آیا شارژر هر دستگاهی را برای یک دستگاه دیگر می‌توانید استفاده کنید؟

همانطور که می‌دانید تبلت، گوشی‌همراه، کتابخوان الکترونیکی، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل، شارژر مخصوص به خود را دارند. اما آیا واقعاً نیازی به این همه شارژر هست؟ آیا می‌شود از یک شارژر برای چندین دستگاه مختلف استفاده نمود؟

115

درگاه میکرو یو.اس.بی، که برای گوشی‌های همراه در نظر گرفته شده است، امروزه به عنوان یک استاندارد مشخص قلمداد می‌شود اما آیا می‌توان از یک شارژر میکرو یو.اس.بی برای شارژ تمامی دستگاه‌های برخوردار از این درگاه استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب به جواب این سوال‌ها خواهیم پرداخت.

smartphone-and-chargers

انواع شارژرها

در حالی‌که این روزها شارژرها بیشتر از گذشته به سمت استاندارد سازی پیش رفته‌اند اما باز هم شارژرهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شارژرهای لپ‌تاپ:

متأسفانه هنوز شارژر استانداردی برای لپ‌تاپ‌ها تعریف نشده و شما باید شارژر مخصوص لپ‌تاپ خود را تهیه کنید. استانداردی برای کانکتور شارژرها نیز هنوز تعریف نشده و در نتیجه امکان اتصال تصادفی شارژر یک لپ‌تاپ به لپ‌تاپ دیگر وجود ندارد و نتیجه اینکه نمی‌توانید از یک شارژر برای شارژ دستگاهی از برند دیگر استفاده کنید و این موضوع حتی گاهی برای دستگاه‌های یک برند نیز اتفاق می‌افتد.

کانکتورهای اپل:

اپل در سال ۲۰۱۲ استانداردی برای کانکتورهای خود تعریف کرد. کانکتور مدل‌های آیفون، آی‌پد وآی‌پاد تاچ در حال حاضر یکسان می‌باشند و در نتیجه شما می‌توانید از یک شارژر برای شارژ تمامی این مدل‌ها استفاده نمایید. دستگاه‌های قدیمی اپل از کانکتور ۳۰ پین استفاده می‌کنند. اپل برای شارژر دستگاه‌های قدیمی نیز تبدیلی ساخته است تا با استفاده از آن بتوانید دستگاه‌های قدیمی خود را بوسیله شارژرهای جدید این شرکت شارژر نمایید.

apple-lightning-connector

همانطور که اشاره کردیم شارژرهای لپ‌تاپ‌ها با یکدیگر سازگار نیستند اما کانکتور شارژر اپل به دستگاه‌های مختلف این شرکت متصل می‌شود. البته باید توجه داشت که شارژرهای آی‌پد از آمپر بیشتری نسبت به آیفون برخوردار هستند و البته به تفاوت این آمپر بیشتر در ادامه مطلب اشاره خواهیم کرد.

شارژرهای میکرو یو اس بی:

بیشتر گوشی‌های هوشمند همراه نظیر گوشی‌های اندرویدی، ویندوز فون، بلک‌بری و تبلت‌های اندرویدی از شارژر استاندارد میکرو یو.اس.بی استفاده می‌کنند. این شارژر جایگزین شارژرهای قدیمی شده است و حتی اپل برای مطابقت با دستورالعمل اتحادیه اروپا در خصوص یکسان‌سازی شارژرها، آداپتور مخصوصی را ارائه کرده که کانکتور مخصوص اپل را به میکرو یو.اس.بی تبدیل می‌کند.

آیا هر شارژر میکرو یو اس بی را می‌توان به هر دستگاه مجهز به درگاه میکرو یو اس بی متصل کرد؟

از نظر تئوریک تمام شارژرهای میکرو یو.اس.بی با دستگاه‌هایی که این درگاه را دارند سازگار هستند و نیازی نیست که در هنگام خرید دستگاه جدید، شارژر جدید نیز تهیه کنید. در عین حال اگر یک کابل شارژ میکرو یو.اس.بی داشته باشید می‌توانید آنرا به درگاه یو.اس.بی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود متصل کرده و دستگاه مورد نظر خود را البته با سرعت پائین‌تری شارژ نمایید.

