اکنون از هر 5 گوشی هوشمند در جهان 4 گوشی اندرویدی است

رشد خیره‌کننده اندروید و گوشی‌های هوشمند گوگلی را دیگر همه می‌دانند. طبق آخرین آمار با وجود تلاش‌های دیگر رقبا اندروید کماکان به روند صعودی خود ادامه داده و مقدار بیشتری از سهم بازار را به چنگ آورده است.

0

فارنت: رشد خیره‌کننده اندروید و گوشی‌های هوشمند گوگلی را دیگر همه می‌دانند. طبق آخرین آمار با وجود تلاش‌های دیگر رقبا اندروید کماکان به روند صعودی خود ادامه داده و مقدار بیشتری از سهم بازار را به چنگ آورده است.

آخرین آمار و بررسی‌های از شرکت IDC نشان می‌دهد که حالا اندروید بیش از 80 درصد سهم گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار دارد در حالی که آیفون و iOS اپل احتمالاً به دلیل صفحه‌نمایش کوچک‌تر در حال از دست دادن سهم بازار است. به گزارش Mobile Phone Tracker در سه ماهه سوم سال 2013 در جهان 261.1 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده است که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشت 39.9 درصد رشد داشته است. از میان این گوشی‌های فروخته شده 81 درصد اندرویدی بوده است.

Smartphone-OS-Market-share

جالب است بدانید از میان این سهم اندروید سامسونگ مثل همیشه بیشترین گوشی‌های اندرویدی را فروخته و 39 درصد کل گوشی‌های اندرویدی متعلق به سامسونگ بوده است در حالی که بیشتر تولیدکنندگان دیگر اندرویدی اعداد تک رقمی را در این بازار گسترده اندروید در اختیار دارند.

ویندوزفون هم در این میان هر چند بسیار کند اما در حال رشد عمل کرده و با فروش 156 درصد گوشی بیشتر نسبت به سال گذشته حالا 3.6 درصد گوشی‌ها را تولید کرده و 9.5 میلیون دستگاه ویندوزفون در این سه ماهه فروخته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت نوکیا تولیدکننده اصلی ویندوزفون بوده که 93.2 درصد از کل ویندوزفون‌ها را فروخته است.

Smartphone-average-selling-price

همچنین در نمودار بالا می‌توانید میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند خریداری شده را نسبت به هر یک از سیستم‌عامل‌ها مشاهده کنید. عرضه آیفون 5C توانسته این میانگین را برای اپل کمی پایین‌تر بیاورد اما از آن‌جایی که ویندوزفون و اندروید نیز گوشی‌های خود را نسبتاً ارزان‌تر عرضه کرده‌اند اپل نتوانسته توفیق مهمی حاصل کند.

البته یکی دیگر از دلایل رشد ویندوزفون و اندروید سقوط بلک‌بری بوده است. این شرکت با کاهش فروش 41 درصدی در این سه ماهه تنها 4.5 میلیون دستگاه یعنی 1.7 درصد سهم را به ثبت رسانده است و با توجه به افزایش قیمت میانگین گوشی‌هایش باید چاره‌ای بیندیشد.

Android-phablets

همچنین آمار دیگری از IDC خبر از تقاضای بسیار بیشتر کاربران نسبت به فبلت‌ها یا همان گوشی‌های هوشمند غول‌آسا را نشان می‌دهد طوری که سال گذشته تنها 3 درصد از گوشی‌های فروخته شده فبلت بود اما امسال 21 درصد یعنی بیش از یک پنجم کل گوشی‌های فروخته شده فبلت‌ها هستند.


پایان مطلب/

Source: SiliconRepublic

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.