پلی استیشن 4 سونی با حافظه SSD چقدر سریع‌تر است؟

با توجه به امکان تعویض دیسک سخت به کار گرفته شده در پلی استیشن 4 سونی، این پرسش در ذهن کاربران مطرح خواهد شد که کدام‌یک از دیسک‌های سخت موجود در بازار، بهترین کارایی را در عمل به نمایش خواهند گداشت.

1

فارنت:  با توجه به امکان تعویض دیسک سخت به کار گرفته شده در پلی استیشن 4 سونی، این پرسش در ذهن کاربران مطرح خواهد شد که کدام‌یک از دیسک‌های سخت موجود در بازار، بهترین کارایی را در عمل به نمایش خواهند گداشت.

در تستی که به صورت هماهنگ بر روی سه نوع دیسک سخت یعنی دیسک SSD 256 گیگابایتی سامسونگ، دیسک استاندارد 500 گیگابایتی سونی که به طور پیش فرض بر روی دستگاه قرار گرفته و دیسک هیبریدی یک ترابایتی ( دیسک سخت معمولی با مقدار 8 گیگابایت فضای SSD) انجام گرفت، شرایط راه اندازی و بارگذاری بازی‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نتیجتا این آزمایش‌ها نشان داد که در اکثر موارد کارایی SSD نسبت به دو مدل دیگر، بیشتر است.

ssd-for-playstation-4

دیسک SSD به کار گرفته شده در این آزمایش، زمان راه اندازی سیستم را در حدود شش ثانیه و زمان اجرای بازی‌های پیش فرض موجود بر روی دستگاه را تا بیست ثانیه کاهش می‌دهد.

اگرچه درایو SSD در آزمایشات انجام شده بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت اما دیسک هیبریدی نیز فاصله زیادی نداشت و تنها یک تا سه ثانیه از رقیب خود کندتر بود. به طور کلی حجم بازی‌های پلی استیشن 4 ممکن است تا 41 گیگابایت باشد بنابراین استفاده از درایوهای حالت جامد با حجم 256 گیگابایت، در عمل برای کاربرانی که قصد استفاده از تعداد زیادی از بازی‌های این کنسول را دارند پیشنهاد عاقلانه‌ای نیست.

خرید یک SSD با حجم بالاتر نیز با توجه به قیمت بالای این درایوها توصیه نمی‌شود، بنابراین استفاده از یک درایو هیبریدی یک ترابایتی می تواند بهترین گزینه برای ارتقای حجم و سرعت پلی استیشن 4 باشد.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mohsen می‌گوید

    من که ایکس باکس میخرم