آغاز شبیه‌سازی سیستم عامل iOS اپل بر روی نوکیا N900

توسعه دهنده معروف نرم افزاری یعنی Wincom یکی از مشهورترین شخصیت‌ها در بین دولوپرها و کاربران گوشی‌های هوشمند است. او شهرت خود را مدیون کارهای عجیب و بعضا خاص دانسته و این‌بار در اقدامی جالب و البته مهم توانسته هسته اصلی سیستم عامل iOS شرکت اپل را بر روی گوشی نوکیا N900 که از سیستم عامل مائمو بهره می‌برد شبیه‌سازی و یا به نوعی پیاده سازی کند.

0

فارنت: توسعه دهنده معروف نرم افزاری یعنی Wincom یکی از مشهورترین شخصیت‌ها در بین دولوپرها و کاربران گوشی‌های هوشمند است. او شهرت خود را مدیون کارهای عجیب و بعضا خاص دانسته و این‌بار در اقدامی جالب و البته مهم توانسته هسته اصلی سیستم عامل iOS شرکت اپل را بر روی گوشی نوکیا N900  که از سیستم عامل مائمو بهره می‌برد شبیه‌سازی و یا به نوعی پیاده سازی کند. اهمیت این شبیه‌سازی مطمئنا بر هیچ کس پوشیده نیست و البته این توسعه دهنده اعلام کرده امکان استفاده از این پروژه منبع باز بر روی دیگر گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد. البته این پروژه بر روی گوشی یادشده هنوز در ابتدای راه قرار دارد و خبری از رابط گرافیکی این سیستم عامل قدرتمند نیست.

ios-port

Wincom مدعی شده که کلیه دستگاه‌هایی که از سخت افزاری با مشخصات Texas Instruments AM335x و یا همان OMAP335x بهره می‌برند و همچنین دستگاه‌های مجهز به پردازنده Cortex-A8 قابلیت استفاده از این پروژه را خواهند داشت.  لازم به ذکر است که کرنل XNU در واقع هسته iOS به شمار آمده و در طول یک دهه توسط اپل توسعه داده شده است. علی رغم اضافه شدن این پروژه به GitHub، هیچ اظهار نظری درباره آینده پروژه انجام نشده است اما توسعه دهندگان آزاد در سراسر دنیا می‌توانند به راحتی به این پروژه دسترسی داشته باشند.

Source: Redmondpie

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.