چرا که شنیده‌ها حاکی از این موضوع بود که یکی از دلایل اصلی عدم موافقت کاندیداها در پذیرش سمت مدیرعاملی وجود گیتس و بالمر در هیئت مدیره این شرکت بوده است. تامپسون مدتی پیش جزئیاتی را در مورد برنامه جستجوی مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرده بود و همان فردی بود که به بالمر فشار زیادی می‌آورد تا سریع‌تر به رقبایش نزدیک شود.

ساتیا نادلا کیست؟

ساتیا نادلا کیست؟

در مورد ساتیا نادلا خوب است بدانید که او هیچگاه با مایکروسافت بیگانه نبوده است. نادلا 20 سال در این شرکت فعالیت داشته و پیش از آن‌که در آمریکا علوم کامپیوتر مطالعه کند در کشور هند مهندسی الکتریکی می‌خواند. او که ملیتی هندی-آمریکایی دارد حال حاضر مدیر بخش ابری و تجاری مایکروسافت است که مسئولیت ساخت و اجرای پلتفرم‌های محاسباتی مایکروسافت، ابزارهای توسعه‌دهندگان و سرویس‌های ابری را به عهده داشته است. نادلا همچنین پیش از این در بخش‌های آفیس و بینگ مایکروسافت نیز فعال بوده است.

به هر حال به نظر می‌رسد مدت زیادی تا اعلام رسمی آقا یا خانم مدیرعامل جدید مایکروسافت باقی نمانده است.


Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Nanchu می‌گوید

    دوست دارم یه تحول عظیم تو مایکروسافت ببینم