پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان یا Wii U نینتندو کدامیک را باید انتخاب کنید؟

کنسول‌های پلی استیشن 4 سونی و ایکس باکس وان مایکروسافت، هر دو در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، کنسول‌های قابلی هستند. کنسول‌هایی که مطمئنا نسبت به پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، تجربه بازی بهتری را به کاربران ارائه خواهند کرد. در طول دهه‌های گذشته شرکت‌های مختلفی از گوشه و کنار جهان تصمیم گرفته‌اند بخت خود را در ارائه یک یا چند کنسول بازی بیازمایند اما به‌طور قطع باید اذعان داشت تنها شرکت‌های نینتندو، مایکروسافت و سونی در این زمینه موفق بوده‌اند.

464

این شرکت‌ها که به ترتیب کنسول‌های Wii U، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 را روانه بازار کرده‌اند هر آنچه توانسته‌‌اند را به‌منظور فراهم کردن شرایطی بهتر برای کاربران به‌کار بسته‌اند اما بسته به انتظارات کاربران، همچنان انتخاب از میان این کنسول‌ها سخت به‌نظر می‌رسد. در ادامه باهم نگاهی به قابلیت‌های کنسول‌های یادشده و محتویات عرضه شده برای آن‌ها خواهیم داشت تا بتوانیم با دیدی باز در زمینه انتخاب این کنسول‌ها تصمیم‌گیری کنیم.CONSOLE WARS

ایکس‌باکس وان

این کنسول بازی که در کنفرانس خبری E3 سال 2013 مایکروسافت پیش روی کاربران قرارگرفت، در ابتدا عنوان Xbone را یدک می‌کشید و نهایتا در جدیدترین نسل خود به ایکس‌باکس وانی رسید که ادامه دهنده راه ایکس‌باکس 360 است. این کنسول از دیدگاه مایکروسافت تجربه‌ای خاص و بدون شباهت با دیگر کنسول‌های موجود در بازار را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد.

ایکس‌باکس وان به همراه مجموعه‌ای از بازی‌های با گرافیک بالا (در بدو امر به صورت بازی‌های مشترک با پلتفرم‌های دیگر) و مجموعه‌ای از گزینه‌های ویژه به‌منظور بهره‌گیری از محتویات چندرسانه‌ای مانند نت‌فلیکس، Hulu، HBO GO و NFL Redzone و البته بسته سخت‌افزاری مخصوص خود یعنی همان کینکت پیش روی کاربران قرارگرفته‌ است.

تا اینجای امر به‌نظر می‌رسد تنها مشکل اساسی این کنسول، عدم وجود عناوین انحصاری با توانایی رقابت با نمونه‌های عرضه شده برای پلی‌استیشن 4 باشد. موضوعی که با در دسترس قرارگرفتن آن، مایکروسافت می‌تواند کاربران را بیش از پیش به خرید این کنسول ترغیب کند. مطمئنا در سال آینده میلادی شاهد حضور عناوین جدید و انحصاری خواهیم بود اما در سال جاری نیز مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 با قابلیت‌های سازگار با ایکس‌باکس، زمینه‌‌سازی لازم برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کنسول و اکوسیستم یکپارچه خود را فراهم کرده است.Xbox one games

این ترکیب به کاربران امکان اجرای برنامه‌های مختلف و مشاهده فایل‌های گوناگون را خواهد داد. قابلیت‌های جدیدی مانند دستیار صوتی کورتانا نیز با ادغام خود در نرم‌افزار ایکس‌باکس در کنار ویژگی‌ها و امکاناتی مانند توانایی برای مرور وب، کنترل ایمیل‌ها و قابلیت‌هایی که پس از این از طریق ویندوز استور عرضه خواهند شد می‌توانند مشوق‌هایی برای کاربران باشند. علاوه بر این در صورتی که از لپ‌تاپ یا تبلتی مجهز به ویندوز 10 استفاده می‌کنید می‌توانید پخش بازی‌های ایکس‌باکس را با استفاده از قابلیت استریم، از ایکس‌باکس به رایانه خود انتقال دهید.

از نقطه‌نظر سخت‌افزاری بدنیست بدانید ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 هر دو از پردازنده هشت‌هسته‌ای مشابه AMD بهره می‌برند که البته فرکانس کاری این پردازنده در ایکس‌باکس، 1.75 گیگاهرتز و در کنسول پلی‌استیشن 4 سونی 1.6 گیگاهرتز است. با این وجود شاید این تفاوت، تنها برتری ایکس‌باکس وان بر پلی‌استیشن 4 باشد.

