از آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران باخبر شوید!

همگی به خوبی می دانیم که الودگی هوا حداقل تنها فاکتوری در تهران بزرگ است که در بین سایر شهرهای بزرگ جهان سرآمد است و کمتر روزی است که از خانه به بیرون نرفته و هشدارهای مربوط به آلودگی هوا را از رادیو و رسانه ملی دریافت نکرده باشیم.

3

فارنت: همگی به خوبی می دانیم که الودگی هوا حداقل تنها فاکتوری در تهران بزرگ است که در بین سایر شهرهای بزرگ جهان سرآمد است و کمتر روزی است که از خانه به بیرون نرفته و هشدارهای مربوط به آلودگی هوا را از رادیو و رسانه ملی دریافت نکرده باشیم.

در همین راستا گروه توسعه برنامه نویسی سیب اقدام به انتشار برنامه بسیار ارزشمند ” هوای تهران” نموده است که با هم نگاهی مختصر به این برنامه بسیار مفید می اندازیم.

tehran air 1

در توضیحات برنامه آمده است:

“تهران بعنوان یکی از شهرهای بزرگ دنیا و با جمعیت میلیونی خود، همواره با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند.میزان آلودگی هوای تهران در بیش از نیمی از روزهای سال ناسالم است، آگاهی از میزان لحظه‌ای آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامتی شما شاید محرکی باشد برای کمک به کاهش آلاینده‌ها، تغییر در نحوه زندگی و اهمیت بیشتر به سلامتی خود.
با اپلیکیشن «هوای تهران» می‌توانید به صورت لحظه‌ای از آخرین وضعیت آلودگی هوا و میزان غلظت آلاینده‌های مختلف خبردار شوید. همچنین می‌توانید نمودارهای هفتگی و ماهیانه از کیفیت هوای تهران را مشاهده نمایید.”

tehran air 2

این برنامه دارای قابلیت‌های بسیار مفیدی است که از آن جمله می‌توان به :

-نمایش لحظه‌ای شاخص آلودگی هوا
-گزارشات میزان آلودگی در یک هفته و یک ماه گذشته
-هشدارهای سلامتی مربوط به وضعیت کنونی کیفیت هوا
-نکات و واقعیت‌های علمی و اجتماعی در مورد آلودگی هوا
-اشتراک گذاری وضعیت کنونی هوا در شبکه‌های اجتماعی و…

شایان توجه است که  اطلاعات میزان آلایندگی و شاخص آلودگی هوا (AQI) از وبسایت شرکت کنترل کیفیت هوا (وابسته به شهرداری تهران) استخراج شده و از همین روی بسیار معتبر و قابل استناد است.

گروه سیب در این مورد اعلام کرده است که برنامه هوای تهران بصورت مستقل و صرفاً در راستای اطلاع رسانی و کمک به کاهش آلودگی هوای تهران به صورت رایگان ساخته و در فروشگاه اپ استور اپل عرضه شده است.

tehran air 3

تیم فارنت نیز به گروه توسعه سیب بابت ارائه این برنامه ساده و بسیار مفید تبریک و خسته نباشید عرض نموده و امیدوار است تا در صورت امکان این برنامه برای سایر بسترهای نرم افزاری از جمله اندروید و ویندوز فون نیز عرضه شود.

لینک دانلود

وب سایت گروه سیب

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. hadi می‌گوید

    کاش برای اندرویر هم داشت
    مگه ما مقصر هستیم که پول نداریم آیفون بخریم

  2. amir می‌گوید

    با تشکر از این برنامه مفید. فقط ای کاش شاخص هوای هر منطقه را هم اعلام میکرد. ممنون

  3. حامد می‌گوید

    خسته نباشید کارتون قابل تحسینه ولی فردا میان همتونو میگیرن به جرم انتشار اسناد فوق محرمانه دولتی و جاسوس انگلیس بودن و … ندیدین نارنجی چی شد؟