یاهو تا پایان سال جاری تمام اطلاعات کاربران خود را رمزگذاری می‌کند

پس از ایجاد نگرانی‌های امنیتی اخیر از سوی NSA و هک شدن سایت‌های مشهور مریسا مِیر مدیر عامل یاهو اعلام کرده که تا پایان سال جاری قصد رمزگذاری اطلاعات کاربران خود را دارد.

1

فارنت: پس از ایجاد نگرانی‌های امنیتی اخیر از سوی NSA و هک شدن سایت‌های مشهور مریسا مِیر مدیر عامل یاهو اعلام کرده که تا پایان سال جاری قصد رمزگذاری اطلاعات کاربران خود را دارد.

Data-encryption

مدیر عامل پرانرژی یاهو “مریسا میر” اخیراً در پستی در وبلاگ رسمی یاهوی تامبلر اعلام کرده که تا پایان سه ماهه اول 2014 یعنی تا پایان سال 92 برای محافظت از اطلاعات مهم کاربران قصد دارد اطلاعات را رمزگذاری کند. خانم میر    سه اقدام جدید را این‌گونه عنوان کرد:

– رمزگذاری تمامی اطلاعات کاربران بین دیتاسنترهای یاهو تا پایان سه ماهه اول 2014

– امکان رمزگذاری اطلاعات تبادل شده بین کاربر و سرورهای یاهو در صورت درخواست کاربر تا پایان سه ماهه اول 2014

– همکاری و نظارت بیشتر با شرکای بین‌المللی ایمیل یاهو برای اطمینان از فعال‌سازی پروتکل امن HTTPS

در فضایی که نگرانی‌های کاربران از جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی امریکا NSA بیشتر و بیشتر شده است این اقدامات امنینی می‌تواند کمی خیال کاربران را راحت‌تر کند؛ خصوصاً این‌که NSA اخیراً بدون اجازه به اطلاعات کاربران در گوگل و فیس‌بوک سرک کشیده است. خانم میر همچنین اعلام کرد که هیچ‌وقت اطلاعات کاربران را در اختیار NSA یا هیچ سازمان دولتی دیگر قرار نخواهد داد.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    آقا این یاهو کسی می دونه چطور باید اکانت بسازم ؟!!
    آخه موقع ثبت نام باید با موبایل تایید کنیم که متاسفانه کشور ایران رو نداره !