پلی‌استیشن 4

در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که میزان فروش یک کنسول، یکی از معیارهای انتخاب شما است (بالطبع با توجه به فروش بیشتر، محتویات مورد نیاز نیز بهتر و سریع‌تر در دسترس شما قرار خواهند گرفت)، بد نیست بدانید که نسبت فروش پلی‌استیشن 4 به ایکس‌باکس وان چیزی در حدود 2 به 1 است. کنسول قدرتمند سونی تا کنون به تعداد 25.4 میلیون دستگاه به فروش رسیده و این در حالی است که ایکس‌باکس وان و Wii U روی هم رفته به تعداد 24.16 میلیون دستگاه به فروش رفته‌اند.

در خصوص عناوین عرضه شده برای این کنسول‌ها نیز بدنیست بدانید بازی‌هایی مانند Ratchet and Clank، Uncharted 4 و Last Guardian به‌‌طور انحصاری تنها برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شوند و از همین رو در صورتی که شما از جمله طرفداران یکی از این عناوین هستید گزینه‌ خریدی به جز پلی‌استیشن 4 نخواهید داشت. کنترلر پلی‌استیشن 4 نیز برای بهره‌گیری از تعاملات مورد نیاز در زمان اجرا و کنترل بازی، با توجه به بهره‌گیری از ژیروسکوپ و تاچ‌پد، گزینه مناسب‌تری در مقایسه با نمونه عرضه شده به همراه ایکس‌باکس وان به شمار می‌آید. برخی کاربران ممکن است این قابلیت‌ها را نمایشی بپندارند اما به‌نظر می‌رسد هنوز اظهارنظر در این خصوص کمی زود باشد.PS4 GAMES

در خصوص مشخصات سخت‌افزاری، اگرچه از نظر سرعت پردازش، ایکس‌باکس وان در مقام بالاتری در مقایسه با پلی‌استیشن 4 قرار می‌گیرد اما در زمینه پردازنده گرافیکی، پلی استیشن 4 از تراشه مشابه با ایکس‌باکس وان، تولید AMD اما در قالبی با تعداد هسته بیشتر بهره‌مند شده است.

با این وجود با در نظر گرفتن این امر که اکثر بازی‌هایی که امروزه روانه بازار می‌شوند، به نوعی برای پلتفرم‌های مختلف توسعه می‌یابند و عرضه می‌شوند، توسعه‌دهندگان نیز زمان اضافی برای بهینه‌سازی یک بازی برای کنسولی خاص صرف نمی‌کنند. در صورتی که خواهان بهترین گرافیک موجود در بازی‌ها هستید بهتر است نیم‌نگاهی هم به رایانه‌های ویژه بازی‌های ویدئویی داشته باشید.

Wii U

یکی از بازیگران اصلی بازار کنسول‌های بازی، چندسالی است که شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. نینتندو قصد داشت با عرضه Wii U کاربران را به بهره‌گیری از این کنسول و یا حداقل به درنظر گرفتن آن در کنار گزینه‌های موجود در بازار ترغیب کند.

Wii U که یک‌سال پیش از دو کنسول رده‌بالای دیگر بازار عرضه شد از پردازنده 3 هسته‌ای 45 نانومتری با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. این در حالی است که شتاب‌دهنده گرافیکی به‌کار بسته شده در آن، آنچنان که باید و شاید قدرتمند نیست. همین امر باعث خواهد شد این کنسول بازی قدرتی برابر با یک سوم قدرت ایکس‌باکس وان و یک ششم پلی‌استیشن 4 را پیش روی کاربران قراردهد.Wii U Nintendoo

با این وجود، همکاری نینتندو با توسعه‌دهندگان مطرح باعث شده از همین مشخصات محدود سخت‌افزاری بهترین کارایی دریافت شود. شرایط ویژه کنترلر این کنسول و مجموعه بازی‌های منتشر شده باعث شده اکثر گیمرها به جز طرفداران و وفادارن نینتندو به سمت استفاده از گزینه‌هایی مانند پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان ترغیب شوند.Wii U

در صورتی که شما از طرفداران Super Smash Brother هستید و یا هنوز جایی برای ماریوی دوست‌داشتنی در قلب شما وجود دارد، همچنان Wii U می‌تواند در رقابت میان کنسول‌ها جایگاهی برای شما داشته باشد. این در حالی است که سونی و مایکروسافت توانسته‌اند تجربه‌ای جذاب در کنار قابلیت‌های چند‌رسانه‌ای را پیش روی کاربران قراردهند.

