مایکروسافت ظاهرا قرار است از ویندوز 9 در فروردین ماه 1394 رونمایی کند

در حالی که تغییراتی در جهت بهینه‌سازی ویندوز ۸.۱ در این مدت کوتاه اعمال شده است، می‌توان گفت انتشار ویندوز ۹ می‌تواند جهش بزرگی در محصولات این شرکت باشد.

0

فارنت: مایکروسافت در حال حاضر مشغول تهیه نسخه اول آپدیت سیستم عامل ویندوز ۸.۱ است، اما ظاهرا برنامه‌های بزرگتری برای ارائه آپدیت‌های بیشتر و نسخه جدید که در حال حاضر با نام Threshold (سرآغاز) نامیده می‌شود، در سر دارد.

اخیرا گزارش شده است که برنامه Threshold مایکروسافت شامل ارائه نسخه ویندوز ۹ در فروردین سال ۹۴ است. ظاهرا مایکروسافت قرار است در کنفرانس بیلد (Build) فروردین ماه آینده که برای توسعه‌ دهندگان نرم‌افزاری برگزار می‌شود، ویندوز ۹ را به همراه تاریخ انتشار این سیستم عامل معرفی کند.

Windows

از قرار معلوم مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای بهینه کردن ویندوز ۹ و برطرف نمودن اشکالاتی است که از جانب منتقدین به ویندوز ۸ وارد شده است. در حال حاضر مشخص نشده که ویندوز ۹ ممکن است دستخوش چه تغییراتی شود اما می‌توان حدس زد که استفاده از رابط کاربری مترو نسخه ۲.۰ و تمرکز بیشتر بر روی اپلیکیشن‌های جدید مایکروسافت و قسمت کاشی‌کاری شده (tile) در میان لیست اصلاحات جدید در نسخه ویندوز ۹ باشد.

قبلا شایع شده بود که مایکروسافت در نظر داشته تا رابط کاربری مترو و اپلیکیشن‌های مربوط به آن را جدا کرده و امکان شناور بودن آنها را در محیط دسکتاپ میسر کند. خبرهایی نیز از بازگشت منوی استارت به ویندوز ۹ در دست است اما احتمال استفاده از این منو در آپدیت نسخه ۲ برای ویندوز ۸.۱ نیز وجود دارد.

سه نسخه متفاوت از ویندوز ۹ به بازار معرفی خواهد شد، اما اینکه کدام یک از این نسخه‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در زمان تست قرار خواهند گرفت مشخص نشده است.

این شرکت بزرگ نرم‌افزاری در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی برای ویندوز ۹ قرار دارد و انتظار می‌رود مراحل ساخت ویندوز جدید بعد از کنفرانس بیلد ۲۰۱۴ در فروردین ماه شروع شود. ظاهرا مایکروسافت در نظر دارد تا از این کنفرانس برای معرفی تغییراتی که قرار است در نسخه جدید ویندوز اعمال شود و ایجاد شور و هیجان در مورد برنامه‌های آینده این شرکت استفاده کند.

با توجه قابلیت اپلیکیشن‌ها در ویندوز ۸ و نوآوری‌های این شرکت می‌توان گفت که مایکروسافت به طور یقین نیاز به ایجاد شور و هیجان برای انتقال دیدگاه خود در استفاده از این سیستم عامل جدید بر روی تبلت‌های چندگانه و کامپیوترهای خانگی، دارد. اگر مایکروسافت بتواند ویندوز ۹ را به همراه تغییرات چشم‌گیری به نسبت به ویندوز ۸ عرضه کند، در این حالت ممکن است ویندوز ۸ از نگاه کاربران در جایگاهی مانند ویندوز ویستا قرار گیرد. کاملا مشخص است که مایکروسافت در خصوص استفاده از برند ویندوز ۸ به نوعی که اپل از سیستم عامل OS X خود در زمان انتشار استفاده کرده است، مطمئن نیست.

در حالی که تغییراتی در جهت بهینه‌سازی ویندوز ۸.۱ در این مدت کوتاه اعمال شده است، می‌توان گفت انتشار ویندوز ۹ می‌تواند جهش بزرگی در محصولات این شرکت باشد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.