رونمایی رسمی سامسونگ از تبلت‌های گلکسی نوت پرو و گلکسی تب پرو

شرکت سامسونگ بامداد امروز از چهار محصول جدید خود رونمایی کرد. اگر چه تصاویر رسمی این محصولات ساعاتی پیش از رونمایی رسمی لو رفته بود اما همچنان جزئیات چندان زیادی از این محصولات منتشر نشده بود.

63

سامسونگ در واقع با معرفی سری گلکسی تب پرو و گلکسی نوت پرو، چهار مدل جدید به سری تبلت‌های خود اضافه کرد که شامل سه مدل گلکسی تب پرو (12.2، 10.1 و 8.4 اینچی) و یک مدل گلکسی نوت پرو 12. 2 اینچی بود.

گلکسی نوت پرو
تبلت گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی در واقع یک تبلت با افزایش اندازه‌‌ همان تبلت گلکسی نوت 10.1 اینچی است. این تبلت از صفحه نمایش 12.2 اینچی WQXGA با فناوری Crystal Clear و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و با پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen و کلیه امکانات و سرویس‌های آن است.

با استفاده از قابلیت Quad view می‌توانید صفحه نمایش خود را به چهار پنجره تقسیم کنید و روی هر کدام از این پنجره‌ها یک اپلیکیشن خاص را اجرا کرده و سپس با استفاده از قلم هوشمند S Pen محتوا را از یک پنجره به پنجره دیگر منتقل کنید. این امکان و توان را پردازنده اسنپ دراگون 800 و یا پردازنده Exynos 5 Octa فراهم خواهند کرد. این تبلت به اندروید 4. 4 کیت‌کت مجهز بوده و 3 گیگابایت رم دارد.

Samsung Galaxy Note Pro 12.2 official images

از قلم هوشمند به‌روز شده S Pen سامسونگ گفتیم بد نیست بدانید که قلم هوشمند سامسونگ در گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی از قابلیت‌هایی مانند Action Memo، Scrapbook، Screen Write و S Finder برخوردار است.

Pen Window یکی از قابلیت‌های جالب این تبلت‌هاست که کاربر با استفاده از آن می‌تواند یک پنجره با اندازه دلخواه را روی نمایشگر ترسیم کرده و بلافاصله یکی از اپلیکیشن‌های مورد نظر خود مانند ماشین حساب را درون این پنجره انداخته و آن را اجرا و استفاده کند.

سامسونگ در این تبلت به فکر تماس مستقیم شما با رایانه‌اتان نیز بوده و قابلیت RemotPc را به این تبلت افزوده است که به شما این امکان را می‌دهد که از گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی خود، رایانه خود را کنترل کنید. در هنگام استفاده از این قابلیت صفحه کلید Universal BT و موشواره S Action به یاری شما خواهند آمد.

Galaxy Note Pro 12.2 official image

سایر امکانات و ابزارهای جانبی این تبلت شاملLAN hub، Book Covers و همچنین Cisco WebEx Meetings و Samsung e-Meetings برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها است. سامسونگ هچنین هدیه‌ای نرم‌افزاری به ارزش تقریبی 700 دلار برای خریداران این تبلت در نظر گرفته است که شامل هزینه عضویت در اپلیکیشن‌هایی نظیر Sketchbook Pro، دراپ‌باکس، Bitcasa، Hancom Office، اورنوت و سایر اپلیکیشن‌ها و برخی وب‌سایت‌های خبری است.

سخت‌افزار گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی تقریبا‌‌ همان چیزی است که انتظار می‌رفت. پشتیبانی از شبکه‌ 3G برای مدل مجهز به پردازنده Exynos و پشتبانی از شبکه Cat. 4 LTE برای مدل مجهز به پردازنده اسنپ دراگون در نظر گرفته شده است.

دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p و فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه (30 فریم بر ثانیه برای مدل‌های مجهز به پردازنده Exynos) و باطری بزرگ‌تر 9500 میلی‌آمپر بر ساعت از جمله مشخصات فنی این تبلت است. این تبلت در دو مدل با حافظه داخلی 32 گیگابایت و یا 64 گیگابایت عرضه خواهد شد اما در هر صورت درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برای افزایش این ظرفیت به کمک شما خواهد آمد.

گلکسی تب پرو
تبلت گلکسی نب پرو سامسونگ در سه اندازه 12. 2 اینچی، 10.1 اینچی و 8.4 اینچی به بازار عرضه خواهد شد. مدل 12. 2 اینچی این تبلت تقریبا شبیه گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی است و تنها تفاوت آن‌ها عدم حضور قلم هوشمند سامسونگ در این تبلت است.

این تبلت‌‌ همان صفحه نمایش 12.2 اینچی WQXGA و‌‌ همان پردازنده اسنپ دراگون 800 و یا Exynos 5 Octa به همراه 3 گیگابایت رم گلکسی نوت پرو را در خود جای داده است.

اندروید 4. 4 کیت کت، دوربین 8 مگاپیکسلی در قاب پشتی به همراه قابلیت فیلمبرداری 1080p و سرعت فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه،‌‌ همان دو ظرفیت داخلی 32 و 64 گیگابایتی با درگاه کارت حافظه میکرو اس. دی و باطری 9500 میلی‌آمپر در ساعت از جمله مشخصات فنی این تبلت است. مدل 12.2 اینچی گلکسی تب پرو البته از بسته نرم‌افزاری هدیه سامسون برخوردار شده است که توصیف آن را کمی بالا‌تر گفتیم.

Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 official photo

گلکسی تب پرو 10.1 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل طبیعتا از مدل 12. 2 اینچی سبک‌تر است و تنها تفاوت در مشخصات این دو مدل رم 2 گیگابایتی و بازری کوچک‌تر 8220 میلی‌آمپر در ساعت این مدل است.

گلکسی نوت پرو 8.4 اینچی از رزولوشن فوق‌العاده 2560 در 1600 پیکسل برخوردار است و سامسونگ در این مدل خوشبختانه تنها از پردازنده اسنپ دراگون 800 با قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE بهره جسته است که انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. گلکسی تب پرو 8. 4 اینچی از باطری کوچک‌تر 4800 میلی‌آمپر در ساعت برخوردار اس. سایر مشخثات این مدل شبیه مدل 10. 1 اینچی است.

تبلت‌های گلکسی نوت پرو و گلکسی تب پرو به صورت جهانی در زمستان سال جاری عرضه خواهد شد اما این شرکت جزئیات بیشتری در خصوص قیمت این مدل‌ها متشر نکرده است.

Source: GsmArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.