علاوه بر موارد یادشده، انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 با دریافت به روزرسانی نرم افزاری قادر به پخش ویدئوهای 4K خواهند بود می‌تواند برگ برنده‌ای برای این دو کنسول به حساب آید.

با این اوصاف، همچنان این پرسش مطرح می‌شود که کدام‌یک از کنسول‌های یاشده گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود. مدنظر داشته باشید که حداقل در مقایسه میان ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، بازی‌های انحصاری حرف اول را خواهند زد. اگرچه از نقطه‌نظر فنی، پلی‌استیشن 4 کنسول قدرتمندتری به حساب می‌آید اما با توجه به عرضه اکثر بازی‌های منتشر شده در قالب گزینه‌های مشترک برای پلتفرم‌های مختلف، همچنان باید تحقیق کنید که بازی مورد علاقه شما برای کدام کنسول عرضه خواهد شد.

اما مباحث مطرح شده تا اینجای مطلب تقریبا مواردی است که شاید این نکته را به ذهن بیاورد که شرایط جهانی با شرایط بازار ایران متفاوت است. برای بررسی و درک بهتر شرایط بازار ایران و رسیدن به این نکته که از میان این کنسول‌ها کدامیک واقعا به درد کاربر ایرانی می‌خورد به سراغ سعید زعفرانی سردبیر وبسایت گیم‌نیوز رفتیم. از اینجای مطلب میهمان یادداشت او در خصوص تفاوت شرایط این کنسول‌ها در بازار ایران هستیم.

خرید کدام کنسول‌بازی در شرایط فعلی بازار ایران به صرفه است؟

بازار ایران حداقل در 10 سال گذشته، به قدر کافی نشان داده که وضعیت ایستای بازار جهانی و حتا خاورمیانه را ندارد و هر روز می‌تواند دستخوش تغییراتی شده و ارزش خرید محصولات را جابجا کند.

بازار کنسول‌های بازی البته به سبب وابستگی مستقیم به میزان تقاضا و چند عامل که در ادامه بررسی می‌کنیم مختصات منحصر به فردی دارد که انتخاب را در حد «کدام بازی را می‌خواهید بازی کنید؟» شخصی می‌کند. بنابراین همین ابتدای کار می‌شود گفت که صرف نظر از تلاش‌های سه شرکت بزرگ سونی، مایکروسافت و نینتندو برای جذب مشتری، این خریدار ایرانی است که تعیین می‌کند سونی را برتری را دهد یا مایکروسافت یا نینتندو را. این اتفاق حتا اگر برتری روی کاغذ با هر کدام از این شرکت‌ها باشد برای هر فرد در عمل متفاوت خواهد افتاد. اما کفه‌ی ترازو در حال حاضر به نفع کدام کنسول سنگینی می‌کند و چرا؟

با توجه به این‌که «در دسترس بودن» و «هزینه‌ها» دو عامل بسیار مهم در انتخاب کنسول برای گیمرهای ایرانی به شمار می‌روند، باید نگاهی به حضور و قیمت تک‌تک کنسول‌ها در بازار ایران بیاندازیم تا بفهمیم خرید کدام‌یک در حال حاضر در ایران به صرفه‌تر است. با یک نگاه اجمالی به آمار فروش کنسول‌ها در ایران –که البته نامعتبر، تخمینی و غیررسمی؛ اما تنها مرجع موجود است- می‌بینیم که رقابت بین دو کنسول سونی و مایکروسافت به اندازه‌ی نسل قبل تنگاتنگ و برابر نیست، بلکه پلی‌استیشن 4 به تبعیت از آمار جهانی، در ایران نیز برتری قابل ذکری در فروش داشته است.دلیل آن‌هم حقیقتا همان دو عامل ابتدایی است.

هم کنسول و هم بازی‌های پلی‌استیشن 4 در بسیاری از شهرهای ایران در دسترس‌تر از رقبا هستند. این اتفاق از بدو ورود این کنسول به این بازار متزلزل افتاد و باعث شد در حال حاضر جمعیت دارندگان کنسول سونی بیشتر از بقیه باشد، در نتیجه تمرکز فروشگاه‌ها برای سرویس‌دهی و فروش بازی (در دسترس قرار دادن بازی‌های روز) روی این کنسول است. به علاوه، تعویض و خرید و فروش بازی‌های نو و دست دوم کنسول پلی‌استیشن 4 تقریبا در همه‌ی سایت‌های مخصوص به این‌کار انجام می‌شود و این یک برتری تعیین کننده نسبت به ایکس‌باکس وان است. مطمئنا اگر شما هم روزی بخواهید کنسولی را تهیه کنید، منطقا به سمت آن که بازی‌های دردسترس‌تری دارد کشیده خواهید شد.

کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به وی‌یو وضعیت بسیار بهتری دارد. با این‌که حضور این کنسول در بازار ایران کم‌رنگ‌تر از رقیب اصلی یعنی پلی‌اسیتشن سونی است، اما با توجه به در دسترس قرار گرفتن بازی‌ها و این‌ نکته که هنوز هیچ‌یک از این کنسول‌ها هک نشده و بازی‌کنندگان برای استفاده‌ی تمام و کمال از بازی‌ها مجبور به خرید نسخه‌ی اصلی هستند، مایکروسافت هنوز در این رقابت مانده و نفس می‌کشد.

نکته‌ی قابل توجه در مورد کنسول ایکس‌باکس وان حضور کینکت و قیمت بالاتر آن در بازار ایران است که باعث شده کمی به حاشیه رانده شود. از طرف دیگر، خرید بازی‌ها و فروش دست دوم آن‌ها (با اعمال محدودیت‌های قرض دادن بازی از طرف مایکروسافت) مشکلاتی دارد که کاربران ایرانی را از این کنسول دور کرده‌اند. همین می‌شود دلیل اصلی گیمرهایی که صرف نظر از بازی‌های انحصاری، حداقل برای انجام بازی‌های مولتی‌پلتفرم به جای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 را انتخاب کنند.

این دقیقا همان اتفاقی است که در نسل گذشته برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن افتاد و پیش از این‌که کنسول سونی هک و بازی‌های کپی بر روی آن اجرا شوند، در ایران گوی سبقت را ربود و فروش چشمگیری را تجربه کرد. حالا مایکروسافت با اعمال محدودیت‌های کنترلی برای کنسول خود، شرایط مناسبی را برای جولان کنسول رقیب در بازار آشفته‌ی ایران فراهم کرده است.

همه‌ی این بحث‌ها با به میان آمدن صحبت از نینتندو و کنسول تقریبا شکست‌خورده‌اش وی‌یو بی‌معنی می‌شوند. در یک جمله خلاصه می‌توان می‌گفت “خرید کنسول نینتندو در ایران تنها برای عاشقان این شرکت و بازی‌های همیشگی آن کاری معقول به نظر می‌رسد.” حضور نینتندو در این نسل نیز همچون نسل گذشته در ایران کم‌رنگ است. با این تفاوت که فروش جهانی کنسول وی، با وی‌یو اصلا قابل مقایسه نیست.

در واقع در این نسل، بر خلاف نسل گذشته، کنسول‌ها به همان نسبتی که در دنیا فروش داشته‌اند در بازار ایران نیز قد علم کرده‌اند. کنسول نینتندو با تمام ضعف‌ها و قدرت‌های خود در بازار ایران به شدت به حاشیه رانده شده و دایره‌ی مصرف‌کنندگان آن بسیار محدود است. بنابراین اگر عاشق بازی‌های نینتندو نیستید و حتا از آن‌هم بدتر کنسول وی‌یو را برای بازی‌های انحصاری نمی‌خواهید –بلا به دور- خرید آن واقعا کاری عاقلانه نیست.

به عنوان نتیجه باید گفت که با توجه به این‌که کنسول پلی‌استیشن 4، توانسته تا کنون حضور موفقیت‌آمیزی را در بازار ایران تجربه کند و بازی‌کنندگان می‌توانند با هزینه‌ی کم‌تری صاحب این کنسول و بازی‌های آن شوند –حتا امکان پایرت کردن بازی‌های این کنسول نیز وجود دارد- توصیه‌ی اول برای خرید است. از طرف دیگر ترفندهایی برای خرید مشترک بازی‌های دیجیتالی ایکس‌باکس وان -یک بازی برای دو کاربر- وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند در صورتی که یکی از دوستانتان کنسول مایکروسافت را داشته باشد، هزینه‌های بازی‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

از طرف دیگر، امکانات مولتی‌مدیای بی‌شمار کنسول مایکروسافت، امکان بازی کردن عناوین کنسول 360، ورود ویندوز 10 به این میدان نبرد و در نهایت حضور همیشگی کینکت و لذت استفاده از آن می‌توانند بهای بیشتری که برای تصاحب کنسول مایکروسافت می‌پردازید را توجیه کنند. پس اگر شما یک نفر را در نزدیکی خود می‌شناسید که ایکس‌باکس وان دارد، می‌توانید با خیال راحت این کنسول را به کنسول سونی ترجیح دهید.