Micro USB

نکاتی که در هنگام شارژ باید در نظر بگیرید!

– ممکن است از شارژر یک گوشی هوشمند برای شارژ لپ‌تاپ هم بتوان استفاده نمود که این به درگاه مورد استفاده در دو دستگاه بستگی دارد. به طور مثال کروم بوک ۱۱ اچ پی از چیپست ARM استفاده می‌کند، این چیپست در گوشی‌های همراه هوشمند نیز استفاده می‌شود، در نتیجه می‌توانید با استفاده از شارژر میکرو یو.اس.بی این مدل لپ تاپ را شارژ نمایید.

جالب است بدانید که فروش این لپ تاپ اخیراً به دلیل تولید گرمای زیاد شارژر در هنگام شارژ شدن متوقف شده است و صاحبان این لپ تاپ از سایر شارژرهایی که برای گوشی‌های همراه هوشمند در بازار موجود است استفاده می‌کنند.

شارژرهایی در بازار توسط شرکت‌های مختلف با استاندارد UL وجود دارد. این استاندارد مختص تایید امنیت ساخت محصولات جانبی است و به این معنا می‌باشد که آزمایش‌های لازم برای جلوگیری از گرم شدن زیاده از حد آن‌ها انجام شده است. اما باز هم ممکن است حتی شارژرهایی که دارای تأییدیه‌های امنیتی هستند نیز با مشکل کار کنند، همان‌طور که دیده شده بعضی از باتری‌ها آتش می‌گیرند. حتماً از شارژرهایی که ذکر شد برای شارژر دستگاه خود استفاده نمایید.

یکی دیگر از نگرانی‌ها ما شارژرهایی هستند که تأییدیه‌های لازم را ندارد. همان‌طور که نباید از باتری‌های غیر اصلی (به خصوص باتری‌های چینی) استفاده کنید، در انتخاب شارژر نیز دقت‌های لازم انجام شود. شارژرهای غیر اصلی زیادی در بازار موجود است که نام برندهای معتبر را یدک می‌کشند!

تمامی پورت‌های یو.اس.بی ۵ ولت برق تولید می‌کنند و به این معناست که نیازی به نگرانی در هنگام اتصال شارژر میکرو یو.اس.بی وجود ندارد. اما آمپر شارژرها یک مسئله کاملا متفاوت است. برای تولید برق بیشتر و در نتیجه شارژ سریع‌تر، شارژرها می‌توانند جریان بیشتری را منتقل کنند که این جریان را آمپر می‌نامند.

آمپر بیشتر برق بیشتری تولید می‌کند، بنابراین شارژر یک تبلت اندرویدی می‌تواند آمپر بیشتری به نسبت به شارژر یک گوشی اندرویدی تولید کند. برای مثال شارژ تبلت ممکن است توانایی تولید ۲ آمپر را داشته باشد اما شارژر گوشی همراه هوشمند ۱ آمپر تولید می‌کند.

اما اگر شارژر تبلت را به گوشی همراه خود متصل کردید، نگرانی بابت صدمه دیدن گوشی خود به دلیل میزان آمپر بیشتر را نداشته باشید. احتمالاً گوشی همراه شما نخواهد توانست از میزان تمام آمپر وارد شده استفاده کند و این امر مشکلی پیش نخواهد آورد و حتی ممکن است گوشی همراه شما سریع‌تر شارژ شود. این یعنی اینکه شما می‌توانید هر شارژر میکرو یو.اس.بی را به هر مدل گوشی همراه و یا تبلت متصل و دستگاه مورد نظر را شارژ نمایید.

نکته مهم دیگر این است که شما در هنگام مسافرت به کشورهای مختلف باید توجه به تفاوت ولتاژ برق میان کشورها داشته باشید. اگر مسافرت‌های بین‌المللی انجام می‌دهید باید این تفاوت ولتاژها را در نظر بگیرید.

