اگر امواج تلفن همراه مرئی بودند دنیا این‌گونه دیده می‌شد!

دنیای اطراف ما لزوماً به این شکلی نیست که ما می‌بینیم. علاوه بر اجسام فیزیکی امواج و سیگنال‌های مختلف فراوانی اطراف ما را احاطه کرده‌اند. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر این سیگنال‌ها مرئی بودند دنیا چگونه دیده می‌شد؟

0

یک هنرمند خلاق به نام “نیکولای لَم” تصاویری را از دنیا با امواج تلفن همراه مرئی خلق کرده است که شاید در نگاه اول به شکل کوه‌های کوچک رنگارنگ به نظر برسد اما با توجه به تحقیقات “دنیلو اریکولو” و “فران هاراکیویچ” دو پروفسور دانشگاه ایلینویز، رنگ‌ها و کوه‌ها معانی خاصی دارند.

امواج تلفن همراه

این تصاویر در واقع بر مبنای شبکه‌ای از شش ضلعی‌ها تشکیل شده است که در هر گوشه از آن‌ها یک ایستگاه سیگنال مخابراتی بنا شده است. به هر کاربر در شش ضلعی‌ها یک فرکانس خاص اختصاص داده شده است و وقتی فرکانس‌ها ترکیب می‌شوند یک رنگ تکی خاص ایجاد می‌شود.

visible-signals

رنگ‌های مختلف زمانی ایجاد می‌شوند که کانال‌های ارتباطی از یک شش ضلعی به شش ضلعی دیگری ترکیب می‌شود. بنابراین وقتی در هر لحظه تغییرات زیادی ایجاد می‌شود چنین رنگ‌های متنوعی را می‌توان مشاهده کرد؛ البته در صورتی که بتوانید این امواج نامرئی را ببینید!

hoover-signals

البته این اولین بار نیست که لَم یک تصویرسازی از امواج انجام می‌دهد و پیش از این هم دنیایی با امواج وای‌فای مرئی را به تصویر کشیده بود.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.