تماشا کنید: با این نمایشگر حیرت‌انگیز افراد و اشخاص را از راه دور لمس کنید!

شاید باورش سخت باشد اما محققان دانشگاه MIT اخیراً نوعی صفحه‌نمایش اختراع کرده‌اند که به کمک دوربین کینکت می‌تواند اشیا را در جایی ببیند و اسکن کند و در جای دیگری شبیه‌سازی کند!

0

فارنت: شاید باورش سخت باشد اما محققان دانشگاه MIT اخیراً نوعی صفحه‌نمایش اختراع کرده‌اند که به کمک دوربین کینکت می‌تواند اشیا را در جایی ببیند و اسکن کند و در جای دیگری شبیه‌سازی کند!

inFORM

این نمایشگر که Dynamic Shape Display یا نمایشگر شکل پویا نام دارد می‌تواند شکلش را طوری تغییر دهد که یک جسم سه‌بعدی را شبیه‌سازی کند. این فناوری inFORM نامیده می‌شود و از تعدادی پین، اتصال و ستون‌های کوچک تشکیل شده است. هر کدام از این پین‌ها و ستون‌ها وقتی به صورت جداگانه تا ارتفاع خاصی بالا بیایند می‌توانند مجموعاً یک جسم سه‌بعدی را شبیه‌سازی کنند و از آن‌جا که در طرف دیگر یک دوربین کینکت مشغول اسکن سه‌بعدی جسم است inFORM قادر است تا به صورت زنده محتوای آن‌سو را در این‌طرف شبیه‌سازی کند.

inFORM shapeshifting display

همچنین در بالای این صفحه چراغ‌هایی نصب شده است تا بتواند ستون‌های کوچک را رنگی کند و کاربرد این نمایشگر را بیشتر کند. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید یک فرد می‌تواند از راه دور یک توپ کوچک را با دستش هدایت کند. از جمله کاربردهای دیگری این وسیله حیرت‌آور می‌توان به نمایش سه‌بعدی نمودارهای ریاضی، مدلینگ سه‌بعدی، رسم نمودارهای آماری و … اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی بالا را حتماً تماشا کنید تا به زیبایی و خیره کنندگی inFORM پی ببرید. کاربردهای این وسیله در آینده می‌تواند همچنین در علم پزشکی و برای نمایش سه‌بعدی سی‌تی اسکن و یا در معماری برای رندر سه بعدی و سریع بناها باشد.

inFORM-math

شکی نیست که این وسیله هنوز راه زیادی را برای تکامل در پیش دارد اما تصور کنید در آینده بتوانید با آن اشیا و اشخاص را از راه دور لمس کنید و یا به صورت سه‌بعدی با ابزار دیجیتالی خود ارتباط برقرار کنید. این پروژه همچنین می‌تواند در ساخت بازی‌ها نیز پنجره‌های جدید را رو به خلاقیت باز کند.

inFORM-display


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.