اولین خودکشی برای ربات‌های جهان به ثبت رسید!

سال‌هاست دانشمندان در تلاشند تا هوش مصنوعی ربات‌ها را افزایش دهند و زندگی انسان را آسان‌تر کنند. اما شاید ربات‌های باهوش گاهی مانند انسان‌ها دست به کارهای احمقانه‌ای مانند خودکشی هم بزنند!

8

فارنت: سال‌هاست دانشمندان در تلاشند تا هوش مصنوعی ربات‌ها را افزایش دهند و زندگی انسان را آسان‌تر کنند. اما شاید ربات‌های باهوش گاهی مانند انسان‌ها دست به کارهای احمقانه‌ای مانند خودکشی هم بزنند!

Robot-Suicide

گزارش‌های محلی از اتریش حاکی از آن است که یک روبات خانگی به نام Irobot Roomba 760 احتمالاً از کارهای طاقت‌فرسای محول شده کلافه شده و دست به خودکشی زده است!

ماجرا از این قرار است که در شهر کرچدورف اتریش فردی با آتش‌نشانی تماس گرفته و درخواست کمک می‌کند. وقتی آتش‌نشان‌ها به محل حادثه می‌رسند مجبور به تخلیه خانه و خاموش کردن آتش می‌شوند؛ دود به وجود آمده نیز باعث ایجاد خساراتی شده بود. یکی از آتش‌نشان‌ها می‌گوید: “صاحبخانه روبات کوچک را برای تمیز کردن خانه به کار گرفته است و پس از اتمام کار آن را خاموش کرده و در کنار اجاق گاز رها می‌کند. به نظر می‌رسد وقتی صاحبخانه 44 ساله به همراه همسر و پسرش خانه را ترک می‌کنند ربات به طرز معجزه‌آسایی روشن شده و یکی از ظروف روی اجاق را کنار زده و خودش را به آتش می‌کشد!”

Irobot-Roomba-760

روبات کم کم شروع به ذوب شدن کرده و پس از مدتی کاملاً آتش می‌گیرد و وقتی اعضای خانه از راه می‌رسند از روبات بیچاره تنها خاکستر باقی مانده بود! در حالی که ممکن است صاحبخانه خاموش کردن ربات را فراموش کرده باشد اما همه اعضای خانه اصرار دارند که از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کرده‌اند. گرنوت هکل صاحبخانه می‌گوید که قصد دارد از شرکت سازنده ربات غرامت بگیرد چرا که خسارات زیادی به وسایل منزلش وارد شده است. او همچنین می‌گوید که به هیچ عنوان دیگر از این ربات‌ها سفارش نخواهد داد!


پایان مطلب/

Source: Mirror

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. مخترع می‌گوید

    من یک اختراگر ماهر هستم ودارم روی دستگا های زیادی ازمایش میکنم به نظر بنده روبات ها وسایل بسیار خوب و با استعدادی هستند که مانند مغز انسان کار می کنند پس از انها به خوبی مراقبت کنیم.

  2. مهدی می‌گوید

    نمی دونم این چه ربطی به خودکشی داره!!!
    هوش مصنوعی هم این کار را تکذیب میکنه!!
    ربات به صورت زمانبندی کار میکرده که یک اشکالی پیش اومده یا اینکه نزدیک یک وسیله بوده که این اتفاق پیش اومده

  3. hasanhasanpoor می‌گوید

    من بارها اقدام کردم به این کار ولی موفق نشدم دنبال یه راه خوب میگردم

  4. فرزاد می‌گوید

    کار کار انگلیس خبیثه …!

  5. عارف می‌گوید

    دوست عزیز خودکشی یعنی بزدلی و ترک منطقه جنگ …

    ———————————————————————

    از وبسایت آموزش آنلاین رایگان در تمامی زمنیه ها دیدن کنید : http://avakato.com/

  6. daash می‌گوید

    خودکشی احمقانه نیست. شجاعت می خواهد، شجاعتی که ماها نداریم……

  7. Alireza می‌گوید

    لطفا در انتخاب تیتر دقت کنید. آیا واقعا این به عنوان خودکشی ثبت شده؟
    هر حادثه برای ربات را که نمی توان عمدا از طرف ربات در نظر گرفت. آن هم برای چنین رباتی که فقط برای جارو کردن ساخته شده و هوش چندانی ندارد.
    احتمالا این ربات جارو(مانند بعضی دیگر از انواع آن) در ساعت خاصی روشن می شود و خانه را جارو می کند و چون روی کابینت بوده، از روی اجاق گاز هم رد شده و ناخواسته به قول شما خودکشی! کرده.

  8. آترین می‌گوید

    احتمالا کار خوده صاحب خونه بوده باشه برای گرفتن غرامت و بیمه.