Winamp در ماه آینده و پس از 15 سال برای همیشه بازنشسته می‌شود

این نرم‌افزار در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 میلادی به عنوان نرم‌افزاری برای گوش دادن به موسیقی و پخش رادیوهای آنلاین محبوبیت بالایی داشت تا آنجا که در سال 2002 میلادی نال‌سافت به عنوان شرکت سازنده این نرم‌افزار توسط شرکت AOL به مبلغ 80 میلیون دلار خریداری شد.

1

فارنت: نرم‌افزار مدیاپلیر مشهور وین‌امپ Winamp ماه آینده و 15 سال پس از عرضه اولین نسخه برای همیشه بازنشسته خواهد شد. این نرم‌افزار در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 میلادی به عنوان نرم‌افزاری برای گوش دادن به موسیقی و پخش رادیوهای آنلاین محبوبیت بالایی داشت تا آنجا که در سال 2002 میلادی نال‌سافت به عنوان شرکت سازنده این نرم‌افزار توسط شرکت AOL به مبلغ 80 میلیون دلار خریداری شد.

Winamp

با این وجود این نرم‌افزار تا به امروز در حال توسعه بوده است و حتی نسخه‌های مک و اندروید این نرم‌افزار نیز عرضه شد اگر چه به پای نسخه قابل اختصاصی‌سازی ویندوز نرسید و نتوانست آنچنان طرفداری برای خود دست و پا کند.

هنوز هیچ دلیلی برای این تصمیم عنوان نشده اما می‌توان همان دلیل پائین آمدن میزان محبوبیت این نرم‌افزار در سایه فراگیر شدن نرم‌افزارهایی همچون آی‌تونز و مدیاپلیر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز دانست که وین‌امپ را به نرم‌افزاری خاص که طراحی آخرین نسخه آن به گذشته خود بازگشته، برای افرادی خاص تبدیل کرده است.

برای آن‌هایی که اکنون به نوستالژی وین‌امپ فکر می‌کنند باید گفت که هنوز هم دیر نشده و وین‌امپ اعلام کرده که پشتیبانی از این نرم‌افزار سال‌ها ادامه خواهد داشت تا دریابیم که وین‌امپ هنوز نمرده و تنها بازنشسته شده تا انتظاری برای عرضه نسخه جدید برای آن نداشته باشیم اگرچه این مدت زمان با توجه به عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل‌ها و لزوم عرضه نسخه جدید چندان دیر نخواهد پائید.

برای دانلود آخرین شماره Winamp نسخه استاندارد می‌توانید به اینجا بروید و نسخه حرفه‌ای آن را به طور رایگان از اینجا دریافت کنید.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sorena می‌گوید

    یادش بخیر