در پله‌ی سوم وی‌یو قرار دارد که فقط برای بازی ساخته شده و تقریبا هیچ امکانات اضافی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. وی‌یو به جز عاشقان نینتندو به والدینی که کودکان بین 7-13 ساله دارند هم توصیه می‌شود.

پ.ن: این مطلب در تاریخ نهم آبان‌ماه 1394 بازنویسی و آپدیت شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

464 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    دوستان من به عنوان کسی که هردو این کنسول هارو دارم بگم که ایکس باکس هیچوقت یه گیمر حرفه ایو راضی نمیکنه اگر مبتدی هستید و یه بازی فوتبالو جی تی ای راضیتون میکنه ایکس باکس بگیرید ولی اگر میخواین بازی های سطح بالا کنین پی اس چهار بگیرید شک نکنید به این حرفا توجه کنید از خریدتون ناراضی نخواهید شد..

  2. HANGOVER می‌گوید

    پلی استیشن ی خدای جنگ داره ک 100 تا ایکس باکس ارزش داره اصلا شما برو بیرون بگو ایکس باکس کسی نمیدونه چیه ولی بگو پلی4 هرکه 2 ساعت دربارش واست حرف میزنه

  3. HANGOVER می‌گوید

    پلی استیشن ی خدای جنگ داره ک 100 تا ایکس باکس ارزش داره

  4. شهریار می‌گوید

    ممنونم بسیار جامع و مفید بود

  5. محمدجواد می‌گوید

    من پی اس فر دارم خیلی هم راضیم به نظر من 4 بهتره ???????

  6. omid می‌گوید

    ببخشید دو تا سوال داشتم
    1-از لحاظ قیمت بازی کدوم کنسول بهتره و ارزششو داره؟
    2-کی قیمت سی دی های دو کنسول پایین تر میاد؟

  7. امید می‌گوید

    سلام ببخشید من موندم پلی استیشن 4 بگیرم یا ایکس باکس پلی استیشن از همه لحاظ یهتره””” ولی بازی هاش خیلی گرونه میشه ی کاری کرد در مورد بازی هاش ک نخاد اینقدر پول بدی؟؟؟

  8. naser می‌گوید

    فقط ps4 و بازیای فوقولاده زیبای انحصاریش ماکروسافت هنو خیلی کار داره بپای سونی برسه پلی استیشن یه عظمته تو بازیای ویدیویی پس اشتبا محزه نکنید ایکس باکس نگیرید چون خودم این اشتبا محزو کردم الان پلی 4 دارم و خیلییییی راضیم just ps4

  9. اردلان می‌گوید

    سریع جوابم روبدیدلطفا

  10. shayanJG می‌گوید

    سلام اگه میشه یکی کمکم کنه من gta,vآنلاین بازی میکنم هیچ ایرانی پیدا نمیشه.همه خارجی هستن .لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم !!!ممنون میشم.

    1. اردلان می‌گوید

      ایکس باکس وان قیمتش با کینکت چقدرهست؟؟؟؟

      1. حسن کریمی می‌گوید

        حدودا یک و هفتصد

  11. کوروش می‌گوید

    من فقط از یک نظر قصد خرید پلی 4 را دارم اونم فقط به خاطر بازی the last of us هست خیلی با حاله اما بازی هاش خیلی استرس ئداره دیوانه کنندس

  12. ali می‌گوید

    ایا موقعی که بازی را روی پلی استیش نصب میکنی برای بازی دیگر احتیاجی به دیسک بازی نیست مانند نصب بازی روی کامپیوتر است لطفا پاسخ دهید

  13. poria می‌گوید

    وان به نظر من بهتره مخصوصا کینک تش ولی موندم کدومو بگیرم ولی خیلی تحقیق کردم اکثرا گفتن فرقی نداره

  14. alireza می‌گوید

    عشق سونی ۴.مخصوصا بازی مرتال کمبت ایکس روش .دمتون گرم

  15. امیر می‌گوید

    سلام. من میخوام یک کنسول بازی بخرم اما نمیدونم کدام یک بهتره، Xbox One یا Ps4؟
    سوال اول: آیا توی Ps4 میشه آنلاین بازی کرد؟
    سوال دوم: آیا بازی های Ps4 در ایران راحت گیر میاد؟
    سوال آخر: کیفیت بازی های در Ps4 واقعا HD هستند؟
    و در آخر راهنماییم کنین کدوم رو بخرم؟
    مرسی از توجه و مرسی بابت این که مطالبی نوشته اید که به ما کمک کند.
    خدا حافظ.