تمام مطالب بالا کاملاً علمی و اثبات شده می‌باشد. البته ممکن است بعضی دستگاه‌ها با یک شارژر به خصوص شارژ نشود. درحالی‌که استاندارد جامعی برای شارژرها تعریف شده است، اما ظاهراً بعضی از سازنده‌ها این استانداردها را رعایت نمی‌کنند.

منبع HowToGeek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

115 نظر برای این مطلب
  1. مبینا می‌گوید

    سلام من یک لپ تاپ دل دارم شارژرش خراب شده یعنی هیچ مدل شارژر لپ تاپی بهش نمی خوره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شارژر اصلی خودش رو تهیه کنید

  2. محسن صحافی می‌گوید

    سلام
    باید شارژر گوشیتون هم در همین حد باشه مخصوصا بیشتر نباشه
    مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  3. مانی می‌گوید

    سلام من یه هدست پلانترونیکس خریدم شارژر نداره تو دفترچشم ۵ ولت با 80ma رو پیشنهاد داده میتونم با شارژر گوشیم شارژرش کنم مشکلی واسش پیش نمیاد ؟

  4. شاهین می‌گوید

    سلام. من امپره شارژر اصلی گوشیم 1.5 و گمش کردم. حالا اگه با شارژری که امپرش 1 شارژ کنم مشکلی پیش میاد؟!!

    1. مجتبی می‌گوید

      نه مشکلی پیش نمیاد فقط ممکنه دیرتر شارژ بشه

  5. یاس می‌گوید

    سلام من گوشیم کا ۱۰ الجی .دوساعت و نیم طول میکشه شارژ بشه. اگر از شارژر دو آمپر قوی استفاده کنم تاثیری داره در زودتر شارژ شدن؟؟؟ کمکم کنید

    1. مجتبی می‌گوید

      بستگی به دستگاه داره ولی احتمالا با آمپر بالاتر زمان شارژ کمتر میشه

  6. سمر می‌گوید

    سلام من گوشیم آیفون 6 اس هست .یه مشکلی که الان پیدا کردم اینه که به هیچ عنوان با شارژ اصلی گوشیم شارژ نمیشه ( با چند تا شارژر اورجینال دیگه هم امتحان کردم ) فقط با کابل فیک شارژ میشه . میخوان ببینم مشکل کجا هست

  7. Amin No Love می‌گوید

    سلام..گوشی من الجی G3beat هست شارژر گوشیم خراب شده الان هم شارژر هواوی استفاده میکنم یکم دیر تر شارژ میشه چیکار کنم درست شه ..یا فقط راهش اینه شارژر الجی بخرم؟؟لطفا پاسخ رو زود بگین ممنون از سایت خوبتون?????

  8. حسین می‌گوید

    سلام گوشیم سامسونگه شارژرم گم شده باشارژر دیگه میزنم شارژر قشنگ شارژمیشه هنگامی ازش استفاده نمیکنم خودب خود خالی میکنه شارژراصلی شوگیربیارم خوب میشه؟؟؟ کمکم کنید ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مصرف شدن شارژ ارتباطی به اینکه گوشی با چه شارژری شارژ شده نداره

  9. Hoda می‌گوید

    سلام, با شارژر گوشی های فست شارژینگ میشه گوشی های دیگه رو شارژ کرد مشکلی برای شارژر یا گوشی ک قابلیت فست نداره به وجود نمی اید؟

  10. تامین می‌گوید

    ببخشید میخوام بدونم سل با ولتاژ1،85 و امپراژ 2200 mah رو با چه ولتاژ و امپراژی شارژ کنم؟؟

