پتنت جدید سامسونگ به گوشی‌های با صفحه‌نمایش شیشه‌ای شفاف اشاره دارد!

حالا که صفحه‌نمایش‌های خمیده و منعطف به واقغیت تبدیل شده‌اند حدس بزنید نوبت چیست؟ صفحه‌نمایش‌های شفافی که می‌توانید از یک طرف، طرف دیگر را ببینید! بله سامسونگ در حال کار بر روی چنین گوشی‌هایی است.

0

فارنت: حالا که صفحه‌نمایش‌های خمیده و منعطف به واقغیت تبدیل شده‌اند حدس بزنید نوبت چیست؟ صفحه‌نمایش‌های شفافی که می‌توانید از یک طرف، طرف دیگر را ببینید! بله سامسونگ در حال کار بر روی چنین گوشی‌هایی است.

Glass-Phone

می‌دانیم که سامسونگ سال‌هاست ایده ساخت گوشی‌های با صفحه‌نمایش Transparent یا شفاف را در سر دارد اما اخیراً پتنت‌هایی از سامسونگ پیدا شده که حق اختراع برخی جسچرهای حرکتی را بر روی چنین گوشی‌هایی نمایش می‌دهد. با این‌که تاریخ ثبت این پتنت‌ها مربوط به دو ماه پیش است اما نویسنده کنجکاو سایت BGR به تازگی از میان انبوه پتنت‌های ثبت شده سامسونگ متوجه این مورد جالب شده است.

samsung-transparent-phone-patent-2

یک موضوع دیگر که از تصاویر مربوط به این پتنت می‌توان مشاهده کرد حساسیت به لمس از هر دو طرف است؛ به طوری که می‌توان مثلاً در هنگام پخش ویدئو بدون اختلال در تصویر و با استفاده از لمس پشت صفحه آن را کنترل کرد. البته نمی‌توان این موضوع را هم نادیده گرفت که شاید منظور سامسونگ از نمایش انگشت کاربر پشت صفحه‌نمایش تنها پنل لمسی پشتی مانند گوشی Oppo N1 یا پلی‌استیشن ویتا باشد و به صفحه‌نمایش شفاف ربطی نداشته باشد؛ اما از آن‌جایی که سامسونگ پیش از این در نمایشگاه‌های مختلف فناوری از صفحه‌نمایش‌های شفاف موبایلی پرده‌برداری کرده است این ایده چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌آید.

تصور کنید که ترکیب صفحه‌نمایش‌های شفاف و واقعیت افزوده می‌تواند چه امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار برنامه‌نویسان قرار دهد.


پایان مطلب/

Source: PocketNow

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.