گوشی‌های منعطف سامسونگ با صفحه‌نمایش 4K و پردازنده 64 بیتی در راهند!

سامسونگ امروز از برنامه‌های جذابش برای فناوری‌های جدید گوشی‌های هوشمند آیند‌ه‌اش پرده‌برداری کرد که در میان آن‌ها گوشی‌های منعطف، پردازنده‌های 64 بیتی و وضوح 4K نیز به چشم می‌خورد.

1

فارنت: سامسونگ امروز از برنامه‌های جذابش برای فناوری‌های جدید گوشی‌های هوشمند آینده‌اش پرده‌برداری کرد که در میان آن‌ها گوشی‌های منعطف، پردازنده‌های 64 بیتی و وضوح 4K نیز به چشم می‌خورد.

Galaxy-Round

 در حالی که تشخیص پیکسل‌های جداگانه در تراکم پیکسلی بیش از 400 پیکسل بر اینچ برای گوشی‌ها توسط چشم انسان غیر ممکن است اما به نظر می‌رسد سامسونگ نیز مانند دیگر کمپانی‌های گوشی‌ساز قصد دارد در آینده وضوح 2K یا WQHD یعنی 2560 در 1440 پیکسل بر اینچ را تا سال آینده میلادی به گوشی‌های پرچم‌دارش بیاورد. به این ترتیب در یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی حدوداً 78 درصد پیکسل بیشتری را شاهد خواهیم بود. سامسونگ حتی پا را از این وضوح نیز بالاتر گذاشته و قصد دارد تا سال 2015 وضوح اولترا اچ‌دی یا 4K را نیز به اسمارت‌فون‌ها بیاورد. وضوح 4K یعنی 3840 در 2160 پیکسل در حال حاضر در جدیدترین و مدرن‌ترین تلویزیون‌های گران‌قیمت بازار استفاده می‌شود. به هر حال همان‌طور که در این مطلب هم اشاره شد افزودن بی‌هدف پیکسل‌ها به صفحه‌نمایش باعث اضافه شدن فشار بیشتر به پردازنده و کاهش عمر باتری نیز خواهد شد.

4k-smartphones

سامسونگ همچنین امروز اعلام کرد که در سال 2013 بیش از 100 میلیون دستگاه از گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت خود را فروخته است و قصد دارد با ساعت‌های هوشمندی مانند گلکسی گیر و صفحه‌نمایش‌های خمیده بازار گجت‌های پوشیدنی را نیز در سال 2015 و 2016 در دست بگیرد. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌کنید از سال 2016 گوشی‌های کاملاً انعطاف‌پذیر نیز قرار است توسط سامسونگ به بازار عرضه شوند.

Samsung-future-smartphones

نهایتاً سامسونگ خبر از سنسورهای باکیفیت 16 مگاپیکسلی با عملکرد خوب در نور کم برای گوشی‌های 2014 خود می‌دهد و قصد دارد در آن ها از پردازنده‌های 64 بیتی ARM با طراحی اختصاصی استفاده کند. به این ترتیب احتمالاً تا دو سال آینده شاهد تحول عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    4kفقط عشقه مگه نه