  11. نیلوفر می‌گوید

    سلام.ببخشید آیپد رو میشه با شارژر ایفون شارژ کرد؟

  12. موسی می‌گوید

    با سلام
    دوستان عزیز بنده بعنوان یک فنی کار برق خواستم موردی رو خدمت شما دوستان بگم . در بحث شارژر تفاوت آمپر شارژر زیاد نگران کننده نیست و فرقی نداره وتنها فرقش اینه اون شارژری که آمپر بالاست زودتر شارژ میکنه و آمپر پایین دیرتر . البته شارژهای غیر استاندارد در بازار وجود دارند و به قیمتش هم ربطی نداره چراکه شارژر استاندارد در وقتی گوشی شارژ کامل شد بصورت سوییچینگ و هوشمند شارژ کردن رو قطع میکنه و هیچ فروشنده ای از این مورد مطلع نیست و هرکسی از کالای خود تعریف خواهد کرد. فقط در خریدش به بسته بندی و استاندارد و کیفیت ظاهری شارژر توجه کنید .پیروز و پرنشاط باشید.

  13. مهدی می‌گوید

    گوشیم مدیا پد ده هست شارژ گوشیم خراب شد یکی خرید دو امپر هست ولی باز خوب شارژ نمی کند ممکن است باتری خراب شده باشد ولی با یک نیم امپر شارژ کردم دیر شارژ میشه دوازده ساعت تول کشید به باتری صدمه میزنه چه کار کنم اما شارژ میشه خوب نگه میداره

  14. احمد می‌گوید

    با سلام بنده گوشیم باتری 3200 داره و شارژر فابریکم 1.5 آمپری بود که زود خراب شد،حالا هرچی میگردم فقط 2 آمپری هست،با خیال راحت استفاده کنم ؟ ممنون

  15. پارسا می‌گوید

    سلام می گم اگه به جای سری خود ویتا از سری ایسوس استفاده کنم مشکلی پیش می اد راحت شارز می شه می خوام بدونم ممکن باتریش خراب شه

  16. یلدا می‌گوید

    اگه باتری لب تاب خراب باشه امکان داره که به باتری گوشی ضربه بزنه و دیر شارژ کنه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  17. erfan می‌گوید

    ولی چرا دیر تر شارژ میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دیرتر شارژ شدن ممکنه به خاطر پایین تر بودن آمپراژ نسبت به شارژر اصلی باشه

  18. erfan می‌گوید

    آها خیلی ممنون

  19. erfan می‌گوید

    سلام
    اگه شارژر فابریک باشه ولی سوکت(کابل) مغایر باشه واسه گوشی مشکلی پیش نمیاد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر فقط باید سازگار باشه درگاهش

  20. متی می‌گوید

    سایت خیلی خوبی دارین!
    شارژر من خوبه مرسی از شما

  21. میلاد می‌گوید

    سلام. آیا میشه یه باتری 2600ma رو بجای باتری 2100ma گذاشت رو گوشی؟! برا گوشی ضرر نداره؟! لطفا راهنمایی کنید

  22. maryam می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    گوشی من هوآوی هستی سر شارژر گوشی مشکل پیدا کرد و اونو با یه سرشارژر سونی عوض کردم حالا وقتی گوشیم به شارژ متصل میکنم گوشیم داغ میشه و سرعت تموم شدن شارژشم خیلی بالاس و بعضی اوقات اخطار :ولتاژ بیشتر از حد شارژر میاد چکار باید بکنم
    راهنمایی کنید لطفا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سری شارژی اصلی رو خریداری و استفاده کنید. به آمپر خروجی دقت کنید

  23. محمد رضا مهرنيا می‌گوید

    با عرض سلام اقا ممنون بابت این توضیح خوبى که دادید ولى شما همه چیز و گفتید به غیر از یه مسله مهم که من هم اکنون در حال سرچ این مشکل بودم که به سایت شما برخوردم و اون سوال این بود که فکر کنم خیلى هم مهم باشه. ایا هنگامیکه ما با یک شارژر دیگر گوشى خود را شارژ میکنیم و مثلا شارژر گوشى خود 1.5 امپر بودش و شارژرى که هم اکنون در دسترس میباش 1 و یا حتى کمتر از 1 میباشد تکلیف چگونه میباشد در این صورت مطمىنن با زمان بیشتر و یا خیلى بیشتر براى شارژ کامل مواجه خواهیم بود در این صورت میخواستم بدونم ایا این عمل به گوشى صدمه می زند با خیر اگر امکان دارد کاملا توضیح دهید سپاسگذارم