    1. shayan JG می‌گوید

      سلام. آقا امیر جواب سوالاتون؟1چرا نمیشه من خودم آنلاین بازی میکنم خیلی راحت فقط کافیه پلاس کارت یه چیزی مثل پول به دلار.20دلاری و 50دلاری میخریش آکانت میسازی بعد برای آکانتت psnمیخری 3ماهه 12ماهه یادم نیس فک کنم 6ماهه هم بود. و میتونی آنلاین بازی کنی. 2بله.والا من هر فروشگاهی که رفتم تعداد بازی های ps4بیشتر بوده نسبت ب ایکس وان هم بصورت فروش و اجاره3داداش مثل اینکه ps4هست باید کیفیت HD البته ناگفته نماندبستگی ب TV هم داره ولی درکل اکثریت ps4رو بصرفه تر میدونن. حالا ریشوقیچی دس خودته. نظر من ps4.حالا ن اینکه خودم دارم بخاطر این بگم ps4درکل سونی تمام کنسول هاش خوب بوده 30سال کم نیس که تو کار کنسول بوده.حالا ب ایکس باکسی ها هم بر نخوره. ایکس وان هم خوبه. ولی ن بخوبی ps4??

      1. shayan JG می‌گوید

        اشتباه نوشتم ببخشید ???خودسونی 30سالشه.ولی درکل تجربه بیشتری تو کنسول سازی داره???

    2. دیسی می‌گوید

      وات؟

    3. دیسی می‌گوید

      فکر کنم

    4. دیسی می‌گوید

      جناب امیر
      1_من کلا 10 سالمه و انلاین بازی نمیکنم ولی میشه انلاین بازی کرد.
      2_بلههههه.بسیار راحت تر از ایکس باکس
      3_نمیدونم.
      و راهنمایی من:من تو گیم نت با ایکس باکس بازی میکردم و حالا پی اس فور اسلیم دارم و به شدت راضیم.
      در کل جفتشون دسته ی باب دستی دارند.
      ولی هر کدومو بخرید میتونید از شاهکار ندررلم اینجاستیس 2لذت ببرید.
      ولی با پی اس بیشتر حال کردم.
      نتیجه گیری:هر دو شانه به شانه هستند،
      ولی پیشنهادم با اختلاف کم پی اس فور اسلیمه
      بخاطر کیفیتشو همچنین دسته باب دست تری داره

  16. حسین می‌گوید

    سلام من میخوام بدونم از نظر راحت تر بدست اومدن بازی کدوم کونسول بهتره؟؟؟؟؟
    اخه من Xbox 360 داشتم Ps3 هم داشتم از Xbox راضی تر بودم چون بازی جدید تا میومد رو DVD راحت میخریدی اما Ps3 باید بازیو کپی تو Hard Disck میکردی و کلی درد سر های دیگه…..
    حالا میخوام بدونم XboxOne از نظر راحت گیر اوردن بازیا بهتره یا Ps4????????????

    1. shayan JG می‌گوید

      سلام.دادا من خودم ps4دارم ازش راضی هم هستم.کنسول خوبیه ایکس باکس هم خوبه خودم نداشتم رفیقم ایکس باکس داشت چون بازی زیاد نبود ردش کرد ps4 خرید.ps4تو ایران بصرفه تره .بازیاش تو ایران بهتر گیر میاد آپدیت کنسول هم راحته کافیه به نت وصلش کنی البته اگه تیک آپدیت رو زده باشین.تازه اگه میخوایی مطمئن باشی برو.تو سایت بروز.که خود مجری برنامه گفت که ps4تو ایران بهتر از ایکس باکس وان.بوده.

