چرا در روسیه به جای پارو کردن برف جادهها آنها را دوباره آسفالت میکنند؟
آخرین باری که در خبرها خواندم که «بارش برف در روسیه! زمان آسفالت مجدد جادهها!» ابتدا فکر کردم شاید اشتباهی صورت گرفته باشد اما ظاهرا دقیقا این اتفاق در حال رخ دادن است و در روسیه زمانی که برف میآید به جای پارو کردن برفها، جادهها و خیابانها را دوباره آسفالت میکنند!
فارنت: آخرین باری که در خبرها خواندم که «بارش برف در روسیه! زمان آسفالت مجدد جادهها!» ابتدا فکر کردم شاید اشتباهی صورت گرفته باشد اما ظاهرا دقیقا این اتفاق در حال رخ دادن است و در روسیه زمانی که برف میآید به جای پارو کردن برفها، جادهها و خیابانها را دوباره آسفالت میکنند!
همانطور که در این تصاویر که از سوی وبسایت روسی English Russia میبینید. به طور باور نکردنی هر بار پس از آمدن برف در روسیه که چیزی جز برف سنگین نمیتوان آنها را نامید، مسئولان شهری دست به کار شده و دوباره خیابانها و معابر اصلی را آسفالت میکنند!
به ظاهر هیچ توضیحی نمیتوان برای این اقدام یافت و شخصا تنها میتوانم این ایده را داشته باشم که برودت هوا در این کشور پس از بارش برف به حدیست که آسفالت قبلی به طور کلی از بین میرود. البته این یک ایده است و متاسفانه هیچ دوست روسی ندارم که از او دلیل این کار را جویا شوم! نظر شما چیست؟
Source: Gizmodo
پایان مطلب/
الن این مطلب رو خوندم،من یکی از دوستام تو روسیه است.گفت خیلی کم در جاده شهری برف می بینیم.زیر جاده لوله آب گرم می گذارن و برف ها سریع ذوب می شه
واقعا تو اون سرما راه رفتن روی سطح داغ تازه اسفالت شده واقعا میچسبه
شایعه هست. توی ایران هم زمستونها خیلی جاها رو آسفالت میکنن و ممکنه چند تا عکس هم ازش تهیه بشه ولی دلیل نمیشه که گفت جای پارو کردن آسفالت میکنن. نصف سال توی روسیه برف و سرما هست و طبیعیه که اونا اهمیت ندن که زمان آسفالت کردن برف میاد یا نمیاد. ضمنا خیلی از عکساتون لکه گیری هست نه جاده کشی
اصولا گذاره نباید درست باشه.
گذاره باید این باشه که پس از پارو کردن برفها و رسیدن به آسفالت قبلی زمین رو آسفالت می کنن. چون اگه اینطور باشه پس از ۲ دهه باید یه چند متر خیابون از خونه های اطرافش بالاتر باشه
بنظرم سایت مورد نظرم که گذاشتید کاملا اطلاعاتش موثق نباشه و فقط این عکسها مربوط به آسفالتهایی که به قول شما از بین رفته.
با نظر شما موافقم فکر کنم هنوز هزینه تولید آسفالت های مقاوم در برابر سرمای زیر صفر درجه انقدر بالاست که ارزش تولید و انجام نداره تا بتونن فقط برف پارو کنن. اگر چه واسه روس ها تو اروپا سر این موضوع جک هم ساختن احتمالا
من 40 روز دیگه کنکور ارشد عمران دارم و همین دیشب داشتم فصل قیر و آسفالت رو میخوندم! اصولن هزینه چنین کاری خیلی خیلی بالاتر از هزینه ذوب برف با مشعل بنزینی در میاد چه برسه به پارو کردن! ضمن این که وجود لایه های برف و یخ (که در اثر لایه مجدد قیر داغ دوباره آب میشه) بین لایه های آسفالت اون رو غیر قابل استفاده میکنه. و البته هر لایه آسفالتی حدود 5 سانت در کمترین حالت ضخامت داره و این یعنی در عرض ده سال باید نیم متر خیابون ها بالاتر اومده باشه که توی عکس ها چنین چیزی دیده نمیشه!؟
مطمئن هستید مطلب طنز نبوده!!!!؟