معرفی تبلت ارزان قیمت اما نه چندان جذاب سامسونگ گلکسی تب 3 لایت

ممکن است با دیدن این تبلت جدید به خود بگویید که سامسونگ یک مدل تبلت را ۴ بار در یکسال معرفی کرده است، چرا که ظاهر گلکسی تب ۳ لایت تقریبا شبیه به گلکسی تب ۳ و گلکسی تب ۲ و تب ۷ اینچی پلاس می‌باشد!

1

فارنت: ممکن است با دیدن این تبلت جدید به خود بگویید که سامسونگ یک مدل تبلت را ۴ بار در یکسال معرفی کرده است، چرا که ظاهر گلکسی تب ۳ لایت تقریبا شبیه به گلکسی تب ۳ و گلکسی تب ۲ و تب ۷ اینچی پلاس می‌باشد!

Galaxy-Tab-3-Lite

پس بهتر است در مورد ظاهر این تبلت صحبتی نشود چرا که قبلا با طراحی آن در سری‌های قبلی آشنا هستید. گلکسی تب ۳ لایت مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ و پردازنده دو هسته‌ای 1.2Ghz با یک گیگابایت رم می‌باشد. اندروید ۴.۲ جیلی‌بین بر روی این تبلت نصب شده است و هشت گیگابایت فضای داخلی به همراه درگاه ورودی کارت حافظه میکرو اس‌دی در این تبلت تعبیه شده است.

از این قسمت به بعد تفاوت بیشتری در مشخصات سخت‌افزاری این تبلت مشاهده می‌شود. دوربین پشت این تبلت به جای ۳.۱۵ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل می‌باشد و خبری هم از دوربین جلو نیست. گلکسی تب ۳ لایت به نسبت مدل قبلی لاغر‌تر است، ۹.۷ میلی‌متر در مقابل ۹.۹ میلی‌متر اما قد این تبلت حدود ۵ میلی‌متر بیشتر است. بر خلاف اختصاص کلمه لایت به انتهای نام این تبلت که به معنای سبک می باشد، نسبت به مدل قبلی چند گرمی سنگین‌تر است.

باتری استفاده شده در این تبلت نیز با ظرفیت 3.600mAh می‌باشد که برای این تبلت مناسب به نظر می‌رسد. سامسونگ قول داده است که این باتری می‌تواند شارژ مورد نیاز برای اجرای ۸ ساعت فیلم را تامین کند اما ما تا به چشم خود نبینیم باور نمی‌کنیم!

در‌گاه‌های اتصالی این تبلت نیز ظاهرا دست نخورده است و می‌توان از قابلیت 3G به همراه وای‌فای و بلوتوث نسخه چهار و درگاه‌ یو‌اس‌بی ۲.۰ به عنوان امکانات اتصالی این تبلت نام برد. (البته برای استفاده از 3G در این تبلت باید مدل 3G آن خریداری شود.) جی‌پی‌اس و GLONASS نیز در این تبلت لحاظ شده است.

Samsung-Galaxy-Tab-3-Lite

نسخه اندروید این تبلت نیز کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما در عوض امکان استفاده از درآپ‌باکس به همراه ۵۰ گیگابایت فضا برای این تبلت به همراه نرم‌افزار مشاهده و ویرایش اسناد پولاریس‌آفیس در نظر گرفته شده است.

می‌توان گفت بارز‌ترین مشخصه این تبلت قیمت آن است که سامسونگ تاکنون در این خصوص اظهار نظری نداشته است. همچنین صحبتی نیز در خصوص زمان عرضه گلکسی تب ۳ لایت به بازار نشده است و تنها مشخص شده است که با دو رنگ مشکی و سفید به صورت جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

البته سایت لهستانی X-kom گلکسی تب ۳ لایت ۷ اینچی را با قیمتی حدود ۲۶۰ دلار برای فروش گذاشته است. اگر این قیمت نهایی گلکسی تب ۳ لایت باشد، می‌توان گفت که گزینه‌های مناسب‌تری نیز با این قیمت نظیر ایسوس‌، ایسر و حتی اچ‌پی در بازار موجود است.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sama می‌گوید

    تبلت خوبیه هم قیمتش مناسبه و هم قابلیت مکالمه داره
    میشه باهاش smsو mmsو ایمیل هم ارسال کرد.
    ممنون از مطلب خوبتون سما از نگین خاورمیانه