  17. reza می‌گوید

    سلام من میخوام کنسول بازی بخرم و واقعا نمیدونم کدام یک بهتر هست لطفا جوابمو بدید و اینکه باکدام یک کنسول راحت تر میتونی باهش بازی کنی و راحت تری منظورم طراحی دسته هست که کدوم طراحیش بهتره برای بازی راحت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  18. کوروش می‌گوید

    سلام بازی های دیجیتالی ps4 بهتره یا فیزیکی ؟ جریان این سی دی فروش ها چیه که میگن هر بازی رو 50هزار تومن میگیریم توی هارد میریزیم دیگه نیازی به دیسک نست حالا فیزیکی بهتره یا دیجیتالی جریان این سی دی فروش ها که تو هارد میریزن چیه خوبه یا بده ؟ آخه فیزیکی گرونه اصلا خوشمم نمیاد دیجیتالی هم ارزون تره هم بهتر نظر شما چیه ؟

    1. shayan JG می‌گوید

      سلام دادا.والا من بازی دیجیتالی خریدم 70تومان.فروشنده بهم گفت ب هیچ عنوان ps4رو به نت وصل نکنی .اگه وصل بشه بازی قفل میشه.خلاصه ما هم وصل نشدیم ب نت.بازی میکردیم بعد از ۲۰روز بازی دیگه بالا نیومد رفتیم جا آقای فروشنده بهم گفت شما وصل شدی ب اینترنتو هزارگیر دیگه داد.خلاصه دیگه توبه کردم دیگه بازی دیجیتالی نخرم.حالا بیشتر دست دوم میخرم.شما هم نخر همین دست دوم رو بخر تازه میتونی دوباره نقدش کنی.

    2. E.A.R می‌گوید

      بازی دیجیتالی به صرفه ارزون ترند من میخرم 20تومان 30تومان واصلا خراب نمیشند بدون اینترنت ولی بعضی باهم بااینترنت هم بدون اینترنت اونا 70تومان بازی دیگه هستند که قیمتش 40تا50تومان اونا قفل میشند ولی اینترنت روشن کنی باز میشند من خودم ps4دارم

  19. سعيد می‌گوید

    بچه ها سلام بنظرتون ایکس باکس وان با کینکتش بهتره یا پلى فور با دوربینش که مثله کیکنکت کار میکنه لطفاً جواب بدید. ممنون

    1. حسین می‌گوید

      xbox1بهترازps4

    2. حسین می‌گوید

      پلی استیش کیفیتش بهتره اگرمیخوای فقط بازی کنی ایکس باکس وان بخری بهتره ولی ازنظرانلاینی پلی استیشن 4بهتره.من هردورودارم.ازنظرگرافیک یکی هستن.من خودم ایکس باکس وان اول داشتم ولی بعددیدم که انلاین بازی کردن باایکس باکس وان سخت تره وبعدبرای انلاین بازی کردن پلی استیشن خریدم.برای ایرانی هاپلی استیشن 4بهتره.سعیدازنظرمن ایکس باکس بخر

  20. عرفان می‌گوید

    ایکس باکس

    1. سعيد می‌گوید

      مطمئنى

  21. محمد می‌گوید

    اخه سونی زود تولید میشه من الان اگه سونی چهارو بگیرم دوسال بعد که کپی خور شد یدونه جدید ترش میاد

    1. پوریا.س می‌گوید

      اولا حالا حالا ها کپی خور نمیشه نگران نباشید نسل بعد کنسول هم حدودا سال 2021 میاد .

      1. دیسی می‌گوید

        کپی خور یعنی چی؟

  22. عرشیا می‌گوید

    خی
    لی باهاله اما ایکس باکس وان آشقاله

  23. عرشیا می‌گوید

    خیلی باهاله پلاستیشن فر

  24. رضا می‌گوید

    پلی4 بهتره یا ایکس باکس لطفا جواب بدید میخوام یکیشون رو بخرم

    1. پوریا.س می‌گوید

      مگه نقد و بررسی فارنتو نخوندی ؟

  25. پوریا.س می‌گوید

    بجه ها کنفرانس سونی همین الان داره تو زومجی و دیجیکالا مگ پوشش داده میشه برید ببینید .

  26. amir می‌گوید

    سلام
    ایا امکان اجرای بازی دست دوم وجود داره و باید هر 24 ساعت به اینترنت وصل باشی

    1. پوریا.س می‌گوید

      بله امکان خرید بازی های دست دوم وجود داره و نیازی نیست کنسول هر روز آپدیت بشه .