  24. Ali.M.N می‌گوید

    آیا من میتونم از سر شارژر آیفون با کابل آندروید گوشی اندرویدی خودمو شارژ کنم؟

  25. ملیحه می‌گوید

    سلام ببخشید شارژر گوشی من خیلی صدای ویز ویز میده من گوشی رو تازه خریدم ایا شارژرم خرابه یانه؟

  26. حسین می‌گوید

    کابل usb گوشی آیفون من خراب شد یه نمونه تقلبیش رو خریدم آیا به گوشی آسیب میرسونه و حتماً می بایست کابل اورجینال رو می خریدم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اپل در مورد استفاده از کابل‌های غیر اصلی هشدار داده. این به این معنی نیست که صد در صد اماکن داره آیفون شما دچار مشکل بشه اما به هر حال احتمالش وجود داره

  27. احمد می‌گوید

    سلام میتونم شارژر not 4 یا s6 رو به j5 وصل کنم این کار باطری یا گوشی رو داغون نمیکنه
    تو سایتای دیگه نوشتن اسیب میرسونه نظر شما چیه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ما نظرمون را داخل مطلب به طور کامل توضیح دادیم!

  28. مجتبی می‌گوید

    سلام من قبلا مطالبی راجب به شارژرهای سریع یا همون fast charge تو وبسایت شما خوندم . و چیزی ک من برداشت کردم این بود ک شارژرهای سریع ب خاطر امپر بالاتر سریع تر شارژ میکنن . حالا من ی سوالی داشتم این بود الان بک شارژر 2 امپر با یک شارژر سریع ک 2 امپره هستن فرق دارن از لحاظ سرعت شارژ یا خیر . مرسی

  29. علیرضا می‌گوید

    سلام آیا میتونم شارژر گوشی دیگران رو به تبلتم وصل کنم چون شارژر خودم چند روزه دیر شارژ میکنه ولی شارژر گوشی های دیگه خوب شارژ میکنه ایا مشکلی پیش نمیاد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب بالا رو برای همین نوشتیم

  30. f می‌گوید

    خواهشا همین الان جواب بدید
    یه مبدل خریدم روش نوشته ده امپر .الان میتونم وصلش کنم به پی هشت؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ده آمپر؟! چه مبدلی؟ شارژر گوشی ها معمولا بین یک تا دو آمپر خروجی داره

  31. علیرضا می‌گوید

    با سلام وعرض ادب

    میخواستم بدونم درگاه usb تبلت و کیس کامپیوتر مقدار جریان وشدت جریان خروجیشون چتد ولت و چند آمپره؟
    مثلن ۵ ولت و۲ آمپره یا کمتر یابیشتر؟

    با تشکر از اینکه وقت برای خوندن و پاسخ دادن میذارید.

  32. ممم می‌گوید

    سلام من یه گلکسی پاکت دارم که گوشی قبلیمه
    الان یه اس 5 دارم میشه از شارژر گلکسی پاکت برای شارژ اس 5 استفاده کرد>؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      میشه اما دیرتر از معمول شارژ خواهد شد.

  33. مهدی می‌گوید

    سلام آقا من یه گوشی نوت 2 دارم هنگامی که خاموشش میکنم علامت باتری خالی روی گوشی ظاهر میشه به این صورت که چند ثانیه نمایش داده میشه و بعد صفحه خاموش میشه و دوباره میاد. اساتید لطفا راهنمایی کنند.باتشکر

  34. علی زیبافر می‌گوید

    با سلام ، من ی شارژر فندکی دارم ک گوشیمو شارژ نمیکنه ولی هر گوشی دیگه ای بهش وصل میکنم شارژش میکنه …
    من گوشیم اس 3 هستش و حتی گوشی داداشم ک اس 3 هست رو شارژ میکنه ولی گوشی منو ن !
    مشکل از کجاست ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید .

  35. مریم می‌گوید

    سلام…کابله یه گوشیه دیگه رو با کابله گوشیه خودم چسبوندم بهم…وقتی میزنم شارژ بشه از اون درصد شارژی ک هست بالاتر نمیره.مثلا اگر گوشیم 20درصد شارژ داره رو اون 20 درصد گیرمیکنه حتی اگه دوساعت ب شارژ باشه میخوام بدونم چرا؟؟ ( گوشیم سامسونگه .تمام سیمها هم ب هم متصل کردم متناسب با رنگاهاشون)

    1. Alii می‌گوید

      اولا کار درستی انجام ندادی چون سیم شارژر اصلا نباید دو تکه باشه بعد اینکه حتما یه جای کار رو اشتباه انجام دادی که جریان الکتریسیته به گوشی نمیرسه

  36. Saeid می‌گوید

    سلام من یه گوشی ایفون ۶اس دارم خیلی دیرشارژمیشه تقریبا ۴ساعت اگه شارژرگوشی سامسونگ اس۶روبزنم مشکلی پیش نمیادممنون میشم راهنمایی کنید

  37. amir می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید من الان یه ماه گوشی گلکسی s5خریده ام اوایل گوشیم توی 6ساعت شارژ میشد و 2روزه خالی میکرد اما یه بار کابل شارژم رو عوض کردم .اماالان باهمون شارژرتوی 2ساعت شارژ میکنه وتوی 1روزخالی میشه مشکل چیه خواهش میکنم زود بهم بگیرد

  38. mobina hosseini می‌گوید

    سلام ببخشید امپراژ شارژر ها رو از کجا بفهمیم و لطفا بگید از کجا بدونم ظرفیت ورودی گوشی ام چند امپره 🙎

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آمپراژ شارژرها روشون نوشته شده.. از روی شارژر اصلی..

      1. Alii می‌گوید

        امپر هر شارژر روی خود اون شارژر نوشته شده قسمت output

  39. محسن فرهانی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید.به استحضار می رساند اینجانب داری یه دستگاه گوشی اندروید بنام سامسونگ not4 میباشم .حدود 3 ماه میگذرد این گوشی رو خریداری نمودم .تا دو روز پیش هیچ مشکلی پیش نیومد هم از نطر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری .ولی متاسفانه الان دو روزه بدجوری هنگ کرده .اخه دو روز پیش از شارژ گوشی دیگه با گوشی خودم شارژ کروم .از اون روز به بعد گوشبم هنگ کرده .یه جوراب شده .بدجوری کلافه ام کرد بخدا .شما رو بخدا علتش رو میشه بهم بگید و چیکار باید کنم درست بشه.من فقط با یه شارژ دیگه گوشیمو شارژ کردم.همین .منتظرم

  40. حمید می‌گوید

    ممنون از لطفتون

  41. بهنام می‌گوید

    از نظر علمی حق با شماست و باطری جریان رو میکشه یعنی هر چه قدر لازم داشته باشه میکشه ((تا حداکثر توان شارژر)) ولی در واقعیت اگر گوشی رو با شارژر های آمپر بالا شارژ کنی به مرور زمان نه تنها باطری خراب میشه بلکه ای سی داخل گوشی هم خراب میشه و اصلا شارژ نمیشه دیگه :) ولی شارژر آمپپر پایین دیر تر شارژ میشه ولی سالم میمونه مثل پورت یو اس پی کامپیوتر

  42. amir می‌گوید

    من گوشیم سامسونگه شارژر اصلیش یک آمپر بود آیا میتوانم از شارژر دو آمپر سامسونگ اصلی برای گوشیم استفاده کنم؟

