استاکس نت ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز آلوده کرد!

مشکلی که کارشناسان امنیتی همواره و در هنگام تولید بدافزارها توسط انسان به آن اشاره داشته‌اند، خطر خارج شدن کنترل این بدافزارها از دست انسان بوده است. استاکس نت، موزی ترین کرم جاسوسی که توسط آمریکا و رژم غاصب صهیونیستی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران نوشته شده بود، اکنون یک مرکز اتمی در روسیه و حتی ایستگاه فضایی بین المللی را نیز مورد هجوم قرار داده است.

0

فارنت: مشکلی که کارشناسان امنیتی همواره و در هنگام تولید بدافزارها توسط انسان به آن اشاره داشته‌اند، خطر خارج شدن کنترل این بدافزارها از دست انسان بوده است. استاکس نت، موزی ترین کرم جاسوسی که توسط آمریکا و رژم غاصب صهیونیستی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران نوشته شده بود، اکنون یک مرکز اتمی در روسیه و حتی ایستگاه فضایی بین المللی را نیز مورد هجوم قرار داده است. این بدافزار از طریق سیستم عامل ویندوز مایکروسافت توزیع شده و می‌تواند سیستم‌های کنترلی شرکت زیمنس را نیز مورد حمله قرار داده و علاوه بر جاسوسی، صدمات جبران ناپذیری به سیستم‌ها وارد می‌کند و فراتر از این، حتی امکان برنامه ریزی این بدافزار برای انجام فرایندهای الکترومکانیکی نیز وجود دارد. در واقع این بدافزار می‌تواند کنترل دستگاه‌ها و رایانه‌های آلوده را در دست بگیرد.

space-station

Eugene Kaspersky رئیس شرکت امنیتی کسپرسکی در این‌باره می‌گوید: ” ما از زمان وقوع این حمله آگاه نیستیم اما به نظر می‌رسد آلودگی سیستم‌ها در زمانی نزدیک به حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران به وقوع پیوسته باشد.” وی در خصوص مشکلات به وجود آمده سخنی نگفت اما اذعان نمود این حملات بارها و بارها اتفاق افتاده‌اند. وی در قسمتی از سخنانش عمل ساخت این بدافزارها را با بومرنگ مقایسه کرده که نتیجه آن به سمت خود دولت‌ها باز می‌گردد. ظاهرا این ویروس از طریق فلش مموری که همراه فضانوردان روسی به ایستگاه فضایی برده شده بود، سیستم‌ها را آلوده نموده است. لازم به ذکر است که سلاح‌های سایبری که ممکن است از کنترل انسان خارج شوند و نتایج پیش بینی نشده‌ای را به بار آورند، رفته رفته به یکی از نگرانی‌های قرن برای بشر تبدیل می‌شوند.

Source: io9

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.