پروژه اسرارآمیز گوگل با هدایت اندی رابین خالق اندروید: ساخت ربات‌های واقعی!

وقتی خبرهایی درباره تمایل مبدع سیستم عامل اندروید برای فعالیت در حوزه روبات‌ها می‌شنویم، مطمئنا انتظار دیدن محصولی متفاوت را داریم. در خبری که توسط نیویورک تایمز منتشر شده، عنوان شده که شرکت گوگل، چندین شرکت متفاوت فعال در حوزه رباتیک را برای انجام فعالیت‌هایی ویژه، خریداری کرده است و نکته مهم‌تر اینکه اندی رابین به عنوان سرپرست این پروژه تعیین شده است.

1

فارنت:  وقتی خبرهایی درباره تمایل مبدع سیستم عامل اندروید برای فعالیت در حوزه روبات‌ها می‌شنویم، مطمئنا انتظار دیدن محصولی متفاوت را داریم. در خبری که توسط نیویورک تایمز منتشر شده، عنوان شده که شرکت گوگل، چندین شرکت متفاوت فعال در حوزه رباتیک را برای انجام فعالیت‌هایی ویژه، خریداری کرده است و نکته مهم‌تر اینکه اندی رابین به عنوان سرپرست این پروژه تعیین شده است. این موضوع در مصاحبه رابین با نیویورک تایمز تایید شده اما جزئیات کاملی از آن اعلام نشده است.

andy-rubin-robots

فعالیت‌های این گروه رباتیک، مستقل از آزمایشگاه گوگل ایکس ( که فعالیت‌هایی مانند خودروهای بدون راننده و یا ارائه اینترنت از طریق بالون را بر عهده دارد)، خواهد بود و در حال حاضر، رابین شخصا وظیفه استخدام متخصصین حوزه رباتیک را برعهده گرفته است. هنوز جزئیاتی از نوع ربات‌های تولیدی ارائه نشده اما چندین شرکت تولید کننده ربات و بازو‌های رباتیک، تا کنون در این پروژه گرد هم جمع شده‌اند. به نظر می‌رسد اندی رابین پیشنهادی را برای تولید محصولی که بتواند حرکت کند و فعالیت‌های خاصی را مانند یک انسان انجام دهد به گوگل ارائه کرده است. بنابر اطلاعات افراد نزدیک به این پروژه، از نتیجه این کار در صنایع تولیدی استفاده خواهد شد و این روبات‌ها به طور مستقیم به خریداران ارائه نمی‌شوند. به نظر می‌رسد از محصول تولیدی به طور ویژه در مونتاژ قطعات الکترونیکی استفاده خواهد شد که یکی از موارد استفاده آن نیز تولید محصولات الکترونیکی در داخل آمریکا، برای کاهش وابستگی این کشور به کارخانه‌های چینی خواهد بود.

Android_620x413

در حال حاضر شرکتی مانند   Baxter با استفاده از ربات همکار با قیمت 22000 دلار توانسته در مونتاژ قطعات الکترونیکی به نیروی انسانی خود کمک شایانی کند. شایان ذکر است که اندی رابین، کار خود را به عنوان متخصص رباتیک در سال 2007 در شرکت Carl Zeiss آغاز کرده بود ولی بعد از آن، ربات‌ها به سرگرمی وی تبدیل شده بوند. همکاران وی در شرکت اپل، وی را با نام اندروید صدا می‌زدند که این نشان‌دهنده علاقه شدید وی به ربات‌ها بود. علاقه‌ای که بعدها باعث شد سیستم عامل تولیدی وی نیز اندروید لقب گیرد.

Source: Theverge

پایان مطلب

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. aref می‌گوید

    این گوگل داره خطرناک میشه …