  43. رضا می‌گوید

    سلام . گوشی اس ۳نئو خریدم وقتی به شارژر وصلش میکنم تا ۷۰درصد خوبه ولی بعد از ۷۰ درصد از شارژر صدایی شبیه سوت میاد و بعضی وقتها صدا قطع میشه و کمی بعد دوباره وصل میشه.گوشی و شارژر رو هم از نمایندگی گرفتم و به اصل بودنش شک ندارم.این شارژر بعدا برای گوشیم ضرری نمیرسونه.اگه میشه راهنمایی کنید
    تشکر از سایت خوبتون٪

  44. مرتضی می‌گوید

    با سلام
    وقتی گوشی هواوی هانر رو با شارژ کن فابریکش شارژ میکنم تقریبا نیم ساعت بعد شارژ کامل میشه ولی در عرض ۵ساعت شارژش خالی میشه
    حالا همون گوشی رو با ، یو اس بی کامپیوتر شارژ میکنم عملیات شارژش تقریبا ۳ ساعت طول میکشه ولی تا ۱۲ ساعت کار میده،
    ممکنه توضیح بدین چرا این اتفاق میفته
    و چکار کنم تا شارژ گوشیم زود تموم نشه
    لازم به ذکر هست که گوشی فقط سه روزه که باز شده و نو هست
    با تشکر

  45. reza می‌گوید

    من یه سوال دارم ، اگه گوشی رو با یه سیم شارژر دیگه شارژ کنیم ، اتفاق خواصی برای گوشی می افته ؟

  46. reza می‌گوید

    عزیزم مشکل از باطری نیست ، شما اگه یکم اهمیت بدین و مواظب گوسی همراتون باشین ، هیچ وقت اینو نمیگین

  47. آرزو می‌گوید

    آیا شارژ گوشی سامسونگ با شارژر سونی اشکال دارد یا نه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب رو بخونید بعد بپرسید! اگر آمپراژ خروجی یکی باشه مشکلی نداره

      1. بهزاد می‌گوید

        خود مطلب میگه آمپرا هم متفاوت باشه مشکلی نیست! شما خودت مطلب روخوندی؟!

      2. payam می‌گوید

        اما اگر شارژر تبلت را به گوشی همراه خود متصل کردید، نگرانی بابت صدمه دیدن گوشی خود به دلیل میزان آمپر بیشتر را نداشته باشید. احتمالاً گوشی همراه شما نخواهد توانست از میزان تمام آمپر وارد شده استفاده کند و این امر مشکلی پیش نخواهد آورد و حتی ممکن است گوشی همراه شما سریع‌تر شارژ شود. این یعنی اینکه شما می‌توانید هر شارژر میکرو یو.اس.بی را به هر مدل گوشی همراه و یا تبلت متصل و دستگاه مورد نظر را شارژ نمایید.

        1. علی ارغوان می‌گوید

          معمولاً آمپراژ بیشتر مشکلی برای گوشی پیش نمیاره در صورتی که آمپراژ کمتر توصیه نمیشه

  48. لیلا می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم لطفا نخندید من یه گوشی پسندیدم تنها ایرادی که میگن داره باتریش که اگه ازش زیاد استفاده کنید بیشتر از 24 ساعت نمیمونه اگه بخرمش میشه از باتری گوشیهای دیگه براش استفاده کرد

  49. رامین می‌گوید

    چند مدت پیش مادرم شارژر گوشی من رو به گوشی خودش زد و خیلی زود از محل اتصال شارژر به گوشی دود بلند شد و…
    به باطری هر دو که خوب نگاه کردم دیدم جریان باطری گوشی من چند میلی آمپر بالاتره

    1. armin می‌گوید

      خودتم میگی از محل اتصال شارژر به گوشی دود بلند شد این یعنی سوکت شارز گوشی مادر شما اتصالی داشته یا خیس بوده یا شارژر تقلبی بوده! چند میلی آمپر هیچ وقت باعث چنین اتفاقی نمیشه مطمئن باشید ;)

  50. aref می‌گوید

    واقعا مشکل بزرگیه این شارژر ها ….

    1. reza می‌گوید

      این مشکل از باطری نیس ، شما باید تو کار کردو شارژ گوسی دقت کنین