  27. farzin می‌گوید

    من خودم ps4 دارم از ایکس باکس بهتره دسته ps4 از ایکس باکس بهتره فروش ps4 هم بیشتر هستش

  28. ali pourhossein می‌گوید

    سلام دوستان ببینین سونی اولین شرکتی بود که کنسول پلی 1و2 رو بیرون داد وبعد اون مایکروسافت اومد شمااگه دقت کرده باشین مایکروسافت عقب تر از سونیه چون سونی رو همه چیز بازرافت کار کرده دسته ایکس باسو ترو خدا نیکا تو ببینین چجوریه کاملا تخته انگار یه تکه چوب صافو تو دستت نیگه داری ولی پلی4 یه خوش دستی توش بکار رفته که میشینه تودست ادم انگار عضوی از وجودادمه دسته بکنا ایک باکس وان گرافیکش 1.32 ولی پلی 4 1.82وحافه ایکس باکس وان هشت گیگابایت وفرکانس 2133 ولی پلی 4هش گیگ5500 باورتون میشه پلی 4بلوتوث داره ولی ایکس باکس نداره زنده باد پلی 4 ههههههههههووووووورررررراااااااا

  29. omid می‌گوید

    با سلام چند تا سوال داشتم خدمت دوستانی که کنسول رو دارن…
    1.ایا امکان اجرای بازی های دست دوم وجود داره…
    2.ایا باید هر 24 ساعت به اینترنت وصل بشی…

    1. پوریا.س می‌گوید

      بله امکان خرید بازی های دست دوم وجود داره و نیازی نیست کنسول هر روز آپدیت بشه .

  30. سپهر می‌گوید

    لطفا کسایی که طرفداری می کنن نظر ندن چون بقیه رو که اطلاعات کمی دارن به اشتباه میندازن.بعد مگه می خواین لباس بخرین که می گین جنس اون بهتره .در ضمن ایکس باکس وان نیاز به اینترنت نداره واون اوایلش بود که نیاز داشت . بلا کیفیت سونی کمی بهتره و این اختلاف کیفیت با چشم قابل ملاحضه نیست و باید دستگاه بزاریم تا مشخص شه . این که سونی کیفیتش کمی بهتره برای اینه که سونی روی بازی فقط متمرکز شده ولی ایس باکس روی چیزی متمرکز نشده و تقسیمش کرده . دوستانی که می خوان بخرن اصلا به حرف این و اون گوش ندن و به حرف دلشون گوش بدن چون شما پول می دین می خرین و شما هستین که بازی می کنید وشما هستین که لذت می برین و عذاب می کشید پس فقط ببینید دلتون چی می گه موفق باشید

  31. محمد می‌گوید

    سلام من نمیدونم ایکس باکس وان بخرم یا پلستیشن4لطفا کمکم کنید

  32. mohamad می‌گوید

    با سلام
    میخوام مزیت و معایب پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان رو بگم.
    ایکس باکس وان دسته هاش خوش دسته و جنس دسته هاش از دسته های پلی بهتره و همینطور زیبا تر است.پلی 4 به آپدیت نیاز نداره .از نظر گرافیکی فرق زیادی ندارن. جنس پلی 4 از ایکس باکس وان بهتره.پلی 4 100 دلار ارزان تر است ایکس باکس وان است ولی ایکس باکس وان به همراه کینکت 100 دلار گران تره.

  33. محمد حسین می‌گوید

    من یک هفته ای هست خیلی جدی در باره ی اینکه ایکس باکس وان بهتره یا سونی4 تحقیق کردم و فهمیدم ک سونی 4 با اختلاف کم بهتر

    1. نیما می‌گوید

      بجه ها من میگم ایکس باکس وان بخرید چون یه بار با فامیلمون که ps4داره داشتم مقایسه میکردم دیدم گرافیک پلی بهتره اما این دلیلی نمیشه که بازی های ایکس باکس وان کمتره

  34. محمد حسین می‌گوید

    من تمام مقایسه های ایکس باکس وان و سونی4 رو دیدم داخل همشون سونی4 با اختلاف کم در همه چیز بهتر بود بنظر من اگر میخواید بازی کنید و لذت ببرید سونی4 رو بخرید چون ایکس باکس وان بازی هاش خیلی جالب نیستن و سونی4 بازی های خیلی بیشتری رو داره به نظر من سونی4 بهتره اما با اختلاف کم-!

  35. mohamad می‌گوید

    بچه ها از من میشنوید پلی استیشن 4 بخرید.هم جنس اون از ایکس باکس وان بهتره و هم ارزان تره.چون ایکس باکس وان کینکت داره 100 دلار گران تره.

  36. E.A.R می‌گوید

    به نظرمنPS4 بهتر است چه از نظر ظاهری وکیفیت 10برابر XBOXONE هرکی موافق لایک