ایده جدید اپل برای تبدیل کل صفحه نمایش به سنسور تشخیص اثر انگشت!

مطمئنا یکی از پر سروصدا‌ترین قابلیت‌های آیفون 5 را می‌توان سیستم تشخیص اثر انگشت آن به حساب آورد. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا قفل صفحه نمایش را با استفاده از اثر انگشتی که قبلا برای گوشی تعریف شده باز کنید و حتی خریدهای مربوط به نرم افزارهای مورد نیاز را نیز با استفاده از این قابلیت انجام دهید.

0

فارنت:  مطمئنا یکی از پر سروصدا‌ترین قابلیت‌های آیفون 5 را می‌توان سیستم تشخیص اثر انگشت آن به حساب آورد. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا قفل صفحه نمایش را با استفاده از اثر انگشتی که قبلا برای گوشی تعریف شده باز کنید و حتی خریدهای مربوط به نرم افزارهای مورد نیاز را نیز با استفاده از این قابلیت انجام دهید.

اما اپل به این تکنولوژی اکتفا نکرده و در حق ثبت اختراع جدید خود از طرحی برای جایگزینی دکمه هوم معمولی با یک ترک پد ( نظیر آنچه در گوشی‌های بلک بری دیده بودیم) با استفاده از تکنولوژی تاچ آیدی پرده برداشته است.

در این طرح، ذکر شده که کاربران با استفاده از پیچاندن و یا کشیدن انگشت بر روی صفحه می‌توانند از سیستم اثر انگشت استفاده کرده و از گوشی خود بهره بیشتری ببرند. سنسور جدید به کار گرفته شده حتی می‌تواند زمان و مقدار فشار وارد شده بر صفحه را نیز اندازه گیری کند.

iphonepatent01

اما نکته قابل توجه در این حق ثبت اختراع، امکان استفاده از تمام سطح صفحه نمایش برای خواندن اثر انگشت شماست. بدین ترتیب گوشی‌های هوشمند می‌توانند حتی تشخیص دهند که کدام یک از انگشت‌های شما بر روی صفحه نمایش قرار دارد.

به عنوان مثال با قرار گرفتن انگشت اشاره بر روی صفحه نمایش، برنامه نقشه باز می‌شود و یا با گذاردن طولانی مدت انگشتی دیگر، می‌توانید برنامه ارسال پیامک را باز کنید.  البته اگر شما نگران افزایش مصرف باتری به واسطه استفاده از این قابلیت هستید، مدنظر داشته باشید که با استفاده از سیستم هوشمندی که در این تکنولوژی به کار گرفته شده است، گوشی شما می‌تواند بین استفاده عادی از گوشی و یا فعال شدن قابلیت ذکر شده، تشخیص قائل شود و یا برای برنامه‌هایی خاص از قابلیت تبدیل تمام صفحه نمایش به سیستم تشخیص اثر انگشت استفاده کند.

Source: